Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

12h och 30minuter kvar till release!

11:41:33 - men jag räknar inte!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Köpte Digital Deluxe versionen. Laddas ned nu medan jag är på jobbet.

Förstår inte riktigt de som anser att dataspel är för dyra. Räknar en ut kostnad per timme är det ett väldigt billigt nöje!

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Förstår inte riktigt de som anser att dataspel är för dyra. Räknar en ut kostnad per timme är det ett väldigt billigt nöje!

Precis, att gå på bio och kolla på 2 timmars underhållning för 160 pix plus dricka och godis går bra. Men att köpa ett spel för 1000 spänn och få ut några hundra timmars underhållning, ne då jävlar är det dyrt 😁

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag skulle från början spela direkt efter jobbet imorgon. Dock börjar jag blir mer och mer sugen att lägga mig med barnen ikväll och sen gå upp och försöka komma in redan i natt 🫣😂

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Håller faktiskt helt med. Jämför till exempel med en konsert. Ska på Springsteen på Ullevi senare i sommar, biljett typ 800 kr, sedan hotell, mat etc. Den är vad, max tre timmar lång kanske? Visst häftig upplevelse, kul resa med kompisarna osv, men bra mkt dyrare än DIV som dessutom kommer ge bra många fler timmars nöje i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Sugen på att sitta och vänta till 01:00 men å andra sidan riskerar man att paja morgondagen genom att vara en zombie halva dagen och att det kanske är problem att komma in i spelet den första timmen(tvivlar på det men det har ju hänt förr).

Nej, vaknar runt 5-6 om dagarna ändå, så morgonkaffe och lite Diablo 4 låter riktigt gött. Tur man jobbar hemifrån också!

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant sen och se när alla sitter och gnäller i kön sen och Blizzards servrar brinner upp som vanligt.. Minns säsongsstart på S26, S27 och S28 på Diablo III.. Servrarna stod i brand och Blizzard lär sig aldrig.

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Sugen på att sitta och vänta till 01:00 men å andra sidan riskerar man att paja morgondagen genom att vara en zombie halva dagen och att det kanske är problem att komma in i spelet den första timmen(tvivlar på det men det har ju hänt förr).

Nej, vaknar runt 5-6 om dagarna ändå, så morgonkaffe och lite Diablo 4 låter riktigt gött. Tur man jobbar hemifrån också!

tänker samma, är ledig imorgon men känns klokare att vakna hyfsat tidigt istället och kliva på då

alltså..dom _kan_ inte ha prb med servrar imorgon, hur kommer det då isf att se ut på tis..näh jag hoppas att "blizze" levererar

sorc,barb?!?.....för stunden "Chain Lightning Sorcerer"

/h

Permalänk
Medlem

Här har ni en schysst karta, gör det smidigt att hitta dungeons man är ute efter. Ett bra tips är även att man kan spåra en aspect i journal så leder den dit man ska

VARNING FÖR SPOILERS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Skall bli intressant sen och se när alla sitter och gnäller i kön sen och Blizzards servrar brinner upp som vanligt.. Minns säsongsstart på S26, S27 och S28 på Diablo III.. Servrarna stod i brand och Blizzard lär sig aldrig.

Haha Diablo 3 har väl fått mindre och mindre resurser sen seasons började, så det är väl inte så konstigt när sista säsongen nu var den absolut populäraste också

Hoppas att de lärde sig något av beta-testerna. Server slam var extremt stabilt men jag kan tänka mig att det också var färre som spelade jämfört med den öppna betan (som inte var riktigt lika stabil).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag har också laddat upp med Pepsi, Sprite, potatis chips, ostbågar och jag kommer inte laga mat under helgen utan jag hämtar pizza…
Att gå och hämta pizza blir nog den enda motionen jag får de närmsta dagarna efter release 🤡🫣

Bättre än ingen motion alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag har också laddat upp med Pepsi, Sprite, potatis chips, ostbågar och jag kommer inte laga mat under helgen utan jag hämtar pizza…
Att gå och hämta pizza blir nog den enda motionen jag får de närmsta dagarna efter release 🤡🫣

Be någon annan hämta pizzan och matar dig så att du inte förlorar effektiviteten. It’s all about dem farm!

Ta en klass som behöver massa klick och knapptryck. Det är motion det med!

Permalänk
Medlem

Precis slutat jobbet ska hämta upp lite chinamat på vägen hem.

Blir att ta sedan försöka sova en stund så man kan spela några timmar vid start.

Är väldigt taggad på detta spel

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Precis, att gå på bio och kolla på 2 timmars underhållning för 160 pix plus dricka och godis går bra. Men att köpa ett spel för 1000 spänn och få ut några hundra timmars underhållning, ne då jävlar är det dyrt 😁

Lika bra att sälja spelen för 10 000:- då ju. Vissa lär spela 5-10k timmar Diablo, då är det skitbilligt med 1-2kr per timme för underhållning?

Makes sense!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Lika bra att sälja spelen för 10 000:- då ju. Vissa lär spela 5-10k timmar Diablo, då är det skitbilligt med 1-2kr per timme för underhållning?

Makes sense!

Kan väl ha med realistisk jämförelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Makes sense!

yap, you do you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Makes sense!

Herregud vilket pip om priset. Det är ingen som tvingar dig att köpa spelet.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Tror ni spelet är kul för en som inte följer några speciella builds och inte använder in-game shop som i D3 för att köpa items? Minns det var riktigt tråkiga drops på D3. Fick inte ett enda grönt på 30 timmar.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tror ni spelet är kul för en som inte följer några speciella builds och inte använder in-game shop som i D3 för att köpa items? Minns det var riktigt tråkiga drops på D3. Fick inte ett enda grönt på 30 timmar.

Köpa items? Du kan köpa kosmetiska föremål som endast ändrar utseendet.

Får du inte ett enda set-item (grönt) på 30 timmar när du spelar Diablo 3 idag så gör du något väldigt galet Men ja, spelet är förmodligen kul även fast det inte flyger ut riktigt lika mycket items som i 3an.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Makes sense!

nu är bio ett dåligt exempel för det finns nog inget folk klagar över så mycket som priser på biobiljetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Jag tycker priset är OK, men att argumentet är löjligt.

Har inte klagat på priset någonstans i tråden, citera gärna.

Skrivet av Trackmaster:

Kan väl ha med realistisk jämförelse?

Glömde att det "argumentet" bara funkar upp till någon påhittad gräns.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Köpa items? Du kan köpa kosmetiska föremål som endast ändrar utseendet.

Får du inte ett enda set-item (grönt) på 30 timmar när du spelar Diablo 3 idag så gör du något väldigt galet Men ja, spelet är förmodligen kul även fast det inte flyger ut riktigt lika mycket items som i 3an.

Ok skönt. Spelade Diablo 3 vid launch 2012 och minns att det fanns en shop där du kunde köpa de allra bästa föremålen för riktiga pengar av andra spelare. Skönt att Blizzard tagit bort detta förstörde lite av spelet då det kändes som dom begränsade föremålen rätt rejält och då drabbade oss som vill spela single player.

Rätt galet att det var över 11 årsen Diablo 3 släpptes. Har fortfarande kvar min collector's edition.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

9H 14M

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte vänta till kl 1?
Utan sova och köra hela dagen imorgon med några kortare breaks. Spelar gärna med andra i 40 årsåldern
Kommer spela mycket i helgen också antagligen

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Ajdå. Dags att gå till sängs nu om man vill ha en fulländad skönhetssömn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ok skönt. Spelade Diablo 3 vid launch 2012 och minns att det fanns en shop där du kunde köpa de allra bästa föremålen för riktiga pengar av andra spelare. Skönt att Blizzard tagit bort detta förstörde lite av spelet då det kändes som dom begränsade föremålen rätt rejält och då drabbade oss som vill spela single player.

Rätt galet att det var över 11 årsen Diablo 3 släpptes. Har fortfarande kvar min collector's edition.

Ah du tänker på auction house. Det finns inte i D4 så inga problem på den fronten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känns lite skönt faktiskt att inte börja imorgon utan på riktiga releasedatumet, bra timing med nationaldagen också.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DOGE:

Jo det stämmer, allt är dyrt nuförtiden men Diablo IV är inte livsviktigt för överlevnad varpå man reagerar över prissättning.

Ett NES-spel på ca 16kB typ Balloon Fight kostade 250 pix i butik 1986 vill jag minnas. Det är över 620 spänn i dagens penningvärde. Med tanke på att D4 är nästan 80GB (komprimerade!) data så gnäller iallafall inte jag så värst mycket.

Dags att sluta klaga om priser på spel, om något är de billigare idag än de var förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag kommer inte vänta till kl 1?
Utan sova och köra hela dagen imorgon med några kortare breaks. Spelar gärna med andra i 40 årsåldern
Kommer spela mycket i helgen också antagligen

Shit då kommer jag vara för gammal.

Men jag bryr mig inte om åldern på dom jag spelar med så länge dom upförsig och man har kul tillsammans.
Du kommer säkert hitta någon/några att spela med om inte säg till så kan jag säkert spela med dig något.

Kommer inte rusha igenom spelat blir att se alla filmer första gången då det säkert är värt tiden för storyns skull.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Det handlar mer om att man väljer att stödja girigheterna som blir större och större i spelindustrin. Jag vill inte se betald förtur, säsongs battlepass och ingame cash shop i spel för fullpris.
Om något så är det åtminstone OK i ett free to play spel. Men nu kostar basutgåvan över 700kr.
Att dela ut priset på antal timmar man spelar är fortfarande en ganska idiotisk jämförelse. Då är ju även dagens grafikkort billiga… och det håller väl vi med om att dom inte är?

Priset i sig på 700kr är det inget fel med. Det är standard pris idag för AAA spel. Det är allt annat kring det som är fel och inte lovande för framtiden inom gaming.

Vet inte vilken klass jag ska spela ännu. Men jag har hela helgen på mig att fundera.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken