Reportage: Spelutvecklarna har Inet som extra tekniker

Permalänk
Melding Plague

Reportage: Spelutvecklarna har Inet som extra tekniker

Hur ser du till att flera hundra spelutvecklare är nöjda med IT-miljön och sina maskiner? Du anlitar rätt leverantör, menar Thunderful Games IT-chef Kenneth Qvarfordt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En sida av Inet som jag inte hade en aning om.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Visst är det OK med annonser, men att benämna annonsen för "reportage" känns tveksamt.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Visst är det OK med annonser, men att benämna annonsen för "reportage" känns tveksamt.

Står väldigt tydligt både högst upp och längst ned i reportaget. Jag anser det tydligt nog och att vara ett ickeproblem. Bättre sponsorlösning än reklam iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Inet FTW

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för en intressant artikel.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Musikälskare

Handlar bara från Inet och stödjer Malmöbutiken så mycket jag kan så den håller sig kvar här

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Handlar bara från Inet och stödjer Malmöbutiken så mycket jag kan så den håller sig kvar här

My man. Typiskt oss 79:or från Malmö.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Generellt sett inte en fantast av sponsrade/reklam repotage. Men är positiv till inet, och trevligt att de "stora drakarna" som levererar it-prylar till företagen får lite konkurrens från ett bolag som faktiskt har lite äkta "nörd"-kompetens.

Permalänk
Medlem

Intressant artikel, gillar Inet starkt och har väl köpt det mesta IT-relaterat till firman därifrån. Men för transparensens skull hade jag dock ingen aning om att jag hade en kontaktperson – företagskund sen 2019.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av dix_xib:

Intressant artikel, gillar Inet starkt och har väl köpt det mesta IT-relaterat till firman därifrån. Men för transparensens skull hade jag dock ingen aning om att jag hade en kontaktperson – företagskund sen 2019.

Kan kanske bero på att man handlar för lite, jag har också varit företagskund sedan 3-4 år tillbaka och varit i kontakt med Inet några få gånger.
Men vill minnas att det varit olika personer jag mailat med etc då… hmm 🤔

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Kan kanske bero på att man handlar för lite, jag har också varit företagskund sedan 3-4 år tillbaka och varit i kontakt med Inet några få gånger.
Men vill minnas att det varit olika personer jag mailat med etc då… hmm 🤔

Jag har handlat ganska mycket i min bok Jaja, det var inte meningen att göra en grej av det, jag är som sagt supernöjd. Ville mer balansera upp verkligheten något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Visst är det OK med annonser, men att benämna annonsen för "reportage" känns tveksamt.

Är ju ganska vanligt i tidningarna att man har annonser som ser ut som repotage etc. Väldigt vanligt i gratistidningar såsom ViVilla och dylikt. Tycker personligen det borde förbjudas. Säkert många pensionärer som går på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är ju ganska vanligt i tidningarna att man har annonser som ser ut som repotage etc. Väldigt vanligt i gratistidningar såsom ViVilla och dylikt. Tycker personligen det borde förbjudas. Säkert många pensionärer som går på det.

Håller med om allt du skriver. I de tidningar jag läser (exempelvis DN) är det dock inte markerat som "reportage". Dessutom är det grafiskt ännu tydligare att det är en annons.
Om redaktionen vill kan de ju titta på riktlinjerna från Sveriges tidskrifter. Naturligtvis inte bindande för Sweclockers, men det kan eventuellt öka trovärdigheten från andra sura gubbar.

• Använd något eller en kombination av följande begrepp för märkning av native
advertising: ”reklam”, “annons” eller “annonssamarbete”.
• Användning av begrepp som kan ha flera betydelser ska undvikas. Exempel
på sådana begrepp är ”sponsrat”, ”samarbete” eller ”promotion”.
• Annonsens avsändare måste framgå tydligt i alla sammanhang. För ökad
tydlighet rekommenderas även att annonsörens logotyp publiceras som
avsändare.
• Innehållet bör grafiskt avvika från övrigt redaktionellt material. Det kan göras
genom till exempel grafiska element, annat typsnitt, storlek, bakgrundsfärg,
ram, platta, etc.
• Annonsmärkning måste även finnas på de platser där innehållet distribueras,
till exempel i puffar och inlägg i sociala medier.
• Annonsmärkning bör alltid finnas ”in screen”. Det innebär att märkningen bör
vara synlig oavsett var i innehållet man befinner sig.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Här har det raderats typ 10 inlägg under nattens gång utan att ens fått ett meddelande varför 😅 Linjen måste väl hållas när det är sponsrat inlägg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Här har det raderats typ 10 inlägg under nattens gång utan att ens fått ett meddelande varför 😅 Linjen måste väl hållas när det är sponsrat inlägg...

Skulle tro att de håller sig till samma regler som övriga trådar. Dvs reglerna för forumet.
Nu har jag inte sett vilka inlägg som tagits bort men skulle tro att det mesta handlar om paragraf 1. Du kan alltid ta kontakt med en moderator och fråga varför också, detta finns i paragraf 11.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Skulle tro att de håller sig till samma regler som övriga trådar. Dvs reglerna för forumet.
Nu har jag inte sett vilka inlägg som tagits bort men skulle tro att det mesta handlar om paragraf 1. Du kan alltid ta kontakt med en moderator och fråga varför också, detta finns i paragraf 11.

Mycket medveten, känns bara alltid som att vissa forumtrådar har mycket lägre tolerans än andra, om det är produktrecensioner eller Nvidia nyheter får det memea:s och shitpostas friskt 🤌

Permalänk

Jag har handlat från Inet sedan 2008 eller nåt. Aldrig haft trubbel med dem.

Mitt namn är WPD och betta är min favoritbutik på citadellen.