Twitter stryper antalet inlägg användare kan läsa

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt bra då det är i princip omöjligt att kolla så många posts om man inte är en bot som är i gång 24/7.
Inget som drabbar någon förutom den mest rabiate twitteranvändaren men då behöver man definitivt trappa ner alt. söka hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Sist jag kollade Forbes lista gick det rätt bra för han.

Att man är rik betyder inte att man är smart. Han är ett levande bevis på det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Det enda störande med twitter sen Musk tog över är alla som gnäller om twitter på twitter... är väl bara å sluta använda skiten å gå vidare i livet.

Förmodligen för att de som är de mest frekventa användarna är de som klagar. Inte så konstigt. Tror de flesta som klagar på t.ex. Windows är de som använder Windows.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Jag har använt Twitter varje dag sedan Elon tog över och tycker att det fungerar mycket bra. Kan inte ens komma på något att klaga på.

Folk stressar och hetsar helt i onödan som vanligt. Det löser sig.

Ja, det verkar lösa sig genom att folk börjar överge det sjunkande skeppet:
https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/14oegta/comment/j...

Jag får "Something went wrong. Try reloading" på varje försök att ladda en tweet idag, och jag tycks definitivt inte vara ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Kan du definiera på vilket sätt det går "bättre än någonsin" för Twitter? Särskilt med tanke på att deras intäkter minskat med omkring 50% och bolagets värdering har halverats sedan Musk tog över.

Jag tvivlar på att Musk ska sälja twitter idag och därmed är värdet på aktierna helt irrelevanta. Dessutom är dom i en total ombyggnation av organisation och varumärke, plattform och allt vad det är.

Det enda twitter erbjuder är användare och reklam som riktas. Dom har FLER användare än någonsin, därmed även potential att inbringa maximalt med pengar. Dessutom får dom nu inkomst av subs och verifikationer samt har reducerat utgifter EXTREMT.

Givetvis inget som speglas på dagens aktiemarknad obviously.

En sak är säker, företag dras till pengar och kunder. Dom kommer tillbaka till twitter, var så lugn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varukorgen:

Folk kallar honom geni eftersom att han är ett geni. Det är helt orimligt att kalla världens rikaste man för genomsnittlig. Jag har närmare till Warren Buffets förmögenhet än vad han har till Musks. Såna ekonomiska avstånd händer inte på grund av slumpen. Musk trodde på elbilar samtidigt som Buffet satsade på ketchup.

Fast hur gör det honom till ett geni att han investerade i ett elbilsbolag? Slugt affärssinne måhända, men knappast geni. Genier var väl snarare grundarna av Tesla som faktiskt skapade bilarna och företaget som Musk investerade i och slutligen köpte upp. Slug affärsman är han vål också eftersom folk världen över TROR att det var han som grundade Tesla och skapade bilarna och därigenom TROR att han är ett geni.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Fast hur gör det honom till ett geni att han investerade i ett elbilsbolag? Slugt affärssinne måhända, men knappast geni. Genier var väl snarare grundarna av Tesla som faktiskt skapade bilarna och företaget som Musk investerade i och slutligen köpte upp. Slug affärsman är han vål också eftersom folk världen över TROR att det var han som grundade Tesla och skapade bilarna och därigenom TROR att han är ett geni.

Finns ju följande citat.

Citat:

Donald Trump is a poor man's idea of a rich man.

Det kan man ju modifiera något för att då beskriva Musk och tron på att han är ett geni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Att man är rik betyder inte att man är smart. Han är ett levande bevis på det.

Det är bara kolla på hans twitter dig och hur han bestämmer över Tesla hur de gör sina bilar

Skrivet av omxz24:

Jag tvivlar på att Musk ska sälja twitter idag och därmed är värdet på aktierna helt irrelevanta. Dessutom är dom i en total ombyggnation av organisation och varumärke, plattform och allt vad det är.

Det enda twitter erbjuder är användare och reklam som riktas. Dom har FLER användare än någonsin, därmed även potential att inbringa maximalt med pengar. Dessutom får dom nu inkomst av subs och verifikationer samt har reducerat utgifter EXTREMT.

Givetvis inget som speglas på dagens aktiemarknad obviously.

En sak är säker, företag dras till pengar och kunder. Dom kommer tillbaka till twitter, var så lugn!

Musk slänger allt i väggen i hopp om att nåt sitter kvar. Han har skrämt bort flera stora kunder med hans idioti, avskedat tonvis med arbetare och betalar inte hyra för de byggnader han hyr.

Skrivet av favouredhawk:

Fast hur gör det honom till ett geni att han investerade i ett elbilsbolag? Slugt affärssinne måhända, men knappast geni. Genier var väl snarare grundarna av Tesla som faktiskt skapade bilarna och företaget som Musk investerade i och slutligen köpte upp. Slug affärsman är han vål också eftersom folk världen över TROR att det var han som grundade Tesla och skapade bilarna och därigenom TROR att han är ett geni.

Han är ej ett geni, titta på hur han tar bort funktioner eller nedgraderar sensorer på Tesla bilar trots att hans ingenjörer säger att det ska han inte göra. Sen att han försökte trolla med twitter köpet visar vilken idiot han är

Permalänk
Skrivet av favouredhawk:

Fast hur gör det honom till ett geni att han investerade i ett elbilsbolag? Slugt affärssinne måhända, men knappast geni. Genier var väl snarare grundarna av Tesla som faktiskt skapade bilarna och företaget som Musk investerade i och slutligen köpte upp. Slug affärsman är han vål också eftersom folk världen över TROR att det var han som grundade Tesla och skapade bilarna och därigenom TROR att han är ett geni.

Du måste förstå att Musk är ett geni eftersom han såg något som nästan ingen annan såg och drog nytta av det. Att musk är ett geni betyder inte att hans cofounders inte är geniner...
Taget från wikipedia
"Genius is a characteristic of original and exceptional insight in the performance of some art or endeavor that surpasses expectations, sets new standards for the future, establishes better methods of operation, or remains outside the capabilities of competitors."
Läs den texten och säg att det inte stämmer överens på Musk.

Att börja prata om att de ingenjörer som skapar bilarna osv är de riktiga genierna är helt fel. De är många gånger familjezombies som mest ser fram emot semestern och har inga ambitioner på att göra historiska avtryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Kan du definiera på vilket sätt det går "bättre än någonsin" för Twitter? Särskilt med tanke på att deras intäkter minskat med omkring 50% och bolagets värdering har halverats sedan Musk tog över.

Intäkter är inte vinst. Twitter har väl kapat sina kostnader med typ 90%, så det är fullt möjligt att de går mindre back nu.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varukorgen:

Du måste förstå att Musk är ett geni eftersom han såg något som nästan ingen annan såg och drog nytta av det. Att musk är ett geni betyder inte att hans cofounders inte är geniner...

Musk är ingen co-founder av Tesla, han hade inget alls med grundandet av Tesla att göra. Han var enbart investerare. Allt han tillförde var pengar. Det krävs inget geni för det.

Skrivet av Varukorgen:

.Att börja prata om att de ingenjörer som skapar bilarna osv är de riktiga genierna är helt fel. De är många gånger familjezombies som mest ser fram emot semestern och har inga ambitioner på att göra historiska avtryck.

De människor som faktiskt är uppfinnarna bakom tekniken, konceptet och ingenjörsvetenskapen bakom Tesla är långt mer genier än en investerare.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Skrivet av favouredhawk:

Musk är ingen co-founder av Tesla, han hade inget alls med grundandet av Tesla att göra. Han var enbart investerare. Allt han tillförde var pengar. Det krävs inget geni för det.

De människor som faktiskt är uppfinnarna bakom tekniken, konceptet och ingenjörsvetenskapen bakom Tesla är långt mer genier än en investerare.

Det står i klartext på Teslas Wikipedia att Elon Musk och flera andra är cofounders enligt domstolsbeslut. Du fattar inte vad geni är för något, det handlar om att ta något som finns och lyfta det till nya höjder. Att se möjligheter ingen annan ser (tex att investera i elbilar före alla andra) och föra mänskligheten framåt. Du verkar haka upp dig på att man måste uppfinna något för att få kallas geni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varukorgen:

Det står i klartext på Teslas Wikipedia att Elon Musk och flera andra är cofounders enligt domstolsbeslut.

Tesla grundades juli 2003. Musk investerade i bolaget i februari 2004.

Bortse från vad domstolen säger och försök att logiskt förklara hur Musk kan vara medgrundare av ett företag som grundades 7 månader innan han blev delaktig i det.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varukorgen:

Det står i klartext på Teslas Wikipedia att Elon Musk och flera andra är cofounders enligt domstolsbeslut. Du fattar inte vad geni är för något, det handlar om att ta något som finns och lyfta det till nya höjder. Att se möjligheter ingen annan ser (tex att investera i elbilar före alla andra) och föra mänskligheten framåt. Du verkar haka upp dig på att man måste uppfinna något för att få kallas geni.

Du får gärna läsa på lite mer om historiken bakom detta. Det gick aldrig till rättegång utan de inblandade parterna kom till en överenskommelse utan domstolsbeslut (s.k. settlement). Musk kallas medgrundare enligt detta efter en lång radda utpressning och efter att han i praktiken köpte sig till den titeln. De exakta detaljerna är det bara Musk och grundarna som vet, men det verkar som att de potentiellt inte hade råd att ta det till rättegång emot Musk.

Han är inte medgrundare därför att han faktiskt var med och grundade företaget, utan för att han retroaktivt tvingade till sig titeln. Det är inte heller första gången han köper sig in i existerande företag genom investeringar och sedan tvingar dem att ge honom titlar och credit som han egentligen inte förtjänar, PayPal är ett gott exempel här där han gjorde något liknande: Han kom in i företaget genom en sammanslagning med sitt egna företag (x.com) och konkurrenten Confinity. Han argumenterade då till sig titeln som medgrundare och, som största delägare i företaget, fick sig en chefsposition. Det dröjde dock inte länge förrän styrelsen insåg att hans idéer var påväg att dra företaget ner i backen och valde att ersätta honom som VD för företaget.

Han har för övrigt investerat i minst lika många floppar som han har gjord lyckade investeringar. Hyperloop bland annat, PayPal som nämnt innan räknas som ett utav hans främsta misslyckanden (trots att han själv gärna vinklar det till sin egen fördel). Tom både Tesla och SpaceX höll ju på att fallera i början av Musk's styre tills att han började lyssna på sina ingenjörer och låta dem lösa problemet utan att han lade sig i för mycket. Det är nog inte en slump att både SpaceX och Tesla ryckte upp sig ganska ordentligt efter att Musk drog sig tillbaka från att styra företagen och snarare agerat mer av ett ansikte för företaget som tar åt sig äran och låter mer kompetenta personer göra det riktiga jobbet.

...Känns också lite som att du hakar upp dig själv på att någon måste vara ett geni för att de haft tur några gånger emellan en drös mindre lyckade chansningar.

Permalänk
Glädjespridare
Skrivet av Varukorgen:

Folk kallar honom geni eftersom att han är ett geni. Det är helt orimligt att kalla världens rikaste man för genomsnittlig. Jag har närmare till Warren Buffets förmögenhet än vad han har till Musks. Såna ekonomiska avstånd händer inte på grund av slumpen. Musk trodde på elbilar samtidigt som Buffet satsade på ketchup.
Vilka restriktioner (gång på gång) har han infört som sabbar yttrande friheten?
Den gamla verifieringsmetoden var korrupt eftersom den byggde på hur pass känd du var eller om du tillhörde rätt yrkesgrupp enligt twitter. Nu är det lika för alla om man vill bli verifierad.
Vilka tillfällen tänker du på? De enda jag kan minnas är några få tillfällen där några no-names talade ut på twitter och sökte tröst. Dvs de började med att ta samtalet till det offentliga.

Varför verkar du vara Hanif Bali?

Jag har säkert fel men det är en/flera saker i skriveriet och tyckandet... 🤔

Men eftersom vi lever i en demokrati snarare än en korpokrati/kleptokrati/annat otrevligt... så har jag inget problem med om du faktiskt är Hanif Bali, SD:are, kristextremist/-fundamentalist, eller Trump för den delen.

Huvudsaken för min del gällande processer som verifiering av användare/mänsklighet är att de inte gynnar bot:ar/troll och missgynnar normala människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Är ingen twitteranvändare själv men allt musk tar vid blir till guld

Allt förutom Zip2, X.com, PayPal (tills de sparkade honom och hans efterträdare drev företaget till succé), Hyperloop, hans relation med sin exfru och deras barn, för att nämna de mest kända exemplen.

Både Tesla och SpaceX för övrigt var extremt nära konkurs efter att han ursprungligen drivit företagen i botten (enstaka dagar bort enligt Musk själv). SpaceX inledde ett samarbete med NASA och Tesla lyckades få ihop tillräckligt med investeringar till följd för att ta sig ur sina ekonomiska problem. Efter det så slutade Musk att peta allt för mycket i företagen och lät ingenjörerna vara.

Nästintill allt som Musk tar vid har alltså inte blivit till guld. Snarare har det varit som så att det mesta han rör vid går åt h-vete när han försöker göra saker på sitt sätt men har redan ryckt upp sig efter att han antingen lämnat eller backat ner och låtit någon annan lösa problemen åt honom—det är först då som de har sett framgång. Ju mer han involverar sig i företagets styre ju sämre har det gått, i alla fall rent historiskt. Och just nu verkar det ju som att han har total kontroll över Twitter och petar, till syntes ganska desperat, på allt han kan så utan att tänka efter alltför mycket på konsekvenserna. Vem vet hur det kommer sluta, men frågar du mig så känns det inte särskilt hållbart med hur många problem som uppstått och hur trötta både användare, annonsörer och övriga parter verkar vara med hans onödigt oförutsägbara och impulsiva agerande, för att inte tala om hur ofta driftstörningar och problem med sidan verkar ha uppstått sedan han tog över.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Timmy Fox:

Allt förutom Zip2, X.com, PayPal (tills de sparkade honom och hans efterträdare drev företaget till succé), Hyperloop, hans relation med sin exfru och deras barn, för att nämna de mest kända exemplen.

Både Tesla och SpaceX för övrigt var extremt nära konkurs efter att han ursprungligen drivit företagen i botten (enstaka dagar bort enligt Musk själv). SpaceX inledde ett samarbete med NASA och Tesla lyckades få ihop tillräckligt med investeringar till följd för att ta sig ur sina ekonomiska problem. Efter det så slutade Musk att peta allt för mycket i företagen och lät ingenjörerna vara.

Nästintill allt som Musk tar vid har alltså inte blivit till guld. Snarare har det varit som så att det mesta han rör vid går åt h-vete när han försöker göra saker på sitt sätt men har redan ryckt upp sig efter att han antingen lämnat eller backat ner och låtit någon annan lösa problemen åt honom.

Så hans förnögenhet likt trumps är missvisande och pga misslyckande och inkompetens , alright 👍

Så varenda läkemedelsföretag som är nära "konkurs" i utveckling är då misslyckade med eller tror ngn utveckling av tesla osv var gratis ?

Att du nämner fru och barn är så lågt men väntat när fakta bevisas av den totala framgången med tesla mm ..... fakta idag väger tungt och obestridligt är allt han rör vid en succe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Så hans förnögenhet likt trumps är missvisande och pga misslyckande och inkompetens , alright 👍

Så varenda läkemedelsföretag som är nära "konkurs" i utveckling är då misslyckade med eller tror ngn utveckling av tesla osv var gratis ?

Att du nämner fru och barn är så lågt men väntat när fakta bevisas av den totala framgången med tesla mm ..... fakta idag väger tungt och obestridligt är allt han rör vid en succe

Du får gärna ta mer än fem sekunders betänketid innan du svarar, då du uppenbart har helt missförstått det jag skrev. Men du verkar nog också vara helt fast i att vilja vinkla diskussionen till din fördel genom att sätta ord i mun på mig som är helt irrelevanta misstolkningar på vad jag faktiskt skrev, klassisk halmdocka.

Allt jag skrev var att han haft fler misslyckanden än succéer. Visst är hans liv inte ett totalt misslyckande—långt ifrån—men att tro att han aldrig gör fel och att allt han gör blir succé är bara naivt och antyder till att du inte verkar väldigt påläst i ämnet.

Nåja, jag har i var fall sagt mitt, så du får ha en bra dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Timmy Fox:

Du får gärna ta mer än fem sekunders betänketid innan du svarar, då du uppenbart har helt missförstått det jag skrev. Men du verkar nog också vara helt fast i att vilja vinkla diskussionen till din fördel genom att sätta ord i mun på mig som är helt irrelevanta misstolkningar på vad jag faktiskt skrev, klassisk halmdocka.

Allt jag skrev var att han haft fler misslyckanden än succéer. Visst är hans liv inte ett totalt misslyckande—långt ifrån—men att tro att han aldrig gör fel och att allt han gör blir succé är bara naivt och antyder till att du inte verkar väldigt påläst i ämnet.

Nåja, jag har i var fall sagt mitt, så du får ha en bra dag.

Jag går efter fakta och aktiekurser mm vilket obestridligt bevisar succen tesla tex är upp över 1000% senaste 5 åren bara så vad begrundade du dina påstående från ?

Halmdockor drar in fru och barn i en diskussion om twitter och företagsledning så det blir bara pinsamt att läsa .

Har ingen egen "vinkel" och inget fan av musk heller , fakta måste gå före mediahat och drev mot personer och fakta påvisar helt klart att han lyckas iaf hittils .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Jag går efter fakta och aktiekurser mm vilket obestridligt bevisar succen tesla tex är upp över 1000% senaste 5 åren bara så vad begrundade du dina påstående från ?

Halmdockor drar in fru och barn i en diskussion om twitter och företagsledning så det blir bara pinsamr att läsa .

Ännu mer pinsamt är att folk som dig avgudar Musk trots att han har gång på gång bevisat att han är en idiot. Sen vad spelar det för roll om Tesla är upp 1000% på 5 år? När han börjar att styra så går det sämre för Tesla och nu när han fokuserar på Twitter så går det bättre för dom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Warioman:

Ännu mer pinsamt är att folk som dig avgudar Musk trots att han har gång på gång bevisat att han är en idiot. Sen vad spelar det för roll om Tesla är upp 1000% på 5 år? När han börjar att styra så går det sämre för Tesla och nu när han fokuserar på Twitter så går det bättre för dom

Så en uppgång på 1000% + på 5 år är dåligt och usel företagsledning i din värld ?
Det är helt galet bra om man har baskunskaper i matte vilket få företag lyckas med .

Prova fakta istället för känslor och återkom med det , att du tycker han är en idiot utan fakta för det blir bara pinsam läsning .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Både Tesla och SpaceX för övrigt var extremt nära konkurs efter att han ursprungligen drivit företagen i botten (enstaka dagar bort enligt Musk själv). SpaceX inledde ett samarbete med NASA och Tesla lyckades få ihop tillräckligt med investeringar till följd för att ta sig ur sina ekonomiska problem. Efter det så slutade Musk att peta allt för mycket i företagen och lät ingenjörerna vara.

För att inte tala om de närmare 5 miljarder dollar, ca 52 miljarder svenska kronor, av skattebetalarnas pengar som Musks företag har fått genom stödåtgärder från amerikanska staten i syfte att inte gå bankrutta. Denna granskning är från 2015, så hur många ytterligare miljarder Musks företag fått i statsbidrag sedan dess kan vi bara gissa.

Men det känns spontant som att en genialisk affärsman inte skulle behöva stödbidrag från staten för att inte gå i konkurs.

Skrivet av Sto:

Så en uppgång på 1000% + på 5 år är dåligt och usel företagsledning i din värld ? Det är helt galet bra om man har baskunskaper i matte vilket få företag lyckas med .

Prova fakta istället för känslor och återkom med det.

Fast du ignorerar ju det faktum att han överlät driften av både Tesla och SpaceX till andra. Så vilka framgångar dessa företag än har fått under senare år är inte tack vare Musk, utan tack vare de människor han tillsatte att leda företagen.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Så mao är google tex också drivet av idioter med deras gratis el i serverhallar mm ?
Alla företag tar emot bidrag så bara svammel sorry .

Så stefan persson som äger hm är inte "hjärnan" bakom hm utan geniet är nuvarande vdn ?

Tyvärr bara känslor aktiekurser mm är det enda som räknas och fortfarande gillar jag inte musk speciellt , dock att klampa på ngn saklöst är inte ok .

Som folk resonerar är varenda företag drivet av idioter om det inte finns en prideflagga på logotypen , hur än lyckat företaget än må vara samt marknadsledande .

Twitter kommer på fötter när han städat klart alla falska konton bottar mm och woketokarna fått dojjan och redigt folk kan börja skriva igen och givetvis kommer han tjäna massor "igen" som på alla tidigare projekt .

Om han är en idiot vad var då tokarna innan med massanvändning av falska konton och bottar ?

Men då var det tyst 😌

Du menar hur lätt det är för bottar att ”verifiera” sig med att betala $8 och det är värre nu än det var innan Musk tog över

Permalänk
Medlem

Med tanke på varför de gör detta så är det väl ändå en rimlig grej. De försöker minimera risken för att detta ska påverka sina användare samtidigt som de skyddar de egna intressen antar jag att man kan säga?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Med tanke på varför de gör detta så är det väl ändå en rimlig grej. De försöker minimera risken för att detta ska påverka sina användare samtidigt som de skyddar de egna intressen antar jag att man kan säga?

Fast det har påverkat folk så illa att vissa inte ens kommer åt sidan då den uppenbarligen verkar DDOS:a sig själv.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Twitter började fungera sämre innnan Musk tog över och det har fortsatt på den vägen sedan dess. Det här med verifierade användare var ju helt bisarrt innan Musk men att göra om det till en betaltjänst tror jag inte kommar fungera. Användarna är vara att social media är gratis, finns det då alterantiv som inte tar betalt och dessutom fungerar bättre rent tekniskt kan Twitter vara på väg till historiens soptipp.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Twitter började fungera sämre innnan Musk tog över och det har fortsatt på den vägen sedan dess. Det här med verifierade användare var ju helt bisarrt innan Musk men att göra om det till en betaltjänst tror jag inte kommar fungera. Användarna är vara att social media är gratis, finns det då alterantiv som inte tar betalt och dessutom fungerar bättre rent tekniskt kan Twitter vara på väg till historiens soptipp.

Kanske därför att Musk tog uppgiften att göra Twitter lönsamt, vilket bara kan åstadkommas genom att reducera utgifter och/eller öka intäkter. Är detta svårt att räkna ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Kanske därför att Musk tog uppgiften att göra Twitter lönsamt, vilket bara kan åstadkommas genom att reducera utgifter och/eller öka intäkter. Är detta svårt att räkna ut?

Jag kan tänka mig att det går att göra Twitter lönsamt genom att rensa upp i personalstyrkan och gradvis konvetera det till en plattform som inte går att använda på ett vettigt sätt utan att betala. Risken är att det blir ett konservativt ghetto som är betydligt mindre i antal användare än dagens Twitter.

Jag har bara svårt att se det som den tilltänkta lösningen här. Musk är ju visionär framför allt och Twitter är en betydelsefull arena.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Barnsjukdomar är ju mer eller mindre omöjligt att helt undvika. Visst, de kunde säkert provat detta lite mer rigoröst men det när saker väl når användarna är det alltid något man kunde gjort annorlunda eller missat etc.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Risken är att det blir ett konservativt ghetto som är betydligt mindre i antal användare än dagens Twitter.

Och konservativa ghetto twitter-kloner finns ju redan.

Yttrandefriheten flödar ju /s på Trumps Truth (låter bättre på orginalryska) där de ger sig rätten att radara, och raderar, inlägg pga vilken orsak som helst, på Parler, etc.

Känns lite idiotiskt att bränna hundratals miljarder på att köpa twitter och sedan köra den i botten. Lönsam blir den kanske i slutet, men man har ju redan som sagt bränt hundratals miljarder som man kanske vill tjäna ihop...