Permalänk
Medlem

Mus som är lite tystare vid mittenklick

Någon som har tips på möss som är lite tystare när man klickar på scrollhjulet? Tycker det låtit rätt mkt på alla möss jag haft. Måste väl finnas någon mus där man tänkt till ang. mittenknappen också eller?

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bit010:

Någon som har tips på möss som är lite tystare när man klickar på scrollhjulet? Tycker det låtit rätt mkt på alla möss jag haft. Måste väl finnas någon mus där man tänkt till ang. mittenknappen också eller?

Vad för sorts mus är du ute efter?
Själv använder jag en MX master där jag har konfigurerat om knappen som sitter bakom scrollhjulet som mittenklick. Hatar verkligen att använda scrollhjul at klicka med, i många fall så blir det ju också lite rotation på hjulet när man klickar och då missar man hela tiden.

Tyvärr dog en brytare på min 3D connexion CadMouse och har inte haft möjlighet att laga. 3 knapparsmus är underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Vad för sorts mus är du ute efter?
Själv använder jag en MX master där jag har konfigurerat om knappen som sitter bakom scrollhjulet som mittenklick. Hatar verkligen att använda scrollhjul at klicka med, i många fall så blir det ju också lite rotation på hjulet när man klickar och då missar man hela tiden.

Tyvärr dog en brytare på min 3D connexion CadMouse och har inte haft möjlighet att laga. 3 knapparsmus är underbart.

Har ingen speciell mus i åtanke, bara en som låter mindre när man klickar på scrollhjulet (men kanske inte finns). Tänkte faktiskt inte på det där att man kan programmera om knapparna som du skrev, det är ju smart.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Corsair M65. Låter mindre än höger/vänsterklick, iofs är min herrejössangammal så kanske lät mer som ny.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Själv har jag Logitech MX Master 3S och tycker den är rätt tyst. Jämförde precis med en annan jag har och skillnaden är att MX Master 3S har en mörk ton på knapparna så det stör inte hörseln på samma sätt. Kan tillägga att jag bytte just av den anledningen trots att förra är en fullt fungerande mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leopard01:

Själv har jag Logitech MX Master 3S och tycker den är rätt tyst. Jämförde precis med en annan jag har och skillnaden är att MX Master 3S har en mörk ton på knapparna så det stör inte hörseln på samma sätt. Kan tillägga att jag bytte just av den anledningen trots att förra är en fullt fungerande mus.

Satt faktiskt och läste lite om just den musen nu. Lutar åt att jag köper en sån. Sen kan jag i värsta fall prova programmera om knapparna om jag fortfarande tycker det skulle låta för mkt med mittenknappen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Avstängd

Beror lite på vad man anser är högre/lägre ljud också. Höger och vänster musklick brukar vara lite ljusare i tonen och skrollhjulet lite dovare. Vilket man uppfattar som högre kan ju vara lite olika.

rtings.com har tester av möss där de har ljudinspelningar av de olika knapparna. Där kan du lyssna av och i alla fall få ett hum om hur de låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Beror lite på vad man anser är högre/lägre ljud också. Höger och vänster musklick brukar vara lite ljusare i tonen och skrollhjulet lite dovare. Vilket man uppfattar som högre kan ju vara lite olika.

rtings.com har tester av möss där de har ljudinspelningar av de olika knapparna. Där kan du lyssna av och i alla fall få ett hum om hur de låter.

Intressant sida. När jag tänkte på "lägre ljud" så tänkte jag något som inte låter högre än när man vänsterklickar. Lyssnade lite på just den där MX Master 3S på den där sidan och låter såklart mer än vid vänsterklick. Tror nästan det bästa för mig är att programmera om och använda nån av de andra knapparna för mittenklick. Börjar bli tveksam om det finns nån mus som låter så lite som jag tänker mig när man mittenklickar. Sen kanske det t.o.m. är bekvämare att klicka på nån annan knapp än just mittenknappen så att programmera om musen är nog ingen dum idé.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Har bestämt att det får bli köpa en MX master och programmera om nån av knapparna på den.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"