Permalänk
Medlem

Problem med Abit bräda o hårddiskar

Efter att ha fått ett Abit nf7-s moderkort, så skulle jag installera om xp.
Efter att ha kommit in på xp installationen där den frågar vilken hårddisk jag vill ha min partition på, och efter att ha valt en av hårddiskar väljer jag snabb formatering NTFS. Då står det att denna disk är skadad eller att den kanske inte är i satt ordentligt.

Jag börjar genast att kolla om IDE kabeln sitter där den ska o efter att ha konstaterat det, så försöker jag igen.

Nej det går fortfarande inte.

Jag provar på en kompis dator som har samma moderkort o processor som jag har, och han kan formatera.

Men när jag då ska börja installera xp så blir det bara en svart skärm. Jag blir lite småledsen och provar att formatera en annan hårddisk, samma sak händer igen.

Jag har provat med flera olika xp skivor samt bytt IDE kablar, men jag kan fortfarande inte formatera mina hårddiskar. Vad är problemet?

Permalänk
Inaktiv

Har du testat olika hårddiskar? eller bara olika partitioner på samma disk? tycker det låter som att disken är pajj.. testa med någon annan HD och se om det går.

Permalänk
Medlem

Som jag fattar det har han provat flera diskar..

"Jag blir lite småledsen och provar att formatera en annan hårddisk, samma sak händer igen."

Permalänk
Medlem

jo jag sitter breve killen på lan å vi har testat 3 diskar av olika storlekar å märke :/

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Här är problemet. Jag har råkat förstöra en gammal hårddisk då jag partitionerat och sen snabbformaterat efteråt.
Jag har sen dess aldrig vågat snabbformatera efter en partitionering. Gör samma sak du