Muskampen 2025: Segraren korad!

Firmware till NEC DVD brännare 1300?

Permalänk
Medlem

Firmware till NEC DVD brännare 1300?

Hört att det krävs en uppgradering av firmware till NEC's dvd-brännare 1300 för att den ska klara billigare skivor, är det ett hackat firmware tro, hört ngt om det med.. Hjälp!! Var hittar jag firmware?

Visa signatur

Jag: Leg. Sjukhusfysiker + Fil. Mag. i medicinsk strålningsfysik
Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem

Det släpptes en officiell av NEC, men den drogs senare in pga att vissa fick problem under själv flashningen, alltså flashprogrammet hängde sig. Som tur var hann jag flasha om iaf. Har iof kvar flashprogrammet så jag skulle ev kunna "råka" ge det till dig.

Visa signatur

RedHat <3 CentOS <3 OpenSuse <3 FreeBSD

Permalänk
Medlem

Officell firmware för att bränna billiga skivor finns nu att tanka hem här:

http://www.necd.de/softwareoverview2.php?id=557

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuckMuck
Det släpptes en officiell av NEC, men den drogs senare in pga att vissa fick problem under själv flashningen, alltså flashprogrammet hängde sig. Som tur var hann jag flasha om iaf. Har iof kvar flashprogrammet så jag skulle ev kunna "råka" ge det till dig.

Funkar den bra nu då? Vad rekommenderar du för skivor? å vad kostar de?

Visa signatur

Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doh
Officell firmware för att bränna billiga skivor finns nu att tanka hem här:

http://www.necd.de/softwareoverview2.php?id=557

Tackar, funkar den bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja den funkar kanon men håll dej borta från dom billigaste DVD-R skivorna (princo) även om dessa går att bränna nu för tiden så skulle jag inte rekomendera dom till någon...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Ja den funkar kanon men håll dej borta från dom billigaste DVD-R skivorna (princo) även om dessa går att bränna nu för tiden så skulle jag inte rekomendera dom till någon...

Oki, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den funkar alldeles utmärkt. Flashade den idag och nu bränner jag Princo skivor från datorbutiken utan problem. Men du gör nog bättre i att köpa skivor av bättre kvalite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doh
Den funkar alldeles utmärkt. Flashade den idag och nu bränner jag Princo skivor från datorbutiken utan problem. Men du gör nog bättre i att köpa skivor av bättre kvalite.

jag fick min i helgen och har flashat den

Kan bränna Datawrite men jag har lyckats paja några st (1av3 funkar bra )

Dvd-spelaren vill inte riktigt ta dom och när jag spelar dom i datorns dvd så knackar dom och låter konstigt ( kan ha brännt för fort ?)

Har även testat dyrare dvd+ skivor och dom fungerar perfekt

Och ett tips till er som ännu inte flashat .
Boot disketen som följer när man laddar ner uppdateringen är inte för svenska tangentbord Jag höll på en bra stund(visserligen efter några glas vin man iaf) utan att lyckas asså hitta rätt tangenter

Så tillslut sket jag i det och anv mig av en startdiskett till svenske 98 án istället
vilket fungerade som det ska )

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
jag fick min i helgen och har flashat den

Kan bränna Datawrite men jag har lyckats paja några st (1av3 funkar bra )

Dvd-spelaren vill inte riktigt ta dom och när jag spelar dom i datorns dvd så knackar dom och låter konstigt ( kan ha brännt för fort ?)

Har även testat dyrare dvd+ skivor och dom fungerar perfekt

Och ett tips till er som ännu inte flashat .
Boot disketen som följer när man laddar ner uppdateringen är inte för svenska tangentbord Jag höll på en bra stund(visserligen efter några glas vin man iaf) utan att lyckas asså hitta rätt tangenter

Så tillslut sket jag i det och anv mig av en startdiskett till svenske 98 án istället
vilket fungerade som det ska )

Om du bränner med Nero välj verifiera skivan efter bränning ibland kan en succesfully bränd skiva vara felbrännd enligt Nero.
Iaf på Princo skivor.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Oki skall kolla på det

Köpte nya skivor i går vid jme 139 för ett 10 pack tror jag att det var (-)
och brände en igår funka skit bra

Fast jag brände med den andra metoden i nero

http://www.dvdrhelp.com/forum/viewtopic.php?t=127624

Smash börjar sändas igen den 31 Augusti 19.00
)

saknar nåra avsnitt

)

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Oki skall kolla på det

Köpte nya skivor i går vid jme 139 för ett 10 pack tror jag att det var (-)
och brände en igår funka skit bra

Fast jag brände med den andra metoden i nero

http://www.dvdrhelp.com/forum/viewtopic.php?t=127624

Smash börjar sändas igen den 31 Augusti 19.00
)

saknar nåra avsnitt

)

Ok så S*M*A*S*H http://us.imdb.com/Title?0098901
Med felix & måns herngren och thomas di leva etc FRÄCKT!!!

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,