Gamingstol Svive Gemini - någon som köpt eller testat?

Permalänk
Medlem

Finns till salu för 2599 igen hela november hos Komplett. Kommer nog slå till, sitter idag i en dxracer och nackstödet är för lågt (jag är 1.97).

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Funderar med på denna men det är ju så nära bf så har svårt o bestämma mig.

Permalänk

Hej. Är det någon som vet hur hög stolen är från golv till topp? Har en loftsäng och vill veta om stolen får plats under. 😂😝

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Finns till salu för 2599 igen hela november hos Komplett. Kommer nog slå till, sitter idag i en dxracer och nackstödet är för lågt (jag är 1.97).

Köpte stolen. Inte alls nöjd, svankkudden är för stor och får typ spänningshuvudvärk av att sitta i stolen. Själva nackkudden är också väldigt hård och liten. Den ger inget stöd om man inte litar sig en bra bit bakåt med huvudet vilket ger en onaturlig vinkel.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Köpte stolen. Inte alls nöjd, svankkudden är för stor och får typ spänningshuvudvärk av att sitta i stolen. Själva nackkudden är också väldigt hård och liten. Den ger inget stöd om man inte litar sig en bra bit bakåt med huvudet vilket ger en onaturlig vinkel.

Skulle du kunna mäta höjden på stolen när den är färdigbyggd i sitt lägsta stadie (sänk stolen längst ner). Would be kind of you tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Skulle du kunna mäta höjden på stolen när den är färdigbyggd i sitt lägsta stadie (sänk stolen längst ner). Would be kind of you tack.

Cirka 50cm, jag är nöjd med stolen, visst är nackkudden liten och hård men jag lutar aldrig mig såpass långt bak när jag spelar, bara när jag lutar hela ryggen bakåt och kollar på youtube.

Sen knakar min så innkhel*ete men det kan man leva med.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Skulle du kunna mäta höjden på stolen när den är färdigbyggd i sitt lägsta stadie (sänk stolen längst ner). Would be kind of you tack.

Skrivet av Yojimbo:

Cirka 50cm, jag är nöjd med stolen, visst är nackkudden liten och hård men jag lutar aldrig mig såpass långt bak när jag spelar, bara när jag lutar hela ryggen bakåt och kollar på youtube.

Sen knakar min så innkhel*ete men det kan man leva med.

Är rätt säker på att personen menade var högsta punkten slutar då den ska in under sängen. Mätte men glömde sen svara. Vill minnas det var typ 1.60. Det var inte högt iaf.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Är rätt säker på att personen menade var högsta punkten slutar då den ska in under sängen. Mätte men glömde sen svara. Vill minnas det var typ 1.60. Det var inte högt iaf.

Ah, såg en bit upp nu när du säger det.

Men i så fall så är den.... ungefär 1.30m

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk

Oj det var så lite. Tack så mycket, den får plats!

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Är rätt säker på att personen menade var högsta punkten slutar då den ska in under sängen. Mätte men glömde sen svara. Vill minnas det var typ 1.60. Det var inte högt iaf.

Ja exakt. 😂😂

Permalänk
Inaktiv

Haft min i ca 1,5 år nu. Börjat spricka rejält i sömmarna. Verkar vara fler som har samma problem. Tveksam om det ens går på garanti, och att skicka in en stol via post? Nja. Det får väl vara.

Permalänk
Medlem

På min gav ett hjul vika nyligen. Finns inga reservdelar heller tydligen. Märklig konstruktion med punktsvetsade infästningar där hjulen stoppats i. Känns som det lätt kunnat vara en betydligt tåligare konstruktion utan speciellt dyrare produktion. Hjulen har alltid rullat lite tungt något min sambo klagat på som är klart lättare än mig. Kört mesta tiden på hårt plastgolv och nu senaste dryga halvåret på heltäckningsmatta av tåligare typ med rätt kort lugg. Trist då jag annars suttit bra i den med min breda rygg.

Får jaga nått alternativ medan min gamla Kinnarps får agera reserv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drdata:

På min gav ett hjul vika nyligen. Finns inga reservdelar heller tydligen. Märklig konstruktion med punktsvetsade infästningar där hjulen stoppats i. Känns som det lätt kunnat vara en betydligt tåligare konstruktion utan speciellt dyrare produktion. Hjulen har alltid rullat lite tungt något min sambo klagat på som är klart lättare än mig. Kört mesta tiden på hårt plastgolv och nu senaste dryga halvåret på heltäckningsmatta av tåligare typ med rätt kort lugg. Trist då jag annars suttit bra i den med min breda rygg.

Får jaga nått alternativ medan min gamla Kinnarps får agera reserv.

Är det inte standardhjul?
Finns att köpa på amazon etc i så fall.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Är det inte standardhjul?
Finns att köpa på amazon etc i så fall.

Var kanske otydlig. Hjulen är hela men infästningen i foten är på tok för dåligt konstruerad med bara punktsvetsning mot en smal kant. Så nu pekar ett hjul 30 grader snett eftersom en fästpunkt gett vika. Reservdelen skulle vara foten isåfall. Finns ju också men känns rätt chansartat då mått på infästning mot gaspatron och dess stolpe är rejält kritiskt. En hel del dyrare reservdelar än nått hjul också tyvärr…

Finns rätt många som tydligen råkat ut för samma… Såg nån på komplett.se t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drdata:

Var kanske otydlig. Hjulen är hela men infästningen i foten är på tok för dåligt konstruerad med bara punktsvetsning mot en smal kant. Så nu pekar ett hjul 30 grader snett eftersom en fästpunkt gett vika. Reservdelen skulle vara foten isåfall. Finns ju också men känns rätt chansartat då mått på infästning mot gaspatron och dess stolpe är rejält kritiskt. En hel del dyrare reservdelar än nått hjul också tyvärr…

Finns rätt många som tydligen råkat ut för samma… Såg nån på komplett.se t.ex.

Ah, tråkigt.
Är den mindre än tre år? En sån grej borde ju helt klart gå att reklamera.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ah, tråkigt.
Är den mindre än tre år? En sån grej borde ju helt klart gå att reklamera.

Japp precis mindre än 3 år men tillverkaren lämnar 2 års garanti. Kan vara värt ett försök såklart även om jag nog skulle vilja ha en stol man litar på lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drdata:

Japp precis mindre än 3 år men tillverkaren lämnar 2 års garanti. Kan vara värt ett försök såklart även om jag nog skulle vilja ha en stol man litar på lite mer.

<Uppladdad bildlänk>

Ja, det var ju en korkad konstruktion.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Problemet nu löst för mig!

Skrivet av Json_81:

Ja, det var ju en korkad konstruktion.

Svive/Komplett fixade fram förbättrade reservdelar. Fick inte isär foten från gaspatronen först så fick även en ny gaspatron. För att få lös den gamla patronen från stolen behövdes dock rejält med våld och till slut en bryskt rejäl rörtång.

Nu är stolen som ny och den uppdaterade foten har inte samma märkliga konstruktion. Ser mycket tåligare ut!

Ingen kostnad heller för delarna. Köpte själv en rejält stor ny rörtång för bra grepp. Hade nog gått å fortsätta med våld men jag slapp göra illa mig eller skada nått annat än gamla patronen så här.

Kudos att dom ställde upp så här utanför garanti ändå!