Rösta fram t-shirt till communityt!

Mobilapp eller liknande, hålla koll på ägda (fysiskt) filmer/serier?

Permalänk
Medlem

Mobilapp eller liknande, hålla koll på ägda (fysiskt) filmer/serier?

Vet inte var jag ska posta detta men kör här.

Börjar bli dags att jag börjar ta tag i detta nu.

Gillar att stå och bläddra i "Två för 99 eller en för 59"lådorna i varuhusen efter filmer men kommer på mig att jag emellanåt köper på mig sånt jag redan har hemma.

Finns det någon app eller dylikt som gör att man kan scanna in streckkoden på bluray/dvd-fodralen så man i affären snabbt kan kolla om man äger filmen redan?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Letterboxd är nog ett av de bättre alternativen.
Då får du dessvärre göra manuella listor men då kan du åtminstone ha en logg på vilka du har och vilka du sett.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare använt Book Collector från https://collectorz.com/ för samma sak fast för böcker. De har även program, site och app för filmer, musik, spel och comics. Book Collector fungerade bra för mig men jag har inte testat de övriga tjänsterna så som filmer, musik osv.

Men deras tjänster är inte gratis om det skulle vara ett krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Letterboxd är nog ett av de bättre alternativen.
Då får du dessvärre göra manuella listor men då kan du åtminstone ha en logg på vilka du har och vilka du sett.

Skrivet av Skyflyer:

Jag har tidigare använt Book Collector från https://collectorz.com/ för samma sak fast för böcker. De har även program, site och app för filmer, musik, spel och comics. Book Collector fungerade bra för mig men jag har inte testat de övriga tjänsterna så som filmer, musik osv.

Men deras tjänster är inte gratis om det skulle vara ett krav.

Tack för uppslag! Ska kolla in.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk