Behöver lite köpråd med en fast budget

Permalänk

Behöver lite köpråd med en fast budget

Halloj!

Jag har följande setup idag.

Nvidia geforce gtx 750 ti
Processor AMD Ryzen 3 3100 4-Core Processor, 3600 Mhz, 4 kärnor, 8 logiska processorer
Moderkort: ROG STRIX B450-F GAMING
16GB RAM

Jag vill uppgradera datorn för kunna spela Warzone , Cod , Lol utan fps drop.

Någon som har lite köpråd för mig som har en budget på 7000-8000? Vad ska jag uppgradera eller fokusera på vart så länge sedan jag byggde en datorn

Permalänk
Medlem

CPU & GPU är ju vad du behöver uppgradera. Vad sitter för nätaggregat i burken, och vad har du för uppplösning på skärmen du ska spela med?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Skrivet av orginallinus:

CPU & GPU är ju vad du behöver uppgradera. Vad sitter för nätaggregat i burken, och vad har du för uppplösning på skärmen du ska spela med?

1920x1080 140HZ
Crossair 750 W är nätaggregat i burken.

Permalänk
Medlem

Köp en 5600x eller bättre samt ett 4060 kort så är du med i matchen.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Det här blir en grym uppgradering. Glöm inte att uppdatera BIOS till senaste versionen innan du byter CPU.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack!!!

Permalänk
Skrivet av Alastor Moody:

Det här blir en grym uppgradering. Glöm inte att uppdatera BIOS till senaste versionen innan du byter CPU.

https://komponentkoll.se/bild/MAGza.png

Tack kommer köra på denna!