Fortnite startar om datorn direkt

Permalänk
Medlem

Fortnite startar om datorn direkt

Halloj alla glada.

Då grabben börjar bli lite till åren har han börjat få smak på lite gaming och så klart Fortnite som resten av kompisarna
slängde jag ihop en dator av gamla liggande delar för att se om intresset håller i sig innan ordentlig rigg införskaffas.

Bekymret är att Fortnite bootar om datorn helt utan felmeddelanden när man försöker starta spelet. Kommer precis förbi "connecting" och kan kort se "logging in" innan allt startar om.
Intressanta är att om jag har startmenyn uppe medans spelet laddar kommer jag förbi steget och får upp alternativet att ställa in optimala grafikinställningar men så fort jag växlar över till spelet igen bootar datorn om.
Testat både med mitt konto och grabbens.

Delarna är lite till åldern (2500k 16gig och ett 1080) men han har lirat Forza horizon 5 på höga inställningar utan bekymmer timmar i rad. Windows 10 är det som körs. Inte lyckats med kompabilitetsläge och Admin heller (både på Epic och fortnite exe).

Har testat ladda om drivisar och andra tips jag hittat via google men har inte lyckats.
Har även testat köra full last på CPU och GPU för att se eventuella strömförsörjningsbekymmer men det bara tickar på utan bekymmer.
Testat verifiera filer och helt ominstallerat spelet.

Någon klok (eller oklok) själ där ute som kan komma med en rekommendation?

PS.
All makt åt Tengil!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Trallo:

Har även testat köra full last på CPU och GPU för att se eventuella strömförsörjningsbekymmer men det bara tickar på utan bekymmer.

Hm … detta var min misstanke, för jag har varit med om en dator som tvärdog när man drog igång ett tyngre spel; orsaken var en dålig nätdel.

Hörs någon säkring slå ifrån eller dylikt?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Hm … detta var min misstanke, för jag har varit med om en dator som tvärdog när man drog igång ett tyngre spel; orsaken var en dålig nätdel.

Hörs någon säkring slå ifrån eller dylikt?

Nej inget som låter udda utan låter som en vanlig omstart fast omedelbar.

Permalänk

Det är en bug just nu, vissa blir av det om man stänger av XMP och stänger av Multicore Enhancement.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Det är en bug just nu, vissa blir av det om man stänger av XMP och stänger av Multicore Enhancement.

Kanon! Något nytt att testa under morgondagen.