Permalänk

Edge - i Windows 11

Hej.
Har just uppgraderat från W10 till W11. Väldigt smidigt måste jag säga.
Har dock en fråga om Edge i Aktivitetsfältet.
Hur fäster man numera en webbsida där? (Högerklick på ikonen för Edge i aktivitetsfältet)
Fler verktyg/Fäst i aktivitetsfältet fungerar inte.

/Tack

Permalänk
Medlem

Vad jag minns så har Microsoft tagit bort den funktionaliteten i Windows 11. Har för mig jag läste om det i en annan tråd här på forumet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Vad jag minns så har Microsoft tagit bort den funktionaliteten i Windows 11. Har för mig jag läste om det i en annan tråd här på forumet.

På mitt konto så dök sidan upp när jag högerklickade på Edge i aktivitetsfältet. Då var det bara att markera den och klicka på "fäst". Funkade bra.
Men frugan på samma PC har inte samma tur. Sidan med Google kalender dyker inte upp, för att fästa.

Men funktionen finns alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

På mitt konto så dök sidan upp när jag högerklickade på Edge i aktivitetsfältet. Då var det bara att markera den och klicka på "fäst". Funkade bra.
Men frugan på samma PC har inte samma tur. Sidan med Google kalender dyker inte upp, för att fästa.

Men funktionen finns alltså.

Ta gärna en skärmdump på detta och visa. Har ni även samma version av Windows 11 och Edge?

Jag får nämligen inte upp något sånt val, när jag testade i Edge i mitt virtuella testsystem av Windows 11. Testade i och för sig endast på sweclockers.com.

Läste nu att ni satt på samma dator. Silly me xD

Visa signatur

Permalänk

Så här ser det ut på mitt konto, med 2 länkar fästade.
På frugans konto dyker dessa aldrig upp för att kunna fästa dem. Som på din första bild.

23H2 tycker jag mig känna igen

Permalänk
Medlem

Ok. Jag fick inte de där valen när jag loggade in på mitt testkonto hos Google. Men med hjälp av den här guiden kunde jag installera Google Kalender som en app och sen fästa den i aktivitetsfältet. Nära nog.

Visa signatur

Permalänk

Det måste vara en bugg i Edge för Windows 11.
Här står klart o tydligt att en genväg lagts till i Aktivitetsfältet. Men det gör det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

Det måste vara en bugg i Edge för Windows 11.
Här står klart o tydligt att en genväg lagts till i Aktivitetsfältet. Men det gör det inte.
<Uppladdad bildlänk>

Kanske, kanske inte. Själv litar jag inte på Big Tech De gör bara en massa konstiga saker, som denna. Eller som det vanliga talesättet för Big Tech går: it's not a bug, it's a feature.

Visa signatur