Anmäl dig till Roborock Challenge!

Youtubes nya ändring kan stoppa annonsblockering

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av car2ns:

Det är orimligt det du skriver. Bara kläderna som en Youtuber har på sig, räknas som reklam rent krasst. Ska YouTube tillhandahålla generiska kläder till att Youtubers också då? Hehe, alltså, Youtube ser till att du slipper reklam som dom står som avsändare på. Sen vad som sägs eller visas i videorna står Youtubers som avsändare på. Rikta din kritik till rätt plats. Går du till Trafikverket och beklagar dig över att din bil låter konstigt när du kör den?

Nej då. Det är inte orimligt. Det går att påstå samma sak om netflix eller hbo prime i så fall. De har kläder på sig så allt där är också reklam.
Men det är ju inte det här flertalet är missnöjda med.

Vad folk är missnöjda med är att det blir reklamavbrottspauser i en tjänst som man betalar rätt bra för just för att slippa reklam.

Den typen av reklamfritt får man faktiskt redan i netflix, det får man på apple TV. Det här får man i hbo max, disney plus - med flera. Det är inte långa reklamavbrott i content där.
Den nivån är inte oskälig att önska sig även på youtube.

Och självfallet är det möjligt för youtube att styra över det här. På samma sätt som youtube kan styra över om de vill ha porr på plattformen. Det här styr youtube över med villkor för vad som tillåts. Precis samma tänk/upplägg kan appliceras på andra typer av content de inte önskar se från de som laddar upp.
Så det är inte på något sätt fel att önska att youtube tar tag i det här. Visst finns det fler sätt - men det är inte fel att önska detta av youtube heller.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det värsta jag varit med om var 3 annonser inom loppet av 120sekunder när vi skulle se något klipp via tvn utan adblock.

Sitter folk verkligen och lider sig igenom sådant här? Det är ju absurt.
Under hela klippets gång på en halvtimmes tid så tror jag det var 15-20 reklampauser allt som allt...

Jag är tokberoende av youtube. Konsumerar stora mängder på PC:n.

Men när jag är på språng och ser någon enstaka på mobilen, för att någon person eller sida länkar till en video, och reklam kommer upp stänger jag ner fliken 3 av 4 fall direkt. Bara om det är något jag verkligen behöver, typ en guide, som jag kör på, något jag bara är nyfiken på så blir det kryss direkt.

Fattar heller verkligen inte hur folk klarar av det.

Permalänk
Medlem

Hur någon kan försvara Google och deras affärsmetoder förstår jag inte. Oavsett om du betalar eller inte så lagrar man och säjer kopiösa mängder information om dig som användare, så jag personligen kommer göra allt jag kan för att försöka förhindra detta genom att t.ex. använda reklamblockerare. Förutom detta så handlar det också om säkerhet då reklam kan innehålla skadlig kod. Jag tänker heller inte stödja företag och deras tjänster som censurerar innehåll.

Permalänk
Medlem

Blir det av så får man börja leta nya alternativ.
Youtube på TV'n är redan obrukbart med alldeles för många och långa annonser.
Där är det redan nästan alltid en ny annons påtvingad varje gång man startar en video och sen 3-4 annonser i videon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Sedan tar youtube rätt bra betalt för premium också. Det kostar lika mycket som de andra streamingtjänsterna. Fast youtube tillverkar inte innehållet själva. För den slanten får de nog se till att finansiera innehållet också.
Hade premium kostat en bråkdel av andra streamingtjänster som typ 20 spänn i månaden - sure. Då håller jag med dig. Content creators behöver få sin del också på annat sätt.
Men så är det inte riktigt...

Det var ju billigare, när det fanns ett alternativ som bara hade reklamfritt.
Men nu kostar det som andra tjänster men då ingår ju också en konkurrerande tjänst till spotify så jämför man med det inbakat så blir ju priset för "youtube" som du säger typ 20kr efter att man dragit bort kostnaden för spotify/google music.

Försvarar absolut inte att dom tvingar en betala för musiktjänst samtidigt men det blir ju lite fel att ignorera att det ingår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja precis. Och det är ju det mågna här tycker är rätt surt. Att de säljer in en dyr "reklamfri" tjänst som de sedan inte tar ansvar för att så faktitkst är fallet.
Många i tråden önskar att youtube skulle sköta det här och reglera det hela vägen så att man faktiskt slipper reklam i en tjänst där man betalar för att slippa reklam.

Det är väl lite från case till case hur mycket man reagerar på reklamen. Reklam på en billboard i cyberpunk pausar emellertid inte ens spelupplevelse med reklamdravel i en minut. Det är däremot vad som faktiskt händer i youtubevideos. Det blir i praktiken ett störande reklamavbrott i en tjänst man betalar för att slippa reklam.

Ja nä men jag betalar för youtube premium. Och för netflix.
Men du får nog ta och förstå att det finns ett missnöje från flera kring youtubes reklamfyllda upplägg som de ändå tar bra betalt för. Där andra aktörer faktiskt kan erbjuda en tjänst som faktiskt är reklamfri för samma peng.
Det går bra att vara kritisk även för de varor och tjänster man köpt.

Och ja, jag med flera hade gärna sett att youtube skulle städa mer i deras betaltjänst helt enkelt.

Du betalar för att youtubes tjänst är reklamfri, jag anser inte att användar-uppladdade innehållet, vare sig det är företag eller privatperson, hör till den biten, tjänsten är separat från "produkten"? lite svårt att förklara det men du ser nog min poäng.
Skulle youtube förbjuda att videoskaparna "vidare" monetiserar sina videos igenom t.ex sponsrade segment aka reklam så skulle det för det första förmodligen klassas som olagligt på något vis typ monopol (nåt snack om liknande på steam just nu ju) och sen skulle det innebära ännu extra hårddraget mot just annonsblockering för att kunna täcka egna kostnader plus då ökad andel till skaparna.. man kan inte ha kakan och äta den med. någonstans går gränsen.

Vi får väl enas om att vi är oense.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Rätt skön kommunism i kommentarsfältet här. Vad är problemet med att betala för DERAS TJÄNST om ni vill använda den? Antingen med reklam eller med en summa pengar. Vi pratar 100 kr något i månaden för en musiktjänst som har mer musik än Spotify och oändlig video content.

Sluta helt enkelt använda YouTube om ni inte har råd
Och nej, youtube kommer inte sakna en obetalande kund (adblock eller inget abonnemang). Ni är ingen inkomst för dom, endast en kostnad i form av bandbredd.

Betala bara eller sluta kolla 😂

Skulle de sluta samla in, bygga profil och sälja min data till tredjepartsföretag så kan man ju betala. Google analytics finns väl på i princip varenda sida, androidtelefonen samlar in massvis med data till profilen (varesig man vill eller inte) för att hitta sätt att tjäna mer pengar/nya pengar att tjäna pengar på mig med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pistage:

Jag är tokberoende av youtube. Konsumerar stora mängder på PC:n.

Men när jag är på språng och ser någon enstaka på mobilen, för att någon person eller sida länkar till en video, och reklam kommer upp stänger jag ner fliken 3 av 4 fall direkt. Bara om det är något jag verkligen behöver, typ en guide, som jag kör på, något jag bara är nyfiken på så blir det kryss direkt.

Fattar heller verkligen inte hur folk klarar av det.

Vi klarade av det förr, då var det drägligt.
Reklam lite här och där, inga större mängder.
Väldigt få sponsor-avbrott rent generellt.
Kände inget behov att adblocker förr, betalade även för Premium rätt länge.
Men numer är sponsor-segmenten precis överallt och ingenstans så jag sade upp Premium och vände mig till adblock, ghostery och privacy badger på datorn samt Youtube Revanced i telefonen.
Betalar jag för reklamfritt då ska det vara reklamfritt hela vägen, varken reklam eller sponsrat innehåll ska visas för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Du betalar för att youtubes tjänst är reklamfri, jag anser inte att användar-uppladdade innehållet, vare sig det är företag eller privatperson, hör till den biten, tjänsten är separat från "produkten"? lite svårt att förklara det men du ser nog min poäng.
Skulle youtube förbjuda att videoskaparna "vidare" monetiserar sina videos igenom t.ex sponsrade segment aka reklam så skulle det för det första förmodligen klassas som olagligt på något vis typ monopol (nåt snack om liknande på steam just nu ju) och sen skulle det innebära ännu extra hårddraget mot just annonsblockering för att kunna täcka egna kostnader plus då ökad andel till skaparna.. man kan inte ha kakan och äta den med. någonstans går gränsen.

Nyfiken och seriös fråga.

Är det just vid privat skapat content (och hur tänker man då kreatören driver ett AB?) du tänker det här, eller skulle det vara ok om Warner Brothers la in reklampauser i sina filmer på Netflix för att få in extrapengar?

T.ex. Netflix tar betalt för en "reklamfri" plattform för att det inte är reklam före eller efter du startat/avslutat en video.

Permalänk
Sötast
Skrivet av egbold:

Vi klarade av det förr, då var det drägligt.
Reklam lite här och där, inga större mängder.
Väldigt få sponsor-avbrott rent generellt.
Kände inget behov att adblocker förr, betalade även för Premium rätt länge.
Men numer är sponsor-segmenten precis överallt och ingenstans så jag sade upp Premium och vände mig till adblock, ghostery och privacy badger på datorn samt Youtube Revanced i telefonen.
Betalar jag för reklamfritt då ska det vara reklamfritt hela vägen, varken reklam eller sponsrat innehåll ska visas för mig!

Lär ju vara en toleransnivå som skiljer sig.

Jag har aldrig någonsin klarat reklam i film.
Inte ens när jag var barn tyckte jag att det var OK.

Har nog aldrig sett mer än 2 filmer på TV4 t.ex som iallafall på 90-talet valde att ha Reklam+nyheter+reklam MITT I EN FILM?
Gissar på att folk dock inte såg film där tillslut och att de fick sluta upp med något så absurt.

Kollar man t.ex på mobilspel så är jag likadan där, med undantag.

Om spelet är i sig reklamfritt, men att man kan välja att sätta igång en reklam för att få något speciellt, då kan jag beroende på humör göra det.

Men om spelet i sig tvingar fram reklam med ett par minuters mellanrum så åker dit direkt oavsett hur bra det är.

Film ser jag på min fritid och på min fritid vill jag göra det jag gillar, jag inkluderar inte titta på reklam för att ett företag ska göra vinst på min fritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Skulle de sluta samla in, bygga profil och sälja min data till tredjepartsföretag så kan man ju betala. Google analytics finns väl på i princip varenda sida, androidtelefonen samlar in massvis med data till profilen (varesig man vill eller inte) för att hitta sätt att tjäna mer pengar/nya pengar att tjäna pengar på mig med mera.

Sant skulle hjärna betala för Youtube och andra Google tjänster men då vill ja ha en garanti att de helt slutar och samla in data för reklam syfte, tar bort den data de har och att de aldrig delar någon profil data med tredjepartsföretag i reklam syfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Har nog aldrig sett mer än 2 filmer på TV4 t.ex som iallafall på 90-talet valde att ha Reklam+nyheter+reklam MITT I EN FILM?
Gissar på att folk dock inte såg film där tillslut och att de fick sluta upp med något så absurt.

App app app, så bra var det inte på TV4. De fick bara ha reklam före eller efter program så nyheterna var ett program och vädret ett annat program. Det var alltså film+reklam+nyheter+reklam+väder+reklam+film.

När jag tänker efter tror jag det är så än idag, iaf på söndagar.

Permalänk

Lite fascinerande att det alltid blir sådana diskussioner när det handlar om reklam. Vem gynnas av det egentligen kan man undra..

Reklam är helt frivilligt att ta del av, så det är inte på något sätt fel att undvika reklamen, några moraliska förpliktelser att ta del av reklamen finns inte heller. Utan den som väljer reklam som finansieringsmodell äger hela ansvaret.

Vill utgivaren ha betalt för varje visning av hemsidan, nyheten eller videoklippet så är det bara att spärra icke betalande medlemmar från att ta del av informationen så är problemet löst, varför gör man inte så?

Sätter man krav på betalning så blir nog innehållet bättre tror jag...

Permalänk
Hedersmedlem

Ja jo det har varit klart från början. Det är bara det att jag inte tyckte att man måste se det på ett visst sätt

Ja nä olagligt lär det inte vara. Det finns flera andra tjänster som erbjuder reklamfritt och som faktiskt då också levererar på det.
Det skulle gå utmärkt att sätta krav på att märia upp sin marknadsföring och att den filtreras bort för premiumkunder.
Någonstans går ju gränsen och just nu försöker yputube både ha kakan och äta den. Säljer en reklamfri tjänst - som ändå innehåller en massa reklam.
Alla är helt enkelt inte nöjda med det upplägget.

Får väl samtidigt säga att jag håller med dig angående gratisversionen av Youtube. Betalsr mqn inte så är det väl inte supermärkligt att de ser till att reklammodellen de har faktiskt fungerar. Im with you there.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag får upp annonser ibland även med ublock origin & script-blockers. Fucking Google, är som ett vårtvirus, när du väl fått en fotvårta sitter den där som en ihärdig liten jävel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nouveau:

Jag får upp annonser ibland även med ublock origin & script-blockers. Fucking Google, är som ett vårtvirus, när du väl fått en fotvårta sitter den där som en ihärdig liten jävel.

Intressant. Jag har inte fått reklam alls på YouTube, varken när jag använde Adblock Plus, eller med nuvarande uBlock Origin.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag önskar att man kan göra som på brevlådor hänga upp en ingen reklam tack skylt. Tycker det ska vara frivilligt om man vill se reklam eller inte.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz

Memory 16.00 GB
Video Card NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas182:

Jag önskar att man kan göra som på brevlådor hänga upp en ingen reklam tack skylt. Tycker det ska vara frivilligt om man vill se reklam eller inte.

För just youtube så är det ju helt frivilligt. Ingen som tvingar någon att titta på youtube

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patriksan:

Jag fick ett annat resultat : "YouTubes främsta intäktskälla är annonser."
Källa: https://www.youtube.com/howyoutubeworks/our-commitments/shari...

Jag var otydlig, jag menade att youtubes reklamintäcker stod för ca 10% av Google-paraplyets intäcker. Sen vill de väl att man ser youtube som en egen del/företag men de drar ju data frisk mellan dem så jag är lite kluven ang hur man ska förhålla sig till det.

Svar/kommen tar till tråden på i allmänhet:

Tog ett titt till och det verkar vara 10% även när man kollar olika källor. En annan intressant sak är att reklaminteckerna har mer än dubblerats de senaste 5 åren. Samtidigt har de varit ganska oförändrat (kring 10% av) sett till googles totala intäkter, under samma period. Det stämmer ju så klart bra med att googles totala intäkter ökat med ungefär det dubbla där också under samma period.

Det är väl just dessa siffror som de har som måttstock. De vill ju inte att reklamintäckterna faller efter.

Samtidigt har antalet användare bara ökat med lute mindre än 1/3 under samm period. Så på något sätt drar de ju in mer pengar per användare nu jämfört med för 5 år sedan.

Jag har som sagt inte gjort någon jätte djupdykning i statistiken så har jag fel får ni gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Rätt skön kommunism i kommentarsfältet här. Vad är problemet med att betala för DERAS TJÄNST om ni vill använda den? Antingen med reklam eller med en summa pengar. Vi pratar 100 kr något i månaden för en musiktjänst som har mer musik än Spotify och oändlig video content.

Sluta helt enkelt använda YouTube om ni inte har råd
Och nej, youtube kommer inte sakna en obetalande kund (adblock eller inget abonnemang). Ni är ingen inkomst för dom, endast en kostnad i form av bandbredd.

Betala bara eller sluta kolla 😂

Fast YT vilar också till väldigt stor del på material som "kreatörerna" inte betalar för. Alla dessa reaktionskanaler där det bara nickas till musik eller film som är spegelvänd, fasinverterad, uppsnabbad, med en annan låt, och lagom många "wow" pauser, i hörnet, med akvariefiskar över, för att inte pengarna ska riskera gå till någon som faktiskt skapat materialet i videon som drar intresset. Så högst oklart idag om det främst är kapitalism eller kommunism som lutar sig bekvämt på gratis arbetskraft. Eller slaveri helt enkelt.

Så är det såklart. Men, annonserna är även riktade till kanaler med tittare. Färre tittare, mindre reklam, mindre pengar, oavsett om alla ser reklamen på just den kanalen. Det kommer bli kännbart först för kanaler, men naturligtvis i slutändan även för YT. Kanske måste modellen då övergå till mer som Vimeo.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Den typen av reklamfritt får man faktiskt redan i netflix, det får man på apple TV. Det här får man i hbo max, disney plus - med flera. Det är inte långa reklamavbrott i content där.
Den nivån är inte oskälig att önska sig även på youtube.

Jag tittar många gånger mer på YT än på netflix. Det är ganska sällsynt att jag får reklam som är störande och skulle det vara det är det väldigt enkelt att "spola" förbi även om jag har premium. Jämförelsen haltar.

Permalänk
Skrivet av Jonas182:

Sluta kolla på YT så slipper du reklam.

Permalänk
Visa signatur

| Inleed VPN | Protonmail | Anonym filuppladdning: ? |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas182:

Tycker adblockers etc är så pass bra idag så man behöver inte se någon reklam i princip alls om man verkligen inte vill det.

Ju mer reklam som införts, ju mer engagerar jag mig i att blockera det. Idag ser jag i princip bara reklam irl. Det är ju lite klurigt att blockera. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nouveau:

Använder Brave och har aldrig sett någon reklam.

Permalänk
Medlem

Jag har lidit av detta sen det började med ublock origigin och det jag kommit fram till funkar varje gång hittils är att öppna videon med en &t=1m30s i lsutet av länken så skippar den alla ads.

Permalänk
Medlem

Då jag själv jobbar inom branschen så kan jag säga att SSAI (Server Side Ad Insertion) kommer ersätta CSAI (Client Side Ad Insertion) mer eller mindre överallt närmsta tiden.

SSAI är lite mer tekniskt komplicerat att få till, men då data strömmen bakas ihop on the fly kan du stödja annonser och annonsfria strömmar samtidigt med SSAI och övergången mellan primärt content och ad content är sömlös (den har redan buffrats upp i bakomliggande ström)

Detta innebär att man inte har laddningstider på samma sätt som CSAI.

Och tyvärr, då jag vet hur det kommer fungera, kommer det bli svårare att hoppa över annonser med. Då klient och server side båda kontrollerar om du faktiskt har spelat upp annonsen korrekt och helt enkelt tvingar dig att titta igenom det.

Dvs scrub disablas på själva strömmen om du försöker hoppa över den, strömmen kommer bara hoppa tillbaka från där du försökte scrubba ifrån och fortsätta spela från korrekt marker baserat på server-side data.

Och adBlock och liknande kommer ha svårare att blockera detta då då allt är embedded i samma ström från samma server, och server håller reda på segmenten inte klienten.

Dvs alla streams för samma content kommer ha en variabel längd, och troligtvis matchas bitrate och encoding mot underliggande content när annonser servas för att det ska vara svårare att identifiera annonser.

Ovanpå detta kommer du ha samma DRM på content som du har på ads, vilket gör det mer komplicerat rent legalt att få blockera det ovanpå allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Då jag själv jobbar inom branschen så kan jag säga att SSAI (Server Side Ad Insertion) kommer ersätta CSAI (Client Side Ad Insertion) mer eller mindre överallt närmsta tiden.

SSAI är lite mer tekniskt komplicerat att få till, men då data strömmen bakas ihop on the fly kan du stödja annonser och annonsfria strömmar samtidigt med SSAI och övergången mellan primärt content och ad content är sömlös (den har redan buffrats upp i bakomliggande ström)

Detta innebär att man inte har laddningstider på samma sätt som CSAI.

Och tyvärr, då jag vet hur det kommer fungera, kommer det bli svårare att hoppa över annonser med. Då klient och server side båda kontrollerar om du faktiskt har spelat upp annonsen korrekt och helt enkelt tvingar dig att titta igenom det.

Dvs scrub disablas på själva strömmen om du försöker hoppa över den, strömmen kommer bara hoppa tillbaka från där du försökte scrubba ifrån och fortsätta spela från korrekt marker baserat på server-side data.

Och adBlock och liknande kommer ha svårare att blockera detta då då allt är embedded i samma ström från samma server, och server håller reda på segmenten inte klienten.

Dvs alla streams för samma content kommer ha en variabel längd, och troligtvis matchas bitrate och encoding mot underliggande content när annonser servas för att det ska vara svårare att identifiera annonser.

Ovanpå detta kommer du ha samma DRM på content som du har på ads, vilket gör det mer komplicerat rent legalt att få blockera det ovanpå allt.

Intressant att få lite info från andra sidan, men det här var verkligen tråkigt att höra. Får verkligen hoppas att detta minskar antalet reklam och att det blir lättare och billigare att prenumerera. Jag skulle verkligen inte titta alls mycket på YT eller andra streaming om det började med reklam man inte kan slippa på något sätt. (betala/blockera/klickabort)

Jag hade planer på att börja betala för YT Lite, men så la de ner det. Grabben betalade Lite och sedan när det försvann så struntar han i att betala för vanliga precis som många andra gjort. Just att de tog bort Lite va rätt dumt av YT. Om de slutar spåra mig och ingen reklam på Google så skulle jag vara mer positiv till att betala för deras tjänster.

Problemet för mig på hemsidor med reklam/spårning är att det inte är en bild bara, utan js-script som spårar och tar CPU-kraft. Annars skulle jag välja att stödja sidor jag är mycket på genom att stänga av adblock. Med streaming så är det bara jobbigt med reklam på alla sätt om man inte kan trycka bort det.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Och nu började Sponsorblock att fungera igen, vad trevligt!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@Liquidedust helt förväntat och jag är förvånad över att de inte gjort det tidigare. Jag har alltid tyckt det var konstigt att man tror att YT är en mänsklig rättighet. Så länge jag kan betala för YT och spola förbi reklam jag inte vill se så är jag nöjd. Skulle det bli så att ingen reklam går att spola förbi tar jag ställning till innehållet separat. Det finns en hel del reklaminnehåll från kreatören som är relevant för just den kanalen man tittar på jämfört med den reklam man får upp för övrigt.

Frågan är hur det påverkar priset på tjänsten.