Vilka är rösterna på de svenska kändisarna?

Permalänk

Vilka är rösterna på de svenska kändisarna?

Jag ska köra ett quiz på midsommar och har kommit över lite röster på svenska kändisar, men det är några jag inte riktigt vet vilka det är - så skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig med att fylla på min lista (eller om jag har några fel haha..!)

Länk till ljud: http://sndup.net/gxthp

1. Alex Schulman
2. Carola
3. ?
4. Josephine Bornebusch?
5. ?
6. Anja Persson?? - osäker på denna
7. Sigge Eklund
8. ?
9. Olof Palme?
10. Tina Nordström
11. Erik Niva
12. ?
13. ?
14. ?
15. Göran Persson

Rubrik korrigerad. // MOD
Permalänk
Hedersmedlem

Känns som att du börjar i helt fel ände för att hålla i ett quiz, varför inte sätta ihop klipp där du faktiskt vet vilka det är?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

3. Bengt Alsterlind (bl.a.Hajk TV-program)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASUS TUF Gaming B650M-Plus RAM: Kingston Fury Beast 6000MHz 64GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master 3S Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Känns som att du börjar i helt fel ände för att hålla i ett quiz, varför inte sätta ihop klipp där du faktiskt vet vilka det är?

Haha ja jo! Tänkte ta lätta vägen och utgå från ljudfilen, kan nog inte klippa ihop något själv.

Permalänk
Medlem

Fan jag var inte mycket till hjälp... utöver dom som var kvar kunde jag bara en:
8. Gry Forssell

Permalänk
Medlem

Säger:

3. Bengt Alsterlind
6. Anja Pärson!
8. Gry Forsell
9.Olof Palme!
12. Petra Mede

Finns några andra jag känner igen, men där det står still ändå på namnet f.n.

Tillägg:
14. Troligen Hannah Widell

Permalänk
Medlem

5. Per Gessle

Permalänk
Medlem

13. Henrik Dorsin?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 11jones11:

Haha ja jo! Tänkte ta lätta vägen och utgå från ljudfilen, kan nog inte klippa ihop något själv.

Jag är mest nyfiken på vilken förklaring du har när nån på quizet calls-your-bluff och säger att ditt svar är fel, samt kan bevisa det? Jag menar, du har snott ett quiz du inte ens har svaren till.
Tänk om nu Henrik Dorsin är med och spelar, och hör själv att det inte är han...

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

1-15: Bosse Parnevik

Permalänk
Medlem

3. Bengt Alsterlind
8. Gry Forsell
9. Olof Palme
12. Låter absolut som Petra Mede
13. Inte Henrik Dorsin, påminner om Robert Gustavsson men det är inte han heller
15. Nivea himself (tjock och dryg)

Behöver du fler röster så är ju Ingvar Carlsson och Carl Bildt tacksamma. Annars har du Maria Montazami, Claes Månsson och Magnus Härenstam som har rätt unika röster (det räcker väl egentligen med Härenstams 'he-he-he-he' skratt?)

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

13. Inte Henrik Dorsin, påminner om Robert Gustavsson men det är inte han heller

Mmm, jag tycker också att 13 låter i stil med Robert Gustafsson kommenterar Roland Järverup. Det låter dock inte helt rätt, men om det är just det klippet eller om det är någon annan vet jag inte riktigt. Dorsin tycker jag inte alls (heller) att det låter som i alla fall.