Permalänk

Office 2013

Om jag skulle behöva installera om datorn är det speciellt Word och Excel som behöver återinstalleras.
Jag har en kanske 10 år gammal Office produktnyckel med hittar inte på Microsofts webb var jag kan installera ifrån.
Kanske inte går att installera längre, efter 10 år?

Permalänk

Om min gamla office licens inte längre går att använda kanske detta är något för en billig penning. Vad tror ni?
https://programvaruexperten.se/produkt/microsoft-office-2019-...

Men vad innebär "Direktleverans över mejl"?
Och "Ett engångsköp"? Går inte att installera en gång till om datorn kraschat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

Om jag skulle behöva installera om datorn är det speciellt Word och Excel som behöver återinstalleras.
Jag har en kanske 10 år gammal Office produktnyckel med hittar inte på Microsofts webb var jag kan installera ifrån.
Kanske inte går att installera längre, efter 10 år?

Tror inte Office finns att ladda ner som Windows gör, skulle inte rekommendera att köra 2013 ändå eftersom den inte längre uppdateras.

edit: Den du länkar borde funka fast känner inte till sidan.

"Direktleverans över mejl"

Du får nyckel och nerladdningslänk på mail.

"Ett engångsköp"

Ska gå att installera om.

Permalänk
Medlem

Engångsköp hänvisar sannolikt till att det rör sig om en engångssumma du betalar för mjukvaran. Office har ju numera primärt en prenumerationsmodell där man betalar per år eller månad, men modellen med engångssumma/-köp finns kvar.

Permalänk
Medlem

Om du har knutit din licens till ett Microsoft konto så kan du hitta den och ladda ned programvaran från account.microsoft.com under menyn "Tjänster och prenumerationer".

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av shugge:

Om du har knutit din licens till ett Microsoft konto så kan du hitta den och ladda ned programvaran från account.microsoft.com under menyn "Tjänster och prenumerationer".

Ja den dök faktiskt upp där. 32-bitars.
Tack!