Asus bw-16d1ht (bluray brännare) har slutat läsa BD?

Permalänk

Asus bw-16d1ht (bluray brännare) har slutat läsa BD?

Min 7 år trogna interna Asus bluray brännare har plötsligt läsa BD, läser dvd, men ej BD, händer inget mer, stoppar in skivan de blinkar lite men låter inget, sen stopp.... dubbelklickar jag på enheten medans skivan är i så öppnar den trayen och ber att jag ska stopp in en disk.

Win 10 dator fullt uppdaterad.

Tänkte bara höra om man kan prova något innan jag ger upp.

De jag provat är 10 olika skivor, samma problem.
avinstallerat enheten, tagit bort enheten, startat om datorn 5 ggr, uppdaterat firmware(de fanns en nyare), uppdaterat drivrutin prova jag men den sa jag redan har senaste.

Kom med förslag, den ses ändå som förbrukad, så jag kan testa vad som helst....
(jag kan tyvärr inte prova den i en annan dator)

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Permalänk

ja samma, läst den tråden innan, de snackar om windows update som sabbade den, men min la av när jag läste en BD halvvägs, så jag tror inte windows update pågick samtidigt då...

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

En person där har löst det, näst sista. Kanske inte samma fel du har dock.

Permalänk

jo såg det, men min la av mitt i en läsning av en skiva,

Visa signatur