Ryzen 9 9950X slår rekord i Cinebench

Permalänk
Melding Plague

Ryzen 9 9950X slår rekord i Cinebench

Ordinary Uncle Tony pressar AMD:s nya processor till 6,5 GHz och noterar nytt rekord i Cinebench R23.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul men det är överklockning som vi vanliga inte ska ge oss på.
Tänk om dom kunde göra överklockning som vi vanliga kan göra med ..

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

En tanke varför är det ingen som överklockar Apples kretsar med flytande kväve etc för att slå rekord? Inte bra datorer utan även klocka skiten ur kommande iPhone 16 Pro Max med lite kväve.

När det gäller extrem överklockning så tycker jag dock informationen inte ger vanliga användare så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Kul men det är överklockning som vi vanliga inte ska ge oss på.
Tänk om dom kunde göra överklockning som vi vanliga kan göra med ..

Ring linde och boka upp ett leverans schema av flytande helium så är du good to go.😉

Detta är ett klassiskt pr stunt, kommer komma "vanlig" klockning också, alla tester brukar ha med minst en sida om just detta.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Inte en allt för stor ökning ändå, samt säkerligen bara en tidsfråga innan dom slår detta.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

En tanke varför är det ingen som överklockar Apples kretsar med flytande kväve etc för att slå rekord? Inte bra datorer utan även klocka skiten ur kommande iPhone 16 Pro Max med lite kväve.

för att det inte går? Aldrig någonsin att Apple skulle låsa upp deras cpuer för överclockning, kommer helt enkelt aldrig någonsin att ske.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Har inget att säga än "imponerande" och grattis till AMD som nu nått 25% av x86-64 marknaden.
För oss enthusiaster så har amd varit ett självklart val sedan första ryzen slog ut "core" från enthusiast-segmentet.
När de blir billigare så ska jag köra BSD på en beggad dual epyc 64 core. Tänk vad fort jag kan compilera amiwm då!
En 44 core intel Xeon är ju lite för slött. =D

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Inte en allt för stor ökning ändå, samt säkerligen bara en tidsfråga innan dom slår detta.

för att det inte går? Aldrig någonsin att Apple skulle låsa upp deras cpuer för överclockning, kommer helt enkelt aldrig någonsin att ske.

går och går.... om du ber louis rossman att övervolta din mac så kan han nog göra det. Överklockning är inte ett problem alls, det har ju till och med desahuntay gjort på apple m3. Frågan är om man "vill" göra det. Apple vill ju ha max ut ur deras cpu men ändå hålla den kall nog att passivt kylas, Med passiv kylning så blir din apparat inte långlivad med OV och överklockning.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Där ser man, Kojima sysslar med överklockning också.

Dold text
Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Kan tycka det är lite menlöst att jämföra processorer efter antalet kärnor i sådan här flertrådade laster. Vore mer intressant med effekt klasser, som i brottning och boxning etc. Tex under 65 w, under 95 w, under 125 w etc. Om jag ska resonera så bryr jag mig inte så mycket om hur många kärnor som gör jobbet, många intel E kärnor, amd zen kärnor eller intel p kärnor.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

När det gäller extrem överklockning så tycker jag dock informationen inte ger vanliga användare så mycket.

Det är nog så att apples kretsar är toklåsta men det finns faktiskt en snubbe som prövat på Apple M4 genom att placera kärlet på surfplattan.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX