Roborocks nya modeller klarar trösklar på 4 centimeter

Permalänk
Melding Plague

Roborocks nya modeller klarar trösklar på 4 centimeter

Har försökt lösa problemet med robotdammsugare som inte klarar höga trösklar och fastnar i lurviga mattor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ooohh, snart har de ben och kan gå i trappor.. (hoppas)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Skrivet av xfade:

Ge den propeller så den kan flyga.

För min del inväntar jag en humanoid robot som kan städa, lägga tvätt i tvättmaskin, slänga sopor etc innan jag börjar med robotar i hemmet eller trädgårdarna.

Permalänk
Medlem

Grymt! Har trösklar här hemma som är på tok för höga för min S7.
Är segt att behöva lyfta in/ut den ur vissa rum, när man helst bara vill slå på den när man går hemifrån!

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ge den propeller så den kan flyga.

För min del inväntar jag en humanoid robot som kan städa, lägga tvätt i tvättmaskin, slänga sopor etc innan jag börjar med robotar i hemmet eller trädgårdarna.

"Take my money"
Då kan den äver blåsa ner dammet från övriga ytor.. Genialt! = )

Visa signatur

► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Är segt att behöva lyfta in/ut den ur vissa rum, när man helst bara vill slå på den när man går hemifrån!

Har samma problem, jag vill inte heller såga i trösklar eller lägga in extra lister. Det blir till att lägga en liten matta över trösklarna idag.
Tänk att få slippa detta snart.

Fel
Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Det finns väl sånna rampar till trösklar på amazon så dessa robotar kan åka över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Det finns väl sånna rampar till trösklar på amazon så dessa robotar kan åka över?

Jo sett dom, osugen dock på att ha ramper som sticker ut i en korridor här hemma.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

På grund av min robotdammsugare så ersatte jag alla trösklar hemma med 8mm tjock planhyvlad ek som jag lackade.
Har några cm glapp under dörrarna nu men det är det värt.

Visa signatur

Hög lön löser inga världsproblem, men löser många världsliga problem man har.

Permalänk
Medlem

Ja jeklar vad Qrevo Curv har många funktioner 🤯

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Hade en robotdammsugare mellan 2018-2020 eller nått sånt men den fastnade och batteriet dog. Sen dess har jag kört för hand igen.

Låter som denna kanske är bättre men största problemet är att barnen lämnar saker överallt på golvet och det måste man ändå plocka upp själv.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jag gillar min S6a väldigt mycket, men deras produktflora är verkligen helt galen nuförtiden. Hur fasen ska normalt folk välja modell?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Har haft min Roborock S5 (första modellen) sen flera år tillbaka.
Det är ett av mins bästa köp någonsin

Den har gått ca 1786 timmar 97K M2. Jag har varit tvungen att byta batteri 1 gång annars inga problem.
Möbler, trösklar osv "robot-anpassar" man

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Har roborock S6 och den klarar rätt höga trösklar, fick montera en extra tröskel på en av dem så den tar sig över, den är ca 3.5 cm hög och den får "böka runt" lite innan den kommer över ibland.
Så har dom en som klarar hela 4 cm utan problem kan den vara ett givet nästa köp.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

https://www.youtube.com/watch?v=29ECwExc-_M

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Den den ett par dammvippor och en dammdugare.. ^^
Men priset dock.. = )

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Roborock 8 här, och den klarar alltnutom gaveln tilö toaletten. Det är en petitess menndetnär klart man vill kunna nyttja den fullt ut

Permalänk

Det är liknande humanoida robot jag syftar på. Så år 2050 kommer jag ha en sådan fast mer avancerat. Tills vidare får katten sköta den automatiska städningen hos mig.

De enkla idag förstår jag vitsen på om ens bostad är bra anpassad för dem så man slipper själv flytta på saker för att den ska städa bakom/under, bära dammsugaren upp och ner i trappor etc.

Permalänk
Medlem

Funderat på robotdammsugare från och till ett tag. Just nu känns det fortfarande som att det finns manuella moment man inte kommer ifrån, även om man pungar för den dyraste. Så vitsen försvinner iom det, då kan man likväl ägna 30 minuter/vecka istället för 10 minuter/vecka och slippa betala 15-20k.

Men det närmar ju sig att bli nå rimligt av att ändå!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Funderat på robotdammsugare från och till ett tag. Just nu känns det fortfarande som att det finns manuella moment man inte kommer ifrån, även om man pungar för den dyraste. Så vitsen försvinner iom det, då kan man likväl ägna 30 minuter/vecka istället för 10 minuter/vecka och slippa betala 15-20k.

Men det närmar ju sig att bli nå rimligt av att ändå!

Vilka manuella moment att dammsuga golvet kommer du inte ifrån? Våningsplan? Trappor?
Låga möbler höga mattor?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vilka manuella moment att dammsuga golvet kommer du inte ifrån? Våningsplan? Trappor?
Låga möbler höga mattor?

Låga möbler som du även nämner.
Höjdskillnader på vissa möbler.
Flytta på stolar vid bord.
Städa undan saker från golvet.
Inget problem för mig just nu, men höga trösklar.

Dessa jag kommer på utan vidare eftertanke.

Specifikt för mig har jag ett vardagsrumsbord som har hålighet men en metallram som orsakar ca 6 cm högt hinder.

Tycker heller inte det är rimligt att hiva fullt fungerande möbler bara för att en robotdammsugare ska fungera mer smidigt.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Älskar min S7 max, men tömningen i stationen fungerar varannan gång. har 2 mainecoon katter och en fru med långt hår. Fastnar hela tiden så suget på stationen klarar inte av att tömma innehållet i S7'ans låda

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xfade:

Det är nog närmare än du tror!
Vet inte om just denna blir något större, men som exempel och kanske inspiration för andra tillverkare också.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fantastiska produkter, min från 2018 rullar på helt utan problem med originalfilter... Men köpte nya bara för att... Dom måste väl bli fulla?? xD

Permalänk
Medlem

Har sagt det förut och säger det igen - nämn ett företag som innoverar så mycket som Roborock gör? Helt sjukt att dom släpper dammsugare efter dammsugare under samma år dessutom(!), som förbättrar något från sin föregångare! iRobot må ha snäppet bättre byggkvalitet på sina produkter, men på alla andra områden är de helt ute ur leken sedan många år tillbaka!

Kan knappt gissa mig till hur en robotdammsugare från Roborock ser ut om ynka 5 år

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

Har en dreame d9 som fick felmeddelande efter 14 månader, beställde en roborock q5 pro som hade felmeddelande 155 från start. Vill gärna ha en robotdamsugare men det verkar finnas många skit produkter där ute.

Visa signatur

| E8400 | MSI P35 Neo2 | 4Gb Corsair Dominator | HD3870 Ultimate | Benq 2200HD | Antec P160 |

Permalänk
Medlem

Har en Dreame L10s Ultra som efter 1 år helt slutat att pumpa fram vatten. Har följt alla guider jag kan hitta, men funkar ibland om jag tar en liten medicin spruta, och pressar fram vatten i systemet. Men det måste jag göra typ varje gång nu. Har skruvat isär hela basstationen och gjort rent samt kollat slangar och skit, men hittar inget synligt fel iallafall.

Annars är jag väldigt nöjd med den, men pungade ut 12.5K när den kom.
Älskar att den har dubbla roterande moppar som verkligen gör rent, samt att den självrengör dem och auto tömmer.

Önskar någon här hade kunnat hjälpa mig hitta en lösning

Har dessutom 3d printat små ramper till dom högsta trösklarna i lägenheten, men hade plan på att byta ut dem emot sånna tunna i metall, men det gör jag först när jag vet att jag kan fixa den.

Lagt till text
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Jag tänkte vara smart och såga av min tröskel för att roboten skulle ta sig in i köket. Var betydligt svårare än jag hade trott. Jag är missnöjd.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Har sagt det förut och säger det igen - nämn ett företag som innoverar så mycket som Roborock gör? Helt sjukt att dom släpper dammsugare efter dammsugare under samma år dessutom(!), som förbättrar något från sin föregångare! iRobot må ha snäppet bättre byggkvalitet på sina produkter, men på alla andra områden är de helt ute ur leken sedan många år tillbaka!

Kan knappt gissa mig till hur en robotdammsugare från Roborock ser ut om ynka 5 år

På papper ser det bra ut men istället för att komma med nytt hela tiden så borde dom finslipa på funktioner som redan finns. Deras självtömningsstationer är långt ifrån felfria och moppfunktionerna inte nå vidare alls.
Sedan har vaccum wars längesen kritiserat dom för att enbart fokusera på sugkraft men sällan förbättra luftflödet.

För irobots del är det helt enkelt över. Amazon försökte förvärva det sjunkande skeppet men FTC verkar lyckas med att stoppa köpet, så det blir bara kineserna kvar på plan.

Permalänk
Medlem

min roborock S6 MaxV ersatte min första någonsin S5:a när den bröt ihop efter nån månad, har haft S6:an nu i många år där den gått dagligen på schema när jag hade sambo och hund som fällde som satan.
Nu kör jag den manuellt när jag anser att det är lite för mycket damm på golvet eller grus i hallen.. men jag har stört mig länge på att på vintern så rullar jag ut mattor, och den tycker inte om att navigera över såna.. har testat med gummi-underlägg för att de inte ska kasa med eller rulla ihop sig under roboten men det blir bara knas ändå som man måste reda ut..
Sen älskar den att äta mina nätverkssladdar som är tyvärr liggandes på golvet xD

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |