Erbjudanden från Amazon Prime Days!

Generation Z förvånansvärt dålig på att skriva på tangentbord

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Med risk för att låta som den där gubben, men vad är det du menar att de kan som kan kompensera?

Jag vet inte.. Det är svårt att veta vad de kan som man inte kan. Men hel klart är hur alla dagens spelkanaler hänger ihop med alla sociala medier. Men det borde vara andra tekniska saker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag vet inte.. Det är svårt att veta vad de kan som man inte kan. Men hel klart är hur alla dagens spelkanaler hänger ihop med alla sociala medier. Men det borde vara andra tekniska saker.

Ja, nu borde man väl koncentrera sig på användbara tekniska förmågor? Om man inte kommer på några är det kanske onödigt diplomatiskt att säga att ”alla är olika men lika bra ändå” eller liknade? Föregående generationer hade säkert också koll på populärkultur och liknade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Då är man inte IT-tekniker. Punkt.

Nu jobbar ju inte nödvändigtvis alla IT-tekniker med datorer på det sättet? IT är ju mer än datorer.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Generation Z är allmänt kass på IT, generaliserat såklart och Gen Alpha är ännu värre. Allt har blivit så abstraherat, jag har pratat med IT-tekniker som kommer ut i arbetslivet nu som inte vet vad ett filsystem är för de har typ inte suttit vid en dator innan.

Finns ingen undervisning längre utan de förväntas kunna allt för att de är "uppväxta med datorn"