Erbjudanden från Amazon Prime Days!

Iphone 16-recensionerna ute – detta säger experterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Skrattade gott åt rubriken, så säger experterna 😂😂

Jag hade köpt denna om inte var för att AI inte kommer till Europa, nästa år måste jag byta och har de inte löst detta till dess så kommer jag köpa något annat som har det.

Så mycket aftonbladet bakom den rubriken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Ok, tack för svar. Kollade med Tele2 där jag har tre abonnemang men som vanligt skiter de här företagen i att ge rabatt till befintliga kunder och bara vid nyteckning av abonnemang får man rabatt.

byter du till telia hör av dig så kan jag kanske lösa något nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Borde vara olagligt för en telefon som kostar 11500kr. Även att man bara får 128GB lagring

Skrivet av SuperSverker:

Det gör du, det kan jag lova

120+Hz i Windows är ju som dag och natt och det är samma sak (om inte mer med touchskärmar - pollingraten blir väl automatiskt högre pga uppdateringsfrekvensen så allt känns mycket bättre)

Det är känslan som är skillnaden, inte att du ser någon större skillnad

Skrivet av Mo0rbid:

Det gör du garanterat

Jag märker ingen skillnad heller, inte ens med en 60hz sida vid sida med en 120hz-telefon kan jag direkt märka en skillnad. När jag fick 120an var det ju en av de haussade funktionerna men för mig var det en nothingburger.

Den enda rimliga förklaringen är att vissa kan se det och andra inte. Det är kanske biologiskt, men gissningsvis också psykosomatiskt där vissa ignorerar en synlig skillnad och andra gör en höna av en fjäder.

Jag befann mig på andra sidan av argumentet när retina-skärmarna kom, det fanns ju gott om folk som inte tyckte retina var viktigt heller men för mig är DET natt och dag.

Permalänk
Medlem

Plockade upp min 16 Pro i förmiddags och är hittills väldigt nöjd. Uppgraderade från en 12 Pro som var på dödens kant och skillnaden är massiv hittills. Särskilt den höga refresh rate:n. Att tangentbordet nu är tvåspråkigt så man slipper byta mellan svenska och engelska hela tiden är också väldigt bekvämt.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

Plockade upp min 16 Pro i förmiddags och är hittills väldigt nöjd. Uppgraderade från en 12 Pro som var på dödens kant och skillnaden är massiv hittills. Särskilt den höga refresh rate:n. Att tangentbordet nu är tvåspråkigt så man slipper byta mellan svenska och engelska hela tiden är också väldigt bekvämt.

Två-språkigheten är faktistk iOS18 och inte telefonspecifikt!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Det märktes tycker jag att det inte var samma efterfrågan som det har varit tidigare år. Jag hade inte förbeställt (brukar aldrig göra det) men var förbi en butik på lunchen idag och köpte en svart 16 Pro (128GB).

Permalänk
Medlem

Vad är det för ide egentligen, hade batteriet hållt på min 6s hade jag fortfarande kört med den

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W - 100% utan fläktar
A4000TX/BFG9060-060@100Mhz/402 MB/zz9000/reA4091

Permalänk
Medlem

iPhone 16 Pro fick 157 poäng hos DxOMark, vilket placerar den på fjärde plats av alla telefoner. Vad gäller video rankas den som bäst av alla testade modeller.

https://www.dxomark.com/apple-iphone-16-pro-max-camera-test/

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.