Vilken film såg du senast?

Permalänk
Hedersmedlem

Total Recall (1990)

Såg om den för första gången på typ ett decennium. Även om effekterna har åldrats rejält och skådespelet kan vara lite platt från somliga är filmen fortfarande otroligt underhållande, rolig och har bra tempo. En central frågeställning i filmen är om allting är verklighet eller i Quaids huvud, men som jag tolkar filmen så var det ganska uppenbart att det var verklighet. Här är jag nyfiken på om jag kanske missat något, fanns det några tydliga tecken att allting var bara hittepå?

3 av 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Total Recall (1990)
Såg om den för första gången på typ ett decennium. Även om effekterna har åldrats rejält och skådespelet kan vara lite platt från somliga är filmen fortfarande otroligt underhållande, rolig och har bra tempo. En central frågeställning i filmen är om allting är verklighet eller i Quaids huvud, men som jag tolkar filmen så var det ganska uppenbart att det var verklighet. Här är jag nyfiken på om jag kanske missat något, fanns det några tydliga tecken att allting var bara hittepå?

När jag såg den tänkte jag nog också att det hände på riktigt: Det händer ju en hel del "permanenta" grejer i filmen (spoilervarning!) som att hans gamla fru är död och Mars numer har en atmosfär.
Kan väl verka lite långsökt att de händelserna skulle vara "hittepå" och när han kommer hem så är frugan plötsligt tillbaks och Mars är förtryckt igen? Kan det verkligen vara OK av Recall att planera såna potentiellt traumatiska och förvirrande minnen som inte stämmer med verkligheten?

Å andra sidan så får tex Quaid nån kort dragning vad äventyret kommer gå ut på ("du avtäcker en konspiration och får den snygga tjejen osv") innan uppladdningen, som överlag matchar med vad som händer i filmen sen, så det är nog medvetet lämnat öppet för tolkning

(jag har inte läst boken)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Strul (2024)

15 minuter in sitter jag bara och stönar över hur jävla värdelösa skådespelarinsatser det är.

H-VETE vilket skit!!!!

Edit: Hur ända in i hin håles rike kunde Skifs ställa upp på att visa sin nuna i detta rakt igenom urusla skit?!

Ursäkta språket, men detta var ren och skär smörja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Total Recall (1990)

3 av 5

Den nya filmen från 2012 är mycket närmare novellen We Can Remember It for You Wholesale än den från 1990. Dock är filmen från 2012 inte lika sevärd.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

12 Hour Shift (blu-ray).

B-"skräckis" med en del (mörk) humor inblandat. Nja, det här var ingen höjdare alls. Den har en viss b-films charm, den är fylld av udda/dysfunktionella karaktärer och är någorlunda underhållande tidvis. Men det är väl typ det enda positiva jag har att säga om den. Den går inte riktigt "all-in" med sin b-films charm, som hade kunnat höjt den en aning. Skådisarna är allt från okej till riktigt usla (utan att vara det på ett charmigt sätt). Storyn hade kunnat funka om den var bättre genomförd.

Så om man summerar ihop det bästa och det sämsta med filmen så är den en ganska medioker film. En 5:a av 10 får den av mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

När jag såg den tänkte jag nog också att det hände på riktigt: Det händer ju en hel del "permanenta" grejer i filmen (spoilervarning!) som att hans gamla fru är död och Mars numer har en atmosfär.
Kan väl verka lite långsökt att de händelserna skulle vara "hittepå" och när han kommer hem så är frugan plötsligt tillbaks och Mars är förtryckt igen? Kan det verkligen vara OK av Recall att planera såna potentiellt traumatiska och förvirrande minnen som inte stämmer med verkligheten?

Å andra sidan så får tex Quaid nån kort dragning vad äventyret kommer gå ut på ("du avtäcker en konspiration och får den snygga tjejen osv") innan uppladdningen, som överlag matchar med vad som händer i filmen sen, så det är nog medvetet lämnat öppet för tolkning

(jag har inte läst boken)

Ahh just ja, överläggningen där är en definitivt en giveaway och vad som hände med Mars sen. Cool!

Skrivet av Alphahanne:

Den nya filmen från 2012 är mycket närmare novellen We Can Remember It for You Wholesale än den från 1990. Dock är filmen från 2012 inte lika sevärd.

Mmm inte hört så mycket bra om 2012-versionen, men kan ändå tänka mig att plocka boken nån gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Ahh just ja, överläggningen där är en definitivt en giveaway och vad som hände med Mars sen. Cool!

Mmm inte hört så mycket bra om 2012-versionen, men kan ändå tänka mig att plocka boken nån gång!

Inte en bok, bara en novell så du får leta fram rätt novellsamling då. Annars är Philip K. Dick en av de mest läsvärda om man gillar Science Fiction.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Total Recall från 2012 är en bra film. Remaken från 2012 gör ett utmärkt jobb med att skapa en futuristisk, dystopisk värld. Scenerna som skildrar samhällets uppdelning mellan den rika United Federation of Britain och den fattigare kolonin är imponerande med en mer detaljerad och sammanhängande värld. De avancerade CGI-effekterna och den högteknologiska designen av världen ger filmen en mer trovärdig och sofistikerad känsla av framtid. Medan 1990 års Total Recall har en del överdrivna nästan komiska element (särskilt med Arnold Schwarzenegger i huvudrollen), är remaken från 2012 mer seriös och tonalt konsekvent. Den mörkare och mer realistiska ton som filmen försöker hålla sig till fungerar bättre med en mer modern seriös approach till berättelsen.

Permalänk
Medlem

The Platform (2019, på netflix).

En man vaknar upp i en cell på nivå 48. Hans äldre cellgranne berättar att varje dag sänks en plattform ner genom schaktet som löper mellan alla celler. På nivå 0 är plattformen fylld av maträtter och den stannar två minuter vid varje nivå innan den fortsätter nedåt.

Spansk film, såg den med eng textning. Tycker det är skoj med såna här tankeexperiment där saker och ting avslöjar sig varteftersom. Ska väl vara lite thriller, gore, social kommentar.

Väldigt ok. 7/10 ketchupflaskor.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersv:

Total Recall från 2012 är en bra film. Remaken från 2012 gör ett utmärkt jobb med att skapa en futuristisk, dystopisk värld. Scenerna som skildrar samhällets uppdelning mellan den rika United Federation of Britain och den fattigare kolonin är imponerande med en mer detaljerad och sammanhängande värld. De avancerade CGI-effekterna och den högteknologiska designen av världen ger filmen en mer trovärdig och sofistikerad känsla av framtid. Medan 1990 års Total Recall har en del överdrivna nästan komiska element (särskilt med Arnold Schwarzenegger i huvudrollen), är remaken från 2012 mer seriös och tonalt konsekvent. Den mörkare och mer realistiska ton som filmen försöker hålla sig till fungerar bättre med en mer modern seriös approach till berättelsen.

Agree to disagree. På samma vis som verhoeven målade sin satiriska framtidsvision i Robocop tycker jag Total Recall kommer mer till sin rätt som 90-talsrullen med sina härliga ytterligheter framför den rätt platta och straight forward rullen meeeed... colin farrel.

Minns ju klassiska scener från hela filmen med arnold men kan inte ens komma på någon scen eller nån annan skådis än colin från den nyare...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Agree to disagree. På samma vis som verhoeven målade sin satiriska framtidsvision i Robocop tycker jag Total Recall kommer mer till sin rätt som 90-talsrullen med sina härliga ytterligheter framför den rätt platta och straight forward rullen meeeed... colin farrel.

Minns ju klassiska scener från hela filmen med arnold men kan inte ens komma på någon scen eller nån annan skådis än colin från den nyare...

Verhoeven´s Total Recall 1990 är bra, en av hans bästa är Starship Troopers från 1997. Verhoeven gjorde Starship Troopers med tanke på USA som alltmer blir fascistiskt, den fanatiska proamerikanska publiken missade budskapet. Både Total Recall 1990 och 2012 är bra filmer på sina sätt. Total Recall 2012 är inte platt och kommer ihåg en hel del scener från den. Såg den i 4k, hdr, vilket gav en ännu bättre upplevelse (directors cut versionen, en kille gjorde ett fantastiskt proffsigt jobb att lyckas få den i hdr 4k.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alphahanne:

Inte en bok, bara en novell så du får leta fram rätt novellsamling då. Annars är Philip K. Dick en av de mest läsvärda om man gillar Science Fiction.

Ahh ok, tack! Yes Philip K. Dick har skrivit många bangers jag velat läsa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Petersv:

Det låter som en fair take ändå, får ge den en chans nån gång i framtiden!

Permalänk
Medlem

Wolfs (2024)
https://www.imdb.com/title/tt14257582/

George Clooney och Brad Pitt, behöver man säga mer?. Sevärd. 6.8/10 typ.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Kate Beckinsale! Henne glömmer man väl inte så lätt? Och då har jag inte ens sett filmen
(jag har hört en del positivt om 2012 remaken när det kommer till effekter och world-building också - jag måste se den nån gång)

Skrivet av Alphahanne:

Jag har inte läst något av honom vilket är lite skämmigt - hmm man borde kanske börja med en novellsamling?

Gällande filmer baserade på hans böcker så kan jag rekommendera A scanner darkly - till rätt publik!
Det är verkligen ingen Arnold-action, utan en rolig/dyster, nojig, flummig, fånig/tänkvärd fundering kring bland annat övervakningssamhället och droger, som jag tycker lyfts en hel del av den ritade grafiska stilen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag såg Insidan Ut 2 på Disney+ med grabben.
Tja, den var väl helt ok. Mycket liknar den första. I min mening blev det dock för mycket karaktärer, då var den första mer lagom.

Och så såg jag Contact på Prime Video.
En gammal film från sent 90-tal som håller ännu. Intressant tanke om kontakt med liv från yttre rymden.

Permalänk

Kingdom of the Planet of the Apes (2024)
6/10
Spoiler varning!!!

Jag har sett alla filmerna (gamla som nya).
Den var lite för ojämn. Skulle viljat se mer bråk om hur Ceaser historia var främjande att människor är en del av framtiden. Nu var det mest en notering att han existerar. Ingen pratat typ om hans lärande. Sedan att Nova är som att hon nyss klev ut tidsmaskinen. Antar att hon har bott i en bunker hela sitt liv. Men hennes skådespel är så tråkig. Ingenting får mig att tänka att hon går från ”ap hatande” till att respektera Noa. Mer att hon har ett uppdrag. Sedan är allt annat bara trams. Sedan kungen av en skepp på en strand. Tänkte mig att han skulle ge ut ”ceasers” lärande som budorden. Men tvisten att ”ape dont kill a ape” var borta. Sedan kommer Noa och visar vikten att ”Ape strong together”. Men nej blev ingenting. Så mycket missad potential. Sedan att en av dem viktigaste scenerna från första filmen från 60-talet utnyttjas så tråkigt. Dem hittar en docka som kan säga mamma. Varför inte ha det i början när dem letar örn ägg? Ha dem äldre förneka att människor kan tänka. Sedan ser han dockan innan han träffar Nova. Rörig och för lite hjärta. Tråkigt iaf.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

The Host (2006)
Bong Joon-Hos moderna klassiker från 2006 är typ lika bra idag som när den kom. Det var den första koreanska filmen jag såg när den släpptes. Många bra skådespelare som och det är den första kontakten jag hade med Song Kang-Ho (som idag är en favorit) och Bae Doona (också det en favorit).

Den blandar koreansk svart humor med en monsterfilm på ett otroligt effektivt sätt och är i grunden ett väldigt väldigt bra familjedrama och i sann Bong karaktär en stor skopa svidande samhällskritik. Sedan filmen kom har Bong släppt flera filmer som kanske till och med överträffar denna men jag landar ändå i att 8/10 är ett rättvist betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

En man vaknar upp i en cell på nivå 48. Hans äldre cellgranne berättar att varje dag sänks en plattform ner genom schaktet som löper mellan alla celler. På nivå 0 är plattformen fylld av maträtter och den stannar två minuter vid varje nivå innan den fortsätter nedåt.

Spansk film, såg den med eng textning. Tycker det är skoj med såna här tankeexperiment där saker och ting avslöjar sig varteftersom. Ska väl vara lite thriller, gore, social kommentar.

Såg på The platform 2 i fredags när den hade release!

Inte alls lika spännande som första filmen, men den visar det som hände innan första filmen.
Första har jag sett 3 gånger

2an får 5 döner kebab av 10 och första får 8 döners.

-------------------------

Strul 2024
Länge sedan jag såg originalet men det var la en exakt kopia? Lite väl utdragen men en mhe film man kan se medans man gör annat.

Permalänk
Medlem

Under Paris
(Hajar i paris)
5.5/10
Netflix

Möjligt att jag är lite svältfödd på filmer där djur äter människor i mängder, de flesta som kommer har en tendens att ligga i B-films spektrat. Även denna delar rätt mycket med just b-filmer... speciellt story och "fysikens lagar" eller ge någon förklaring till hur detta har uppstått är inget man har lagt något krut alls på. Man ställs inför en väldigt basic story som visst.... i denna typ av film kan det hålla... dvs människans naturnedskräpningar etc förändrar beteendet hos arter i havet. Meeeen TYVÄRR nöjer de sig inte där och inget av det som följer ges någon som helst förklaring.

Där den sticker ut får man ändå säga att skådespelarna och effekter/visuellt ligger den mycket högre än b-filmer och klarar precis att kvala in över "meh" strecket. Hade de nöjt sig med det och enbart kört på sina uppenbara JAWS influenser hade den kunnat nå lite högre t om... men nu valde de att ta allt "over the the top to the max", vilket faktiskt drar ned betyget rejält.

Även Crawl tror jag har legat i bakhuvudet när de gjorde filmen, för att sedan avsluta med något... man sitter mer och kliar sig i huvudet och tänker: vart fan kom det där ifrån och HUR?.

Så vill man ha åtminstone ett minsta uns av realitet är denna en definitivt "undvik" då den blir mer "over the top" ju längre den går.

En 7 meter lång Mako-haj som simmar runt i floden runt paris OCH dessutom uppenbarligen kan röra sig i katakomberna OCH anfalla underifrån i en "15 meter i diagonal rund bassäng"...

På ett år har denna haj gått från att vara 2.5m lång till att plötsligt vara 7 meter, ingen förklaring ges alls.

Man "förklarar" det mesta med en mening i filmen; att detta inte längre är en Mako utan en helt ny art. Som har utvecklats till detta på under 3 år.

De kunde som sagt ha gjort en film som varit helt okey med tydlig inspiration från jaws, men istället valde de att gå "over the top" vägen som gör denna mer till en "meh" ju längre filmen går.

Dold text

Edit:
Hade jag inte varit svältfödd på denna typ av filmer hade den nog hamnat under "meh" strecket runt 3.5-4 istället.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Strul (2024)

15 minuter in sitter jag bara och stönar över hur jävla värdelösa skådespelarinsatser det är.

H-VETE vilket skit!!!!

Edit: Hur ända in i hin håles rike kunde Skifs ställa upp på att visa sin nuna i detta rakt igenom urusla skit?!

Blev lite sugen att se den ikväll

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Låter som en utveckling av Next Floor (2008) av Denis Villeneuve, i alla fall väldigt inspirerat även om vinkeln är en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex20hz:

Blev lite sugen att se den ikväll

Ser fram emot att höra ditt omdöme om filmen 🙃

Permalänk
Medlem

V/H/S 2 - Nummer två i serien med skumma VHS-filmer. Denna innehåller 4 st separata filmer samt själva main-storyn som har en liten koppling till den i första filmen.
1. Ögon-spöken. En kille får ett implantat som gör att han ser spöken. De spökar. En tjej dyker upp som fått ett öron-implantat som gör att hon hör spöken. De spökar mer.
2. Cykel-zombies. En kille cyklar i skogen med en gopro på huvet. Zombies biter honom och vi får se från en Zombies Pov. Lite kul men rätt händelselöst.
3. Beelzebub-himlen. Asiater har en liten kult-grej. Några reportrar åker dit och en demon dyker upp och håller på. Blodigt och trevligt. Denna är nog den bästa av de fyra.
4. Aliens-hunden. Ungdomar busar och håller på men då dyker Aliens upp och förstör. Som tur var har en hund en kamera som spelar in allt.

Överlag är denna svagare än den första filmen och det är egentligen bara tredje avsnittet med demonen som är bra. Effekter, skådespeleri och filmografi känns överlag som den första. 6/10

Max Payne - Action som är vagt(väldigt vagt) baserat på spelen. Det är dystert, det skjuts, det är demoner, yada yada yada, filmen tar abrupt slut. Marky mark gör väl sitt jobb men känns lite felcastad här faktiskt. Ett par actionscener är bra men jämfört med spelen så skjuts det på tok för lite. Mila Kunis har en roll här med. Det känns som att de tänkt göra en uppföljare men denna fick rätt svalt mottagande vill jag minnas så det blev väl inget? 5/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Hedersmedlem

Batman: Mask of the Phantasm (1993)

En simpel handling, ganska kort, men WOW vad den var bra. Visste inte att så många ikoniska scener från den animerade serien kom från den här filmen. Handlingen håller sig grounded och lyckas även vara väldigt personlig, vilket alltid är trevligt i en Batman-story. Gillade också hur de la på lite extra effort för mer detaljerad animation, tror det är mer blod i denna film än hela serien Och det där introt 😭

Äej 4 av 5

Permalänk
Medlem

Prisoners (2013)
4/5

Två barn blir bortrövade under en Thanksgivingmiddag och man får följa föräldrarna och polisen i deras jakt för att hitta barnen igen.
Såg en lista över Dennis Villeneuve filmer där de var rankade i journalistens tycke och hade helt missat den här pärlan. Rikt bra rulle, lite för lång kan jag tycka då man mot slutet kunde dra sina egna slutsatser. Helt klart sevärd.

Permalänk
Medlem

Precis hemkommen efter att ha sett Sabaton – The Tour To End All Tours - konsertfilmen på lokala folkbiografen.
Skulle nog ge den en 3 av 5. Bra musik (om man gillar den den typen av musik), om än inget revolutionerande,
men välproducerad och spektakulär scenshow. Det var dock väldigt lite behind the scenes och liknande vilket sänker betyget till en trea.

https://sabaton.film/

Permalänk
Medlem

Uprising - Koreansk svärd-fighting rulle. Bra fajter, väl filmad och alla skådespelare gör sitt jobb. Den har en lite moralisk ståndpunkt om hur orättvist de tär att en del är rika och en del fattiga med. 7/10

V/H/S Viral - Tredje filmen, endast tre olika korta filmer i denna.
1. Trollkarlskappan. En magiker har en kappa som ger honom magiska krafter. Den kräver dock offer. Nån skvallrar och polisen dyker upp.
2. Köttätande penismonster. En kille bygger en portal till ett annat spegel-universum. Det gör även killen som är han i det andra universumet. De byter plats för en liten stund. Dock är inte universumet helt exakt spegelvänt utan har en liten knappt märkbar skillnad. Denna är helt klart bäst.
3. Skate-zombies. Några ungdoms-kräk åker till mexiko och fajtas med zombies. Allt filmas med go-pros.
Sen finns det även som vanligt en basic-story som spelas mellan avsnitten, den handlar om nån glassbil som åker runt och gör folk galna. Ingen vidare förklaring ges ang. detta. Men rätt ok.
Överlag så är effekter och dylikt bättre i denna än de tidigare filmerna . Även klippningen känns betydligt bättre. Det är dock negativt att man har kortat ner antalet avsnitt och lagt till en sjuhelsikes massa tracking som inte tillför något. De kunde fan haft ett helt avsnitt istället för all den trackingen. 6/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Strul (2024)

H-VETE vilket skit!!!!

Tack för tipset, den måste jag genomlida! Ser ungefär lika bra ut som reboot(sen)en av Jönssonligan (Fy bubblan!).
Strul från 88' är en av mina favoritfilmer. (BLIRE NÅN ANDRA VERS ELLEHH!!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfin67:

Precis hemkommen efter att ha sett Sabaton – The Tour To End All Tours - konsertfilmen på lokala folkbiografen.
Skulle nog ge den en 3 av 5. Bra musik (om man gillar den den typen av musik), om än inget revolutionerande,
men välproducerad och spektakulär scenshow. Det var dock väldigt lite behind the scenes och liknande vilket sänker betyget till en trea.

https://sabaton.film/

De är så sjukt aktiva. Turnerar typ jämt och släpper sånt här. Lustiga gubbar, det där

Ska hålla ögonen öppna till att den släpps ”utanför bio”

Visa signatur

---