Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Horizon Forbidden West använder inte PSSR på PS5 Pro utan nåt annat som är mer likt DLSS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Horizon Forbidden West använder inte PSSR på PS5 Pro utan nåt annat som är mer likt DLSS.

Alla de här youtubarna har inget nytt att säga annat än att tjäna pengar på andras kunskap, bättre att länka originalkällan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Alla de här youtubarna har inget nytt att säga annat än att tjäna pengar på andras kunskap, bättre att länka originalkällan...

Vadå, gillar du inte att kolla på "Puertorock77"s reaktion på en DF-video där han sitter och mumlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Vadå, gillar du inte att kolla på "Puertorock77"s reaktion på en DF-video där han sitter och mumlar?

Jag spelar just nu in min reaktionsvideo... hoppas tjäna fem öre per klick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Valmöjlighet är något negativt? Det var något nytt. Man upphör aldrig att förvånas över vad folk hittar på att gnälla om...
Och avsaknad av valmöjlighet är "next-gen"? Ok...

Den lösning som du säger att utvecklarna ska göra är förövrigt inget annat än att ge dig just det, avsaknad av valmöjlighet.

Sen vet jag inte riktigt varför du tror att du behöver sitta och fippla på inställningen heller?

Och nej, inställningen kommer inte försvinna med Pro om du trodde det. Det kommer komma Pro-spel med valmöjlighet.

Ja, ett av skälen till att jag spelar på konsol är att jag bara vill ha en streamlinad upplevelse fixad åt mig. Vill jag ha valmöjlighet spelar jag på PC.

https://www.gamesradar.com/platforms/ps5/ps5-mastermind-mark-...

Jag klistrar in lite citat igen:

Citat:

"The dreams of the developers are bigger than can be supported at 60 FPS, and that leads to an aspect of modern gaming that we're all familiar with: graphics modes. It can be a difficult choice for players."

Citat:

and Cerny says "removing that decision, or at least narrowing that divide is one of the key targets for PlayStation 5 Pro."

"We want to give players the graphics that the game creators aspire to at the high frame rates that players typically prefer,"
Cerny says, pointing to the updated hardware's more powerful GPU, advanced ray tracing, and AI-powered upscaling.

Så återigen. Det jag reagerar på är att Cerny himself står och basunerar ut att "målet med PS5 Pro är att spelarna ska slippa välja mellan Fidelity och 60 fps"

Då är det klart som fan att man blir lite förvånad över att samma grej återupprepas, bara att nu är det "PRO FIDELITY" eller "60 fps" man får välja mellan.

Hela min poäng är bara att det är jävligt märkligt att han står och uttalar sig om något som sen inte blir. Jag har inte ett jätteprobelm i sak med att det finns fler lägen på PS5 Pro, det jag finner märkligt är uttalandena om att man ska "ta bort valet", och sen lägger man till samma val igen.

Sen är det klart att det är upp till utvecklarna hur dom vill göra, men det är märklgit att han säger att utvecklarna "stört sig på" att dom inte kan "köra 60 fps i fidelity", men sen nu när dom har möjlighet till det, så steppade dom bara upp gejmet en notch och gjrode samma sak igen. Det känns bara underligt.

Hade han bara pitchat det som "nu kan du spela PS5 titlar i Fidelity i 60 fps, eller välja nya Fidelity Pro lägen", då hade det inte varit några konstigheter. Men att stå och snacka om att "val" "graphics mode" och "30 fps" är något negativt, för att sen ändå behålla det, ja... det är i min mening ett skevt sätt att lansera det på.

Permalänk
Medlem

Men Basse, någonstans måste man göra en kompromiss när det kommer till en inkrementell uppdatering.
Cerny försöker bara sälja in varför man ska välja Pro framför PS5.
Utvecklarna hade nog velat se en 4090 och max CPU-prestanda, men det kommer inte hända eftersom få kommer betala 30000 för en konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ja, ett av skälen till att jag spelar på konsol är att jag bara vill ha en streamlinad upplevelse fixad åt mig. Vill jag ha valmöjlighet spelar jag på PC.

https://www.gamesradar.com/platforms/ps5/ps5-mastermind-mark-...

Jag klistrar in lite citat igen:
Så återigen. Det jag reagerar på är att Cerny himself står och basunerar ut att "målet med PS5 Pro är att spelarna ska slippa välja mellan Fidelity och 60 fps"

Då är det klart som fan att man blir lite förvånad över att samma grej återupprepas, bara att nu är det "PRO FIDELITY" eller "60 fps" man får välja mellan.

Hela min poäng är bara att det är jävligt märkligt att han står och uttalar sig om något som sen inte blir. Jag har inte ett jätteprobelm i sak med att det finns fler lägen på PS5 Pro, det jag finner märkligt är uttalandena om att man ska "ta bort valet", och sen lägger man till samma val igen.

Sen är det klart att det är upp till utvecklarna hur dom vill göra, men det är märklgit att han säger att utvecklarna "stört sig på" att dom inte kan "köra 60 fps i fidelity", men sen nu när dom har möjlighet till det, så steppade dom bara upp gejmet en notch och gjrode samma sak igen. Det känns bara underligt.

Hade han bara pitchat det som "nu kan du spela PS5 titlar i Fidelity i 60 fps, eller välja nya Fidelity Pro lägen", då hade det inte varit några konstigheter. Men att stå och snacka om att "val" "graphics mode" och "30 fps" är något negativt, för att sen ändå behålla det, ja... det är i min mening ett skevt sätt att lansera det på.

Som har nämnts innan och som du är lite inne på så kan han ha menat i relation till PS5.
Nu kommer du inte behöva bry dig utan kan som standard lira PS5:ans Fidelity läge i 60FPS.

Sen är det återigen konstigt att vissa verkar fått för sig att utvecklarna skulle veta om något grafik läge som är bäst för alla användare, det har ju historiskt bevisat att vissa har misslyckats väldigt hårt med att skapa ett "perfekt" grafikläge.
Bästa kompromissen då är att spelare som bryr sig får välja själva och de som inte bryr sig kan kör på "standard" läget.
Bryr man sig inte om FPS så kan man alltid välja fidelity och bryr man så kan man istället välja någon av de andra 2 lägena(beroende på hur känslig man är). Gör man så, så behöver man inte bry sig om att det finns flera lägen, utan kan som innan PS5/PS4 Pro lita på att utvecklaren har optimerat ens föredragna läge på rätt sätt.

Det här är verkligen inte komplicerat, känner ni likadant med andra prylar i livet? Dumt att TV, bilar eller telefoner har olika möjligheter till inställningar?

Permalänk
Konsolgrävare

En vecka kvar! Börjar bli riktigt taggad! 🎮

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ja, ett av skälen till att jag spelar på konsol är att jag bara vill ha en streamlinad upplevelse fixad åt mig. Vill ag ha valmöjlighet spelar jag på PC.

På vilket sätt är valmöjligheten negativ för dig?
Du förlorar ingenting på att det finns ett andraalternativ du inte behöver bry dig om.

Ang vad Cerny sa så är det förstås bara att han lyfta fram huvud selling-pointen med Pro - ijmf med Poor så kan man äta kakan och ändå behålla den (nästan...).

I samma veva (hans 9 min Pro presentation) var han dessutom tydlig med det faktum hur Pro nyttjas kommer variera med spel. Så det är svårt att se nått "drama" här.

Permalänk
Medlem

Dragon's Dogma 2 Title Updates 10.31.2024
[PlayStation®5 Pro]
Modifications for the PlayStation®5 Pro
Adding PlayStation® Spectral Super Resolution to the Graphics section of the Options menu.
Adding "Balanced" as a selection under Graphics Quality in the Graphics section of the Options menu.
https://www.dragonsdogma.com/2/en-us/topics/update/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

En vecka kvar! Börjar bli riktigt taggad! 🎮

Tråkigt att 30th anniversary släpps senare, alla butiker har 2024-11-21 som släppdatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tråkigt att 30th anniversary släpps senare, alla butiker har 2024-11-21 som släppdatum.

Jag är inte det minsta avis, nej då.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om horizon zero dawn remastered kommer få ps5 pro patch?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Någon som vet om horizon zero dawn remastered kommer få ps5 pro patch?

"PS5 Pro-förbättrad"
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP9000-PPSA13427_...

Permalänk
Medlem

6 långsamma dagar kvar nu. Så peppad!

Permalänk
Medlem

Vilka spel ska ni spela först? Jag tror det blir så här:

1. Alan Wake 2 dlc
2. HZD (nyfiken på hur stora förändringarna är).
3. DD2 (har sparat det till PS5 Pro)

Sedan vet jag inte.

Permalänk
Medlem

1. Dragon's Dogma 2 - Jag är ca 11 timmar in men sålde ju min gamla PS5
2. HZD
3. Dragon Age: The Veilguard

Permalänk
Medlem

1. Final Fantasy VII Rebirth
2. Horizon Zero Dawn Remastered
3. The Last Of Us: Part 1 (inte spelat något av TLoU-spelen)

Kommer också blanda in Diablo 4 mellan varven.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

1. Final Fantasy VII Rebirth
2. Horizon Zero Dawn Remastered
3. The Last Of Us: Part 1 (inte spelat något av TLoU-spelen)

Kommer också blanda in Diablo 4 mellan varven.

Aj. "har inte spelat the last of us"....jag är väldigt avundsjuk...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av EdvinR:

1. Alan Wake 2 dlc

Sedan vet jag inte.

1. Hogwarts Legacy (Kanske väntar på Definitive Edition som det ryktas om)

2. Horizon Forbidden West

3. Resident Evil 4

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Haha, när så många tydligen kommer spela HZD Remaster så förstår man varför Sony gör remaster på spel som inte behöver det.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

1. Alan Wake 2 dlc

Sedan vet jag inte.

Astro Bot
GT7, om VR läget blivit boostat.
RE4, om VR läget blivit boostat.

Sedan så äger jag Spider-Man sedan innan, så det kanske blir en uppgradering. Har för mig att sparfiler inte var kompatibla med remastrade versionen, så det är lite surt att spela om hela igen. Det var dock ganska läge sedan jag spelade spelet och jag har inte spelat expansionerna, så det kanske är värt det nu igen. Om PS Plus får rea framöver som dem fått tidigare år runt black friday, så kommer jag hoppa på PS Plus extra eller Premium ett år och spela Miles Morales därigenom. Blir även att köra R&C där.

Skulle vara kul, men kanske inte så nödvändigt ifall RE2 och 3 fick PS5 Pro patch också. 120FPS är förmodligen möjligt där i såfall.

Spel som jag saknar på PS5 Pro patch listan är: GT7 VR, Cyberpunk 2077, Witcher 3(fick RT läge på PC för inte så länge sedan), VR titlar i allmänhet och säkert många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Aj. "har inte spelat the last of us"....jag är väldigt avundsjuk...

Den som spar han har. Nä men jag har tänkt spela dom tidigare men ändå aldrig blivit av.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var småsugen på nya Dragon Age till psfemman men 899 spänn vs 650 på steam??

Lolnej.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Lolnej.

Har du Playstation Stars-poäng? Jag hade tillräckligt med poäng för att köpa det för 299 kr. Det var poäng jag inte tänkte på att jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Har du Playstation Stars-poäng? Jag hade tillräckligt med poäng för att köpa det för 299 kr. Det var poäng jag inte tänkte på att jag hade.

Tror jag använde de jag hade till ett tidigare spelköp, så tyvärr nej. Tack för tipset annars, så lätt att man glömmer bort det där.

Det här är väl annars den sortens spel jag helst kör från soffan. Har iofs bara 3 meter mellan burken och projjen så kan ju rätt enkelt koppla in den och trots allt köra det från steam. Känns bara väldigt "meh" att det ska vara sådan grov skillnad på priserna

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Triggervarning för Basse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Lolnej.

Kostar 599 på Elgiganten, fysisk kopia dock.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/dragon-age-the-...