Ja, ett av skälen till att jag spelar på konsol är att jag bara vill ha en streamlinad upplevelse fixad åt mig. Vill jag ha valmöjlighet spelar jag på PC.
https://www.gamesradar.com/platforms/ps5/ps5-mastermind-mark-...
Jag klistrar in lite citat igen:
Så återigen. Det jag reagerar på är att Cerny himself står och basunerar ut att "målet med PS5 Pro är att spelarna ska slippa välja mellan Fidelity och 60 fps"
Då är det klart som fan att man blir lite förvånad över att samma grej återupprepas, bara att nu är det "PRO FIDELITY" eller "60 fps" man får välja mellan.
Hela min poäng är bara att det är jävligt märkligt att han står och uttalar sig om något som sen inte blir. Jag har inte ett jätteprobelm i sak med att det finns fler lägen på PS5 Pro, det jag finner märkligt är uttalandena om att man ska "ta bort valet", och sen lägger man till samma val igen.
Sen är det klart att det är upp till utvecklarna hur dom vill göra, men det är märklgit att han säger att utvecklarna "stört sig på" att dom inte kan "köra 60 fps i fidelity", men sen nu när dom har möjlighet till det, så steppade dom bara upp gejmet en notch och gjrode samma sak igen. Det känns bara underligt.
Hade han bara pitchat det som "nu kan du spela PS5 titlar i Fidelity i 60 fps, eller välja nya Fidelity Pro lägen", då hade det inte varit några konstigheter. Men att stå och snacka om att "val" "graphics mode" och "30 fps" är något negativt, för att sen ändå behålla det, ja... det är i min mening ett skevt sätt att lansera det på.