Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Har tagit bort ett sidospår med otrevlig ton.

Att ha rätt och göra rätt är lite olika saker.
Det kostar inget att hålla en trevlig ton mot varandra, gamla som nya medlemmar

När det kommer till fynd så raderas generellt inget då det är svårt för oss att hålla koll på vilka priser som fortfarande gäller eller ej.
Sen är det ganska kul att kunna söka i tråden och hitta vilka priser som gällde förr, om än smärtsamt ibland 😁

Så som jag ser det så är information om tidigare kampanjer och prissänkningar jätteviktig information då man står i ett läge att köpa något. Det är oerhört värdefullt att veta hur tidigare rabatter legat. Keep up the good work!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Blev en Black Friday-deal i förväg, hoppade på Lenovo-tipset tidigare i tråden och tog en Thinkpad Mobile Workstation P16s Gen 2 med Ryzen 7 Pro 7840U och 32GB DDR5X-6400 1TB Gen 4 SSD.

Levereras med den bästa av 1200P IPS-skärmarna med 100% sRGB och 400 Nits, ultra low power, extra lite blåljus, bra för bättre batteritid. Jag ska ha den för produktion så det behöver inte vara snyggaste skärmen att titta på, bara den är korrekt vilket den verkar vara enligt vad som har rapporterats.

Pris efter dubbla rabattkuponger, 13100Kr istället för över 20.000Kr.

Helt ok finns inte många 16" laptops med 32GB RAM/1TB SSD och modern CPU för runt 13000Kr, typ inga alls, dom flesta kostar några tusen mer.

+ Kraftfull CPU 8-core/16-threads 4nm Zen 4 med AVX512, inga småkärnor som på dom senaste Zen 5-chippen
+ Radeon 780M med RDNA 3.0 duger för även nya spel i låga inställningar
+ Lång batteritid
+ Sval/Tyst stor fläkt och dubbla heatpipes
+ Lätt
+ Bra tangentbord/trackpad
+ Mycket lätt att plocka isär för att byta till tex större SSD, större batteri eller sätta i 4/5G-modemkort
+ Uppfyller en hel bunt med standards för hållbarhet och kompabilitet
+ Stöder både Ubuntu och Fedora by default
+ 5MP IR webcam med enligt uppgift bra mikrofoner
+ NPU, men en liten rackare på endast 10 TOPS LoL
+ Dubbla USB-C varav en USB4.0 och dubbla USB-A samt HDMI 2.1 och 1GBit Ethernet
+ 3.5mm audio-jack, lågbrusigt enligt reviews, funkar bra med IEM.
+ 16" kommer använda mest som DAW on-the-go och 14" är för litet för mina ögon, skulle gärna tagit 18" om det funnits någon bra
+ Kraftfull kopparkylare på M.2
+ Matt skärmbeläggning

- Ingen extra M.2-plats
- Minnet är fastlött, fördel dock att det blir något snabbare pga den saken
- Gick inte att välja större batteri vid konfigurationen(pga den stora rabatten, begränsad konfiguration) men lätt att byta själv vid behov
- Mycket dåliga högtalare, dock inte viktigt bara man kan höra folk prata tydligt vilket dom verka klara utan problem, för låglatensjobb kan man ändå inte använda dom interna högtalarna så hyfsat oviktigt
(-) Inte OLED, gick inte heller att välja, men som jag ser som en fördel eftersom OLED drar mycket ström och fortfarande har en del andra problem som inbränning
- Delar av chassiet i plast, vissa delar i aluminium/magnesium, dock verkar det vara plast av hög kvalitet och minskar förstås vikten
- Snabb leverans, beställde idag och är redan på väg till imorgon

Tror jag blir nöjd, min nuvarande laptop är från 2016 och den måste jag ändå byta batteri på som är helt slut så kan lika gärna uppgradera. Det enda som inte är bättre typ minst dubbelt så bra eller mer är skärmen, har 4k IPS nu, men å andra sidan slipper jag problem med appar som inte skalar korrekt och troligen är den nya skärmen mer ljusstark så win-win.

Sådär, nu kom ASUS med sin Black Friday, motsvarande Vivobook med i stort identisk spec(8845HS som är samma CPU som 7840U men med OC NPU 16 TOPS och högre strömbudget 45W istället för 28W) går att få för 13995Kr, då är det OLED och större batteri men sämre webkamera och klart svårare att plocka isär samt troligen mindre tyst pga den större strömbudgeten annars väldigt lika ASUS saknar bara Ethernet-port.

https://estore.asus.com/se/vivobook-s-16-m5606.html

Kikar på e16 gen 1 med 13700h som går att maxa ut för 7999:- vilket väl känns ok även om det är lite äldre prylar men har inte koll på om det är något speciellt att tänka på med e-serien gen 1?

Har en Ideapad 3 med 12500h så har uppfattning om prestandan, men tjejen har lagt beslag på den…

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem

Är den nåt att ha tro? Kollar man prishistorik så ser det ut som en vara de kan rea ordentligt med.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Snusfri
Skrivet av scienta:

Är den nåt att ha tro? Kollar man prishistorik så ser det ut som en vara de kan rea ordentligt med.

Det är såklart inte en enhet för audiofiler, men System One gör bra grejer för lite pengar.
Dom är inget Andersson eller liknande rebranded OEM.

Det är en partyhögtalare med karaoke för fester helt enkelt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagaget:

Kikar på e16 gen 1 med 13700h som går att maxa ut för 7999:- vilket väl känns ok även om det är lite äldre prylar men har inte koll på om det är något speciellt att tänka på med e-serien gen 1?

Har en Ideapad 3 med 12500h så har uppfattning om prestandan, men tjejen har lagt beslag på den…

Vet inte så noga men E-serien är den absolut mest budget av Thinkpad, kan ju vara bra för det! Bra pris/prestanda.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Skrivet av Entash:

Tele2 kör detta igen fast med nya PS5 Pro. Denna gången krävs det att man skaffar 1000/1200 mbit abonnemang för 899 kr/månaden med 24 månaders bindningstid. Precis som förra dealen vet jag inte hur prisvärt detta är, men kanske passar någon.

Mer information här: https://www.tele2.se/

Konsolen: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13395263

Med ett snabbt överslag så blir det nog plus minus noll om man tar ett abonnemang med sån hastighet till ej kampanjpris och köper ett PS5 Pro separat. Är väl bara mer som en räntefri delbetalning att köpa de tillsammans såhär? Eller har någon annan en invändning om hur jag tänker?

Edit; Kollade enligt normalpris med Telia öppen fiber där man kan välja många olika abonnemang, där abonnemanget ligger på runt 5-600 för den hastigheten så det kan faktiskt variera och vara bra pris för andra regionrr

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är såklart inte en enhet för audiofiler, men System One gör bra grejer för lite pengar.
Dom är inget Andersson eller liknande rebranded OEM.

Det är en partyhögtalare med karaoke för fester helt enkelt.

De har även en notis för att den brusar är en del. Självklart är det ingen som tittar på såna högtalare som förväntar sig finljud. Det jag menar är att original priset känns som en ren bluff.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Tycker att Tele2s kampanj med ps5 pro är en skamlig marknadsföring med "på köpet" . Det är en räntefri avbetalning, inget annat. Deras reklam skulle nog kunna bli fäld faktiskt...
Bättre att casha det och teckna ett billigare bredband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

GamersNexus kallade 11000-serien för slöseri med sand och ett 3080 motsvarar ett 4070 i prestanda. Så på GPU-fronten skulle jag säga helt okej och på CPU-fronten så hade jag inte varit lika optimistisk. 11000-serien var i princip samma som 10000-serien och den är rätt gammal vid det här laget.

Skrivet av Simcon:

Framförallt så är det ju faktiskt väldigt bra nätagg och kylare, så det är inget som snålats in på. Bra chassi (om än att D versionen är bättre, men mesh-fronten verkar gå att beställa separat för drygt 100 kr). Budgetdatorer brukar oftast ha snålat in på de komponenterna, blir svårt att bygga ihop något med snarlik prestanda, till ett snarlikt pris. Visst är det använda komponenter, men till det priset känns det ändå överkomligt. Bara ett 7700 XT grafikkort kostar ju ca 5000 kr.

Jämfört med 10 serien just då så var det en onödig generation. Men som budgetdator tror jag nog ändå den processorn borde vara tillräckligt bra.

Skrivet av tuomi:

Sen ska en inte glömma att det fortfarande gäller 3 års reklamationsrätt på dessa gentemot webhallen 👍

Skrivet av sTEAK-_-:

Själv har jag kört typ dagligen 5h med en i7 4790k i 10 år utan att byta pasta samt ett 1080 Ti sedan release. Aldrig strulat 😅

Skrivet av Nucky:

<Uppladdad bildlänk>

Erbjudandet försvann imorse runt 09-10 tiden...

Jag beställde två av dessa. Specifikationen som står på Webhallen --> https://www.webhallen.com/se/product/371053-Webhallen-Config-... - Priset var 9990kr/st

Jag undrar förstås följande. Om jag kan få tag på en dator med nedan specifikation om det är bättre/värt även om priset är en aning dyrare. Nya komponenter i en färdigbyggd dator... Grafikkortet verkar spela på samma

- https://komponentkoll.se/bygg/otldZ - Pris 13 600kr

- https://komponentkoll.se/bygg/Mvnta - Pris 11 500kr
-- Känns som att detta bygga ändå är kompetent och bra prissatt även om ovan har en AMD CPU som kanske är bättre?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Tycker att Tele2s kampanj med ps5 pro är en skamlig marknadsföring med "på köpet" . Det är en räntefri avbetalning, inget annat. Deras reklam skulle nog kunna bli fäld faktiskt...
Bättre att casha det och teckna ett billigare bredband.

Hur exakt menar du då? Har Tele2 höjt priset på sitt bredband under kampanjperioden med cirkus 430:-/månad så kan jag hålla med dig. Men bara för att du hittar en billigare tjänst hos någon annan innebär ju inte att en tillfällig kampanj är "räntefri avbetalning"...

Telia tar liknande pris för sin 1000 MBit/s-fiber, utan att ge något extra.
Bahnhof tar 589:-/månad för sitt.
Tele2s motsvarar ju i så fall cirka 470:-/månad för 1200 Mbit/s, om man räknar in värdet av PS5.
Jag har oerhört svårt att se att du skulle kunna få dem fäld på någon punkt här. Det ska verkligen vara om du kan påvisa en prishöjning under just denna kampanjperiod...

Permalänk
Medlem

Lenovo-datorn med Black Friday-pris längre bak i tråden kom på en dag, nice, lätt att skriva på, jättebra trackpad såpass bra att mus känns överflödig, tydlig skärm, gick blixtsnabbt att installera Windows 11 Pro satt en Samsung 980 Pro i datorn. Installerat senaste Cubase 14(Artist) och det låter jättebra, ingen hörbar latency, inget knaster och knäpp. Ett riktigt trevligt köp för kommande portabel inspelning/produktion imo

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Jag beställde två av dessa. Specifikationen som står på Webhallen --> https://www.webhallen.com/se/product/371053-Webhallen-Config-... - Priset var 9990kr/st

Jag undrar förstås följande. Om jag kan få tag på en dator med nedan specifikation om det är bättre/värt även om priset är en aning dyrare. Nya komponenter i en färdigbyggd dator... Grafikkortet verkar spela på samma

-- Känns som att detta bygga ändå är kompetent och bra prissatt även om ovan har en AMD CPU som kanske är bättre?

Hade tagit AMD-systemet för AM5-plattformen ska användas fram till 2027. Det betyder att skulle du vilja fixa en X3D processor senare så kan du göra det bara byta ut processorn. Intel-systemet å andra sidan är redan en plattform som inte får något nytt längre.

EDIT: Läste igenom ditt inlägg igen. Systemen för 10000 kr är fortfarande värt det. Det låter som att det passar in på det som du kände var poängen med systemen. Går alltid att uppgradera saker i framtiden när det inte räcker till längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Hade tagit AMD-systemet för AM5-plattformen ska användas fram till 2027. Det betyder att skulle du vilja fixa en X3D processor senare så kan du göra det bara byta ut processorn. Intel-systemet å andra sidan är redan en plattform som inte får något nytt längre.

EDIT: Läste igenom ditt inlägg igen. Systemen för 10000 kr är fortfarande värt det. Det låter som att det passar in på det som du kände var poängen med systemen. Går alltid att uppgradera saker i framtiden när det inte räcker till längre.

Tack för ditt svar och att du gick igenom det igen. Jo AMD jag länkade till är ju kompetent ett tag + uppgradering med X3D i framtiden MEN kikade en aning och i5-13400F systemet som jag länkade till är ju helt okej sett till priset och prestanda då jag kikat på jämförelser och att allt är helt nytt?

Det från Webhallen med i7-11700K + 3080 (begagnat) vs i5-13400F + 4070 är nästintill likvärdigt eller vad säger du - Bägge passar bra till två barn i tio års åldern eller?

Visa signatur

GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Tack för ditt svar och att du gick igenom det igen. Jo AMD jag länkade till är ju kompetent ett tag + uppgradering med X3D i framtiden MEN kikade en aning och i5-13400F systemet som jag länkade till är ju helt okej sett till priset och prestanda då jag kikat på jämförelser och att allt är helt nytt?

Det från Webhallen med i7-11700K + 3080 (begagnat) vs i5-13400F + 4070 är nästintill likvärdigt eller vad säger du - Bägge passar bra till två barn i tio års åldern eller?

4070 är aningen bättre än 3080 enligt SweClockers prestandaindex. Hade inte köpt DDR4 moderkort/minnen till ett system 2024 bara. Men det är ju min personliga åsikt. Du får fundera på vad du tycker är värt. Vill du ha input på byggen med en specifik budget så spana in köprådsforumdelen: https://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-kopra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

4070 är aningen bättre än 3080 enligt SweClockers prestandaindex. Hade inte köpt DDR4 moderkort/minnen till ett system 2024 bara. Men det är ju min personliga åsikt. Du får fundera på vad du tycker är värt. Vill du ha input på byggen med en specifik budget så spana in köprådsforumdelen: https://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-kopra...

I see. Tack igen. Jag håller med dig kring DDR4 men burken från Webhallen hade det också. Jag gör så att jag nog slår till på den nya burken istället oaktat om det har DDR4 dock 32GB vs 16GB hos Webhallen. i5-13400f verkar ändå vara en kompetent CPU ihop med ett 4070.

Visa signatur

Permalänk
Snusfri
Skrivet av scienta:

De har även en notis för att den brusar är en del. Självklart är det ingen som tittar på såna högtalare som förväntar sig finljud. Det jag menar är att original priset känns som en ren bluff.

Såg den notisen nu och håller med delvis med.
Inte att original-priset är en "bluff", men kan lite väl högt beroende på hur pass märkbart bruset faktiskt är.

Dock så känns det som en bra deal för nuvarande pris.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Proton kör en klassisk Black Friday deal,
så €23.88 för ett år med Mail Plus och €77.88 för ett år Proton Unlimited som inkluderar Proton Pass, VPN och 500gb drive.

Osäker på hur ofta de har deals så lägger det här istället för tipstråden.

https://proton.me/mail/black-friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Bättre, visst, men frågan är väl om det är värt det. Om det blir snarlik prestanda, men 3600 kr mer så är det ju procentuellt en rätt stor prisökning. Men visst, det finns fördelar med nytt sett till garanti och att det inte är använt. Allt beror ju hur mycket ens budget tillåter, men 15% eller 36% mer är ändå rätt stor procentuell skillnad.

Det är alltid lätt att gå upp ytterligare ett steg till i pris för att få något bättre komponenter. Samtliga tre alternativ är nog bra oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Såg den notisen nu och håller med delvis med.
Inte att original-priset är en "bluff", men kan lite väl högt beroende på hur pass märkbart bruset faktiskt är.

Dock så känns det som en bra deal för nuvarande pris.

Ja, det är klart möjligt. Dessvärre finns inga recensioner, så jag vågar inte riktigt slå till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Hur exakt menar du då? Har Tele2 höjt priset på sitt bredband under kampanjperioden med cirkus 430:-/månad så kan jag hålla med dig. Men bara för att du hittar en billigare tjänst hos någon annan innebär ju inte att en tillfällig kampanj är "räntefri avbetalning"...

Telia tar liknande pris för sin 1000 MBit/s-fiber, utan att ge något extra.
Bahnhof tar 589:-/månad för sitt.
Tele2s motsvarar ju i så fall cirka 470:-/månad för 1200 Mbit/s, om man räknar in värdet av PS5.
Jag har oerhört svårt att se att du skulle kunna få dem fäld på någon punkt här. Det ska verkligen vara om du kan påvisa en prishöjning under just denna kampanjperiod...

Det fula är att Tele2 har ett betydligt lägre pris om jag väljer 12 månaders bindningstid. Så pass att mellanskillnaden mellan lägre och Ps5 pris är exakt det som ps5 pro kostar.
Det som hade varit rätt vore att ge mig det lägre priset i 12 månader, därefter ordinarie pris + ps5 pro.
Varför får inte nya kunder som tecknar 24 mån med ps5 pro nykundsrabatten? Nä jag tycker att tele2s kampanj är skamlig och vilseledande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Bättre, visst, men frågan är väl om det är värt det. Om det blir snarlik prestanda, men 3600 kr mer så är det ju procentuellt en rätt stor prisökning. Men visst, det finns fördelar med nytt sett till garanti och att det inte är använt. Allt beror ju hur mycket ens budget tillåter, men 15% eller 36% mer är ändå rätt stor procentuell skillnad.

Det är alltid lätt att gå upp ytterligare ett steg till i pris för att få något bättre komponenter. Samtliga tre alternativ är nog bra oavsett.

Jo - Fick en budget att hålla mig till med komplett kit med skärm, dator och övriga tillbehör. Den höll jag med denna lilla % ökning. Nya produkter, garantier var nog där det föll på. Har en bekant som fått 3080 burken från Webhallen och han är supernöjd likt många andra i recensionsfälten hos dom.

Tack alla för inspelen. Återkommer när jag fått grejerna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tele2 kör detta igen fast med nya PS5 Pro. Denna gången krävs det att man skaffar 1000/1200 mbit abonnemang för 899 kr/månaden med 24 månaders bindningstid. Precis som förra dealen vet jag inte hur prisvärt detta är, men kanske passar någon.

Mer information här: https://www.tele2.se/

Konsolen: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13395263

Betalar 539 kr idag för 1000/1000. Med deras pris skulle jag betala 360 kr mer i månaden i 24 månader vilket blir 8 640 kr vilket får ses som avbetalning för ett PS5 Pro. Får visserligen 200Mbit extra upp, vilket betyder absolut 0 i mitt fall.

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Betalar 539 kr idag för 1000/1000. Med deras pris skulle jag betala 360 kr mer i månaden i 24 månader vilket blir 8 640 kr vilket får ses som avbetalning för ett PS5 Pro. Får visserligen 200Mbit extra upp, vilket betyder absolut 0 i mitt fall.

Det lustiga med Tele2s "1200Mbit" bredband (Coax) är ju att deras router (WiFI Hub C4 - som du måste köra med, om du inte har en C3 eller liknande sen tidigare) är begränsad till 1000Mbit per port
Den har alltså bara Gbit portar, ingen 2.5Gbit eller liknande som på deras Hub C3. Så om du kör med nya routern kommer det verkligen ge 0.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Det fula är att Tele2 har ett betydligt lägre pris om jag väljer 12 månaders bindningstid. Så pass att mellanskillnaden mellan lägre och Ps5 pris är exakt det som ps5 pro kostar.
Det som hade varit rätt vore att ge mig det lägre priset i 12 månader, därefter ordinarie pris + ps5 pro.
Varför får inte nya kunder som tecknar 24 mån med ps5 pro nykundsrabatten? Nä jag tycker att tele2s kampanj är skamlig och vilseledande.

Ja, de har 2 olika erbjudanden du kan välja mellan, som man kan argumentera för är bra på olika sätt. Jag har dock väldigt svårt att se att det skulle vara lurendrejeri, eller att något skulle vara "rätt".

Just nu kan du ju välja mellan att få halva priset i 12 månader (värt 5388:-), alternativt tar man 24 månaders bindning och betalar fullpris i 24 månader, men får ett PS5 Pro värt 10.590:-. Visst hade det varit trevligt att kombinera de båda kampanjerna, men bara för att man inte kan göra det så är det ju inte bluff, båg och olagligheter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Ja, de har 2 olika erbjudanden du kan välja mellan, som man kan argumentera för är bra på olika sätt. Jag har dock väldigt svårt att se att det skulle vara lurendrejeri, eller att något skulle vara "rätt".

Just nu kan du ju välja mellan att få halva priset i 12 månader (värt 5388:-), alternativt tar man 24 månaders bindning och betalar fullpris i 24 månader, men får ett PS5 Pro värt 10.590:-. Visst hade det varit trevligt att kombinera de båda kampanjerna, men bara för att man inte kan göra det så är det ju inte bluff, båg och olagligheter...

Gäller att vara observant. Har man fibra får man extra högt pris istället. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkki:

Gäller att vara observant. Har man fibra får man extra högt pris istället. :/<Uppladdad bildlänk>

Fick inte samma när jag tittade häromdagen. Hade 899:-, har även jag fibra. Säkert beroende på var man bor då.

Permalänk
Administrativ avgift

Hur funkar det med tele2 när man har telia öppen fiber? Byter dom bara tjänstefördelaren eller byter dom även utrustning i andra änden? 449 för 1000/1000 är inte så himla pjåkigt

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Hur funkar det med tele2 när man har telia öppen fiber? Byter dom bara tjänstefördelaren eller byter dom även utrustning i andra änden? 449 för 1000/1000 är inte så himla pjåkigt

De kör väl koax så inte via din fiber?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Swedishchef_90:

De kör väl koax så inte via din fiber?

Man kan välja mellan coax och fiber när man väljer vilket bredband man ska ha. 1000/1000 låter som fiber

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av andra94:

De måste koppla om även i stationen på gatan.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌