Permalänk
Medlem

ahlgrens bilar kvalitet

har dom blivit sämre? förut var dom ju mjuka, nu är de lite hårda och liksom lite torra, typ som om påsen varit öppen i ett dygn. dock tycker jag inte att denna hårdhet är helt konsekvent, ibland lyckas man få en bra påse.

håller ni med? jävligt trist faktiskt

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Håller med lite hård och torra men det går att äta.

Till skillnad från Bassetts Winegums som var en av mina favoriter förut, bara att öppna påsen och känna lukten innan fick en att ramla av stolen.
Men vettetusan vad de hittade på med receptet nu känns dom som en godis i mängden.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

har dom blivit sämre? förut var dom ju mjuka, nu är de lite hårda och liksom lite torra, typ som om påsen varit öppen i ett dygn. dock tycker jag inte att denna hårdhet är helt konsekvent, ibland lyckas man få en bra påse.

upplever samma

Permalänk
Medlem

De blir hårda när de är "gamla". Man får klämma på påsarna så hittar man alltid någon som är mjuk och några som är som stenar. Bara välja vilken hårdhet man tycker om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Jag har upplevt att det skiljer sig från gång till gång. Så som nån annan var inne på så skulle jag gissa på att det beror på hur färska dom är vid köptillfället.

Skrivet av bärplockaren:

Håller med lite hård och torra men det går att äta.

Till skillnad från Bassetts Winegums som var en av mina favoriter förut, bara att öppna påsen och känna lukten innan fick en att ramla av stolen.
Men vettetusan vad de hittade på med receptet nu känns dom som en godis i mängden.

Ja, Bassetts vingummin blev katastrofalt dåliga efter receptbytet. Det finns dock några alternativ som är bra, som t.ex. dom från Treatville (som bl.a. säljs på ICA). Dom är hyfsat nära så som det smakade om Bassetts innan receptbytet.

Permalänk

Det finns väldigt mycket mat och godis som smakar sämre nu för tiden, jag vet inget undantag som smakar bättre. Vissa av dessa är det så att det är nytt recept som Bassetts Winegums.

De flesta sakerna tror jag det är så himla enkelt att man har blivit mer kräsen. Det hör ihop med att när man var liten så fick man t.ex. några Ahlgrens bilar och njöt av dem. Nu idag kan man stoppa i sig 10st påsar om man så skulle vilja och även en massa annan gött. Detta ledet till att man blir så petig i maten/godiset och man hela tiden vill ha dyrare och exklusivare mat/godis. Där t.ex. Ahlgrens bilar är lite väl tafatt idag när man har tillgång till så mycket annat.

Permalänk
Medlem

beror väl på hur länge sedan som dom gjordes, någon gång kanske dom kom in i butiken igår och någon annan gång flera månader sedan

Permalänk
Avstängd

Nästan allting från cloetta har ändrats mycket. Från lysmelk till kexchoklad. Kexchokladen var förr söt och mjölkchokladig i smaken numera är den mer bitter, torr och lite kartongig. Precis som nya lysmelken.

Likaså gäller svenska chips, kryddan har försvunnit.