Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Elgiganten matchade precis priset på min Discdrive så böev 1599:-. Det är jag nöjd med. Men nu verkar bristen va borta oavsett. Nu har jag ca 10 spel på skiva att spela igenom när jag kommer hem.

Glöm inte att beställa ps5 base slim standard disc för 5000kr på Amazon ni som letar. Fanns några få kvar när jag tittade nyss. Kommer inte bli billigare..
https://amzn.eu/d/49AyO5B

Edit: länk
Edit 2: Slut till priset

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Det förklaras i videon varför XSX-versionen ser så risig ut.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

PS2 Titlar

Sly 2

Sly 3

Jak and Daxter

Släpptes äntligen idag. Detta är alltså PS2 spelen med den nya emulatorn.

Sitter och hoppas på Parasite Eve men det är nog långsökt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Alltså, jag förstår behovet, men är det inte minst 1000kr påslag? Var kostar en annan BR-läsare idag? Riktigt illa att de gör så här

Det är väl deras försök att få över folk till deras överprisade digitala affär.

Jag pröjsade 1599:- idag (yes, jul-gamingen räddad!). Det sög, men dom pengarna spar man in fort jämfört med den digitala affären.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mgsrex:

Sly 2

Sly 3

Jak and Daxter

Släpptes äntligen idag. Detta är alltså PS2 spelen med den nya emulatorn.

Sitter och hoppas på Parasite Eve men det är nog långsökt

Hoppas resten av Jak & Daxter och Ratchet & Clank spelen kommer till PS2 Emulatorn till PS5!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=ofEbc_CqEjo

infinity ward påstås "fixade" pssr problemen "in half a day"
https://youtu.be/ofEbc_CqEjo?t=2495
Tom sammanfattar vad alla problem verkar handla om med pssrs denoiser som inte verkar funka.

Enkelt att åtgärda titlarna med dålig PSSR implementation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Enkelt att åtgärda titlarna med dålig PSSR implementation?

Nej det verkar ju krävas en del teknisk expertis, vilket inte många utgivare verkar ha.
Normalt sett städar kantutjämning i FSR etc upp alla effekter, men i PSSR så skapas en massa skit som denoisern inte kan hantera.
Då blir t.ex. ray tracing i ljussättning och reflektioner bara en massa skimmer.

Permalänk
Medlem

GTA VI saknas, intressant...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej det verkar ju krävas en del teknisk expertis, vilket inte många utgivare verkar ha.
Normalt sett städar kantutjämning i FSR etc upp alla effekter, men i PSSR så skapas en massa skit som denoisern inte kan hantera.
Då blir t.ex. ray tracing i ljussättning och reflektioner bara en massa skimmer.

Aha ok 👍

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska bli intressant, för mig som bara kört Pro och tycker det ser väldigt bra ut, att se skillnaden.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur ska man tolka detta? Det betyder väl att spelet på PS5 Pro kommer att vara exakt samma som på PS5 base eftersom 30 fps och 60 fps är låst (fps på en tv med 120hz). Om det är korrekt är det ändå inte ”godkänt”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Hur ska man tolka detta? Det betyder väl att spelet på PS5 Pro kommer att vara exakt samma som på PS5 base eftersom 30 fps och 60 fps är låst (fps på en tv med 120hz). Om det är korrekt är det ändå inte ”godkänt”.

Kanske åtminstone mer stabil 60 fps och nån upplåst grafiksetting som finns på pc. Verkar som man iaf kan spela spelet minst lika bra som på base vilket är en början. Dom fortsätter jobba på pssr med ju.
En ok kortsiktig lösning.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Konsolgrävare

Astro Bot: Winter Wonder update out tomorrow

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Kanske åtminstone mer stabil 60 fps och nån upplåst grafiksetting som finns på pc. Verkar som man iaf kan spela spelet minst lika bra som på base vilket är en början. Dom fortsätter jobba på pssr med ju.
En ok kortsiktig lösning.

Det verkar ju lovande. Man får väl vara lite noggrannare angående vilka spel man spelar först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det verkar ju lovande. Man får väl vara lite noggrannare angående vilka spel man spelar först.

Tycker du verkligen att Avatar ser så hemskt ut så att du inte kan spela det på Pro?
Jag tycker det ser jäkligt snyggt ut och det flyter på riktigt bra. Hade det inte varit för bl.a. (super)nördarna på DF hade jag inte ens ägnat en tanke på det.
Jag har iof inte kört det på base så det är kanske vid övergången till Pro som man reagerar på en grafisk försämring.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu Sony och fixa till wrap-up. Jag är nyfiken på min statistik. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Höjde Webhallen priset på disc driven till 1799 nyligen? Vill minnas den var 1499 eller 1599 häromdagen bara.

Nu har Power också höjd till 1799:-.
https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-tillbehor...

Inte hela världen men lite skönt att jag la en beställning innan. Hämtar ut den idag.
Försöker handla på Power för deras bonus. Blir en del på ett år. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Tycker du verkligen att Avatar ser så hemskt ut så att du inte kan spela det på Pro?
Jag tycker det ser jäkligt snyggt ut och det flyter på riktigt bra. Hade det inte varit för bl.a. (super)nördarna på DF hade jag inte ens ägnat en tanke på det.
Jag har iof inte kört det på base så det är kanske vid övergången till Pro som man reagerar på en grafisk försämring.

Även med vaselin smetat på glasögonen och blinkande ljusshow kan man genomlida vad som helst ala 10 fps på Nintendo 64 med gigantiska polygoner.
Men frågan är varför man skulle vilja det... De behöver bara fixa problemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Även med vaselin smetat på glasögonen och blinkande ljusshow kan man genomlida vad som helst ala 10 fps på Nintendo 64 med gigantiska polygoner.
Men frågan är varför man skulle vilja det... De behöver bara fixa problemen.

Haha! Jo, det är ju verkligen så det ser ut och att det går i 10 fps är i överkant. Avatar på Pro ligger väl runt 2-3 fps som max. 😂
Och varför? För att det är ett bra spel och det ser bra ut.

Permalänk
Medlem

PS Portal har fått mig att inse ungefär hur mkt PS5 låter. Jag har uppfattat den som i princip ljudlös men icke. När PS5 Pro är igång utan att tv-högtalarna är igång hör man ju tydligt fläkten. Jag tänkte "oj vad den låter". Jag mätte med apple-klockan till 42 db. Vilket ju ska vara normalt givet den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=4VzKHqIJNhY

Intressant att man kan uppfatta något som ljudlöst när det inte är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

PS Portal har fått mig att inse ungefär hur mkt PS5 låter. Jag har uppfattat den som i princip ljudlös men icke. När PS5 Pro är igång utan att tv-högtalarna är igång hör man ju tydligt fläkten. Jag tänkte "oj vad den låter". Jag mätte med apple-klockan till 42 db. Vilket ju ska vara normalt givet den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=4VzKHqIJNhY

Intressant att man kan uppfatta något som ljudlöst när det inte är det.

Stänger jag av ljudet så är det enda jag hör coilwhine från TVn när den kör i 120Hz. Min PS5 Pro har lite coilwhine och min dator har ganska mycket coilwhine. Vet inte om jag bara är extra känslig pga av tinnitus.

Tycker min PS5 Pro är väldigt tyst annars, låter mindre än min dator som står på skrivbordet med fläktarna i 750rpm. Är den ljudlös? Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Haha! Jo, det är ju verkligen så det ser ut och att det går i 10 fps är i överkant. Avatar på Pro ligger väl runt 2-3 fps som max. 😂
Och varför? För att det är ett bra spel och det ser bra ut.

Då kan vi ju konstatera att en PS5 Pro är helt bortkastad på dig eftersom du nöjer dig med upplevelsen som är sämre än på vanliga PS5.

Själv tycker jag att en PS5 Pro alltid ska vara bättre, inte sämre än vanliga PS5.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

En utmärkt implementering av PSSR: https://youtu.be/oTgilBo42iI?si=ewrRY3N9Y9THz6r-

Jag är glad att jag väntade med det här spelet. Nu fungerar jag på att köpa det till helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Stänger jag av ljudet så är det enda jag hör coilwhine från TVn när den kör i 120Hz. Min PS5 Pro har lite coilwhine och min dator har ganska mycket coilwhine. Vet inte om jag bara är extra känslig pga av tinnitus.

Tycker min PS5 Pro är väldigt tyst annars, låter mindre än min dator som står på skrivbordet med fläktarna i 750rpm. Är den ljudlös? Nej.

Jo. Men enligt YouTube ska den inte riktigt vara ”helt tyst”. Utan vara drygt 42-43 db. Stänger man av spelet är den ännu tystare. Stänger man av ljudet under gameplay hör man ganska tydligt fläkten. Jag är nöjd med ljudnivån. Klagar man på den har man inte upplevt en dator som låter som ett jetplan.

Permalänk
Medlem

Jag har äntligen fått min diskläsare och har provat Alan Wake II nu som ska ha problem med PSSR, jag ser problemen i vissa sektioner av spelet när det är mer ljust eller i cutscenes, om jag springer runt i mörkret så ser det ok ut för mig iaf, ser inge shimmering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Då kan vi ju konstatera att en PS5 Pro är helt bortkastad på dig eftersom du nöjer dig med upplevelsen som är sämre än på vanliga PS5.

Själv tycker jag att en PS5 Pro alltid ska vara bättre, inte sämre än vanliga PS5.

Iof inte alls det jag sa. Men är inte förvånad att slutsatsen dras dit av vissa… 🙄
Det finns redan spel som patchats bra och kommande spel tror jag inte alls kommer lida av samma sak.
Men att Avatar är ospelbart pga. Pro-patchen håller inte jag med om. Men kan ha kul med ett spel, som funkar bra, även om det inte är top notch.
Ett bra spel är ett bra spel även med grafiska skavanker.
Ett dåligt spel är ett dåligt spel även om det ser helt fantastiskt ut.

Permalänk
Medlem

De jobbar fort i slavfabrikerna... nu säljer de "Grey Pro Disc Edition Cover Plates with Logo Skin and 30th Anniversary Sticker for New PS5 Pro Console Shell Panels Faceplate"
https://www.aliexpress.us/item/1005008229368195.html?gatewayA...

"The shell does not cut logos and letters by itself. The letter logos you see on the shell are all stickers. Please do not buy if you mind."

ohh but I do mind...