Tillbehörstillverkare avslöjar designen på Switch 2

Permalänk
Melding Plague

Tillbehörstillverkare avslöjar designen på Switch 2

Dbrand har publicerat en bild på Switch 2 täckt av ett enkelt skal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oklart vad dom finns innanför skalet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Oklart vad dom finns innanför skalet ?

Nintendo Switch 2

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

Dbrand är väldigt busiga men frågan är om detta är ett misstag eller genial marknadsföring i form av att det inte är ett riktigt switch 2.
Tror inte de vill riskera så mycket om de nu hade fått info bakom NDA?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Dbrand är väldigt busiga men frågan är om detta är ett misstag eller genial marknadsföring i form av att det inte är ett riktigt switch 2.
Tror inte de vill riskera så mycket om de nu hade fått info bakom NDA?

Med tanke på deras tidigare relation med Nintendo så känns det lite tveksamt att Nintendo skulle ge dem någon information under NDA. Än så länge verkar det bara vara 3D-renderingar de visat upp och inte verkliga produkter, så det kan hända att de bara utgått från rykten och justerar måtten senare om det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Med tanke på deras tidigare relation med Nintendo så känns det lite tveksamt att Nintendo skulle ge dem någon information under NDA. Än så länge verkar det bara vara 3D-renderingar de visat upp och inte verkliga produkter, så det kan hända att de bara utgått från rykten och justerar måtten senare om det behövs.

Mm, känns rätt osannolikt att Nintendo givit dem informationen.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

otroligt. vilken design!!! nintendo har överträffat sig själva än en gång.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-4200U @ 1.60Ghz
8mb ram
500mb hårddisk

VroooM!

Permalänk
Medlem

Inte bra för Nintendos julhandel om switch 2 avslöjas, stämmer det så blir det horder av advokater.

Permalänk
Medlem

Första bilden är upp-och-ned.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Vad ni än gör, förbeställ inte någonting någonsin på Dbrand. Noll kommunikation och noll respekt för uppskattade leveransdatum.

Förbeställde ett skal till Google Pixel 9 XL och fick avbeställa då dom inte höll leveranstiden, inte kommunicerade att dom inte skulle hålla den tiden förrän samma natt som sista datumet dom sagt gick ut... och sen vägrade säga något mer. Totalt värdelös erfarenhet.

Om grejerna dom faktiskt har i lager är bra eller inte det kan jag inte säga något om. Blev Spigen-skyddsglas för mig och det har iaf räddat telefonen en gång redan. Billigare och levererades i tid.

Inget Ninja Turtle-skin dock... :/

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk

Vettigt kompakt skal. Största problemet jag hade med Switch 1 var att den endast gick att spela på och så skulle den ta så otroligt stor plats i väska. Detta ledde till att jag aldrig tog med mig den ut, jag hade ej plats.
Om Switch 2 kan ersätta en surfplatta med att se på filmer så blir den intressant för mig, även om jag äger en svindyr surfplatta. (Båda får ej plats, måste välja en)

Permalänk
Medlem

Kunde de inte vara smarta för en gång skull och släppa en riktig konsol istället för ett gameboy som du kort efter lansering kommer kunna emulera i din mobiltelefon?! Och då med bättre prestanda och grafik än vad du får med originalhårdvara?! Det som nintendo håller på med är ju som att be om att få ge bort spelen gratis när det blir allt för lättillgängligt och lättdrivet. Dessutom vet man att de inte kommer kunna konkurrera mer än med endast deras egna "varumärken" så som mario, animal crossing, link/zelda. Typ GTA V kommer portas och köras i 720p och 30fps lagom till lanseringen av GTA VI på övriga konsoler?! 😅 Där har du nintendo i ett nötskal vad gäller annat än småbarnsspel. Man behöver ju inte vara grafikentusiastjukie för att dra sig från att vilja köpa deras konsoler fastän man gillar spel rent generellt. Framförallt inte sett till vilka priser de tar. Än idag kostar ju switch omkring 4000:- eller mer.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Framförallt inte sett till vilka priser de tar. Än idag kostar ju switch omkring 4000:- eller mer.

Och fortfarande säljer den!

Permalänk
Medlem

Kunde de inte vara smarta för en gång skull och släppa en riktig konsol istället för ett gameboy som du kort efter lansering kommer kunna emulera i din mobiltelefon?! Och då med bättre prestanda och grafik än vad du får med originalhårdvara?! Det som nintendo håller på med är ju som att be om att få ge bort spelen gratis när det blir allt för lättillgängligt och lättdrivet. Dessutom vet man att de inte kommer kunna konkurrera mer än med endast deras egna "varumärken" så som mario, animal crossing, link/zelda. Typ GTA V kommer portas och köras i 720p och 30fps lagom till lanseringen av GTA VI på övriga konsoler?! 😅 Där har du nintendo i ett nötskal vad gäller annat än småbarnsspel. Man behöver ju inte vara grafikentusiastjukie för att dra sig från att vilja köpa deras konsoler fastän man gillar spel rent generellt. Framförallt inte sett till vilka priser de tar. Än idag kostar ju switch omkring 4000:- eller mer.

Känns som de har en rätt vinnande idé ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

Som pc-spelare ser jag switchen som ett rätt trevligt komplement till speldatorn, ser inte riktigt någon anledning att köpa vare sig playstation eller xbox.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Och fortfarande säljer den!

Nej, inte till mig eftersom jag inte köper den. Tänk vad de hade fått sälja om hårdvaran var såpass kraftfull att den med enkla medel inte gick att emulera
På mobiltelefoner ur mellansegmentet?! Att de kunde släppa tital som final fantasy m.fl och inte nedbantade versioner där gubbarna ser ut som amibos?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Nej, inte till mig eftersom jag inte köper den. Tänk vad de hade fått sälja om hårdvaran var såpass kraftfull att den med enkla medel inte gick att emulera
På mobiltelefoner ur mellansegmentet?! Att de kunde släppa tital som final fantasy m.fl och inte nedbantade versioner där gubbarna ser ut som amibos?

Om den varit starkare så hade den sålt mindre eftersom de då hade behövt höja priset. Fränst vi barnfamiljer som köper och vi titta noggrant på priset.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vettigt kompakt skal. Största problemet jag hade med Switch 1 var att den endast gick att spela på och så skulle den ta så otroligt stor plats i väska. Detta ledde till att jag aldrig tog med mig den ut, jag hade ej plats.
Om Switch 2 kan ersätta en surfplatta med att se på filmer så blir den intressant för mig, även om jag äger en svindyr surfplatta. (Båda får ej plats, måste välja en)

Egentligen tror jag Switch 1 är kraftfull nog för t.ex. Netflix. Så jag håller med dig.

Samtidigt känns Switch lite inriktad mot barn och då kanske man vill hålla det enkelt? Och göra det svårt att installera andra appar

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Om den varit starkare så hade den sålt mindre eftersom de då hade behövt höja priset. Fränst vi barnfamiljer som köper och vi titta noggrant på priset.

Switch bör det vara skitstora marginaler på originalkonsolen har väl kostat runt 3700kr sedan 2017. De hade troligtvis kunnat ha en mycket kraftfullare "pro" variant utan att behöva röra prislappen. Men eftersom den säljer bra är det ju bara idiotiskt av dom att inte fortsätta sälja den som den är. Steamdeck är ju inte mycket dyrare än en switch och den har ju betydligt mer material.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

På mobiltelefoner ur mellansegmentet?!

Fast kraftfulla komponenter kräver mer ström, dvs konsekvensen blir kortare batteritid eller tyngre Switch pga större batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Nintendo Switch 2

No shit, men grattis till den röda sjtärnad där...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Detta är en riktig konsol, mer så än en PS5 och Xbox S/X då dom är mer media maskiner än en renodlad konsol som Switch är.

Jag förstår inte helt ditt resonemang, Nintendo har redan en vinnande strategi så varför ska de ändra något när den säljer som smör? Lite mer headroom för prestanda hade inte varit fel men nåt mer än det behövs inte.

Själv har jag en PC på sina äldre dar men kan ändå spela det mesta i 1080p men ändå så väljer jag att köpa spel till min Switch då jag helt enkelt föredrar att spela på den och konsol generellt, jag är inte den enda som gör så. Värt att tillägga at jag köpte Red dead redemption på Switchen istället för på PC.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Nej, inte till mig eftersom jag inte köper den.

Och därför är Nintendo inte smarta?

Härlig inställning.

Permalänk
Medlem

Switch 2 ser ut som.... en switch? vad förvånad jag blir

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

hade inte en enklare lösning bara vara att köpa en lite större väska så du får med allt du vill ha med?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Haft Switch sedan release day, och aldrig spelat med den utanför dockan. För stor, tung, och klumpig att ha med sig, och trots det känns den bräcklig. Får för mig att något nästan garanterat går sönder om man skulle råka tappa den.

Det vore så klockrent om de släppte något motsvarande vad PSTV var för PS Vita också, helt enkelt en billigare stationär variant utan skärm och inbyggda kontroller.

On topic skulle det vara ett nytt grepp av Nintendo att inte försöka sig på något nytt grepp om det visar sig att Switch 2 faktiskt ser ut som artikeln föreslår. Tidigare har de ju alltid tryckt ner åtminstone någon ny gimmick i halsen på användarna med varje ny konsol.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Haft Switch sedan release day, och aldrig spelat med den utanför dockan. För stor, tung, och klumpig att ha med sig, och trots det känns den bräcklig. Får för mig att något nästan garanterat går sönder om man skulle råka tappa den.

Det vore så klockrent om de släppte något motsvarande vad PSTV var för PS Vita också, helt enkelt en billigare stationär variant utan skärm och inbyggda kontroller.

On topic skulle det vara ett nytt grepp av Nintendo att inte försöka sig på något nytt grepp om det visar sig att Switch 2 faktiskt ser ut som artikeln föreslår. Tidigare har de ju alltid tryckt ner åtminstone någon ny gimmick i halsen på användarna med varje ny konsol.

Det ryktades ju tidigare att de skulle använda scroll-hjul som "shoulder-buttons" på kontrollerna och det tycker jag skulle varit en magisk gimmick om de har bra känsla och både går scrolla och klicka med. Skulle ju faktiskt vara användbart på flera sätt. Verkar ju dock inte bli så om nu inte Nintendo lyckats hålla det designelementet helt hemligt...

Hoppas också att ryktena stämmer om dockan att den bl.a. ska vara aktivt kyld och ge möjlighet att skala upp material till 4K i dockat läge!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Det ryktades ju tidigare att de skulle använda scroll-hjul som "shoulder-buttons" på kontrollerna och det tycker jag skulle varit en magisk gimmick om de har bra känsla och både går scrolla och klicka med. Skulle ju faktiskt vara användbart på flera sätt. Verkar ju dock inte bli så om nu inte Nintendo lyckats hålla det designelementet helt hemligt...

Hoppas också att ryktena stämmer om dockan att den bl.a. ska vara aktivt kyld och ge möjlighet att skala upp material till 4K i dockat läge!

Ja, det hade faktiskt kunnat vara trevligt om de fick till det Klart användbart i spelmenyer och sånt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

4k 60fps i dockat läge om än så med AI-uppskalning borde väl vara givet?

Tror vi kan förvänta oss rätt kass batteritid på version 1 och så kör de en uppdaterad variant med längre batteritid om ca 2-3 år. Exakt som med Switch 1.

Prislappen, 4990 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

No shit, men grattis till den röda sjtärnad där...

Den tappade jag för några månader sedan tack vare allt fyllesvammel, så den kommer nog inte tillbaka av en enstaka lustig kommentar

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E