Tjänst för virtuella betalkort?

Permalänk
Inaktiv

Tjänst för virtuella betalkort?

Vet inte om man kallar det för virtuella betalkort eller ej. Vad jag menar är att man skapar "temporära" betalkort för att t.ex. prenumerera på en tjänst. För att slippa framtida problem t.ex. ogiltiga dragningar så kan man radera kortet och därmed blockera pengar från att dras. Att man döljer sitt riktiga betalkort bakom ett virtuellt? Hört sådana tjänster finns men minns inte vilka. Rekommendationer?

Permalänk

Inte använt något ända sen Swedbank tog bort sina e-kort (riktigt tråkigt!), men tror revolut och klarna har liknande funktionalitet.

Finns här också: https://kreditkortguiden.se/forbetalda-kort/

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte spontant på Swedbanks e-kort, men det var tydligen gammalt och inte längre existerande.

Finns lite att läsa i en tråd från ett par år sedan, några av förslagen där fungerar förhoppningsvis fortfarande.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1663973-alternativ-til...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Wise och Revolut har detta. Det är såklart fortfarande personliga kort, men digitala och du kan stänga dem närsomhelst.

Permalänk
Medlem

Revolut

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk

Klarna har så man kan kan ladda med pengar på något sätt. Vet inte exakt hur det fungerar. Men någon kanske kan kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon356120:

Vet inte om man kallar det för virtuella betalkort eller ej. Vad jag menar är att man skapar "temporära" betalkort för att t.ex. prenumerera på en tjänst. För att slippa framtida problem t.ex. ogiltiga dragningar så kan man radera kortet och därmed blockera pengar från att dras. Att man döljer sitt riktiga betalkort bakom ett virtuellt? Hört sådana tjänster finns men minns inte vilka. Rekommendationer?

Revolut skulle jag också rekommendera. Där kan du toppa upp med vad du behöver. De har också engångskort, men dessa kan inte används för prenumerationer, däremot så kan du skapa ett virtuellt kort och ange det och sen stänga det när du vill

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv

Tack för alla svar. Det var Revolut jag tänkte på eller har hört talas om tidigare.

Permalänk
Medlem

Northmill

Visa signatur

if young metro don't trust you