Inet - Stora nyheter i kundklubben

Permalänk
Skrivet av Inet:

Stora nyheter i kundklubben

Nu har vi det enorma nöjet att meddela stora förbättringar till vår kundklubb, ...

... Har du önskemål, förslag, funderingar eller frågor är du varmt välkommen att gå med i vårt community på Discord - där kan du både prata med oss och med andra likasinnade. Hör vi inget hoppas vi att du gillar våra förbättringar i kundklubben, och så får vi passa på att önska dig en god jul i förskott.

Jag frågar här:
Har ni några tankar på att skapa något forumliknande där kunderna kan diskutera sina installationer, erfarenheter, frågor och dylikt med andra kunder? Tänk som fz-forum ungefär, med sektioner som berör era varor.

Visa signatur

//

Permalänk
Inet
Skrivet av leafbranch:

Kan vara värt att notera att man förlorar värdekoden helt om man avbokar/avbryter sin order och vill använda den på något annat.

Jag tog för givet att den skulle gå att återanvända men gick miste om 250kr.

Skrivet av Dax123:

Samma tabbe här, bara bita i det sura äpplet för oss

Tjenare,

Om ni kontaktar vår kundservice så kan vi aktivera den ordern som ni avbokat.
Tyvärr har vi ingen möjlighet till att återaktivera värdechecken, utan vi kan endast aktivera ordern som är avbokad.
Lite osäker på hur det fungerar så här nära utgångsdatumet så kontakta gärna kundservice asap imorgon för att se om vi kan lösa det

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av strongliquid:

Jag frågar här:
Har ni några tankar på att skapa något forumliknande där kunderna kan diskutera sina installationer, erfarenheter, frågor och dylikt med andra kunder? Tänk som fz-forum ungefär, med sektioner som berör era varor.

Just nu har vi inga planer på forumfunktioner, men vi kommer eventuellt utforska att man ska kunna kommentera nyheter och bildinlägg längre fram.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Tjenare,

Om ni kontaktar vår kundservice så kan vi aktivera den ordern som ni avbokat.
Tyvärr har vi ingen möjlighet till att återaktivera värdechecken, utan vi kan endast aktivera ordern som är avbokad.
Lite osäker på hur det fungerar så här nära utgångsdatumet så kontakta gärna kundservice asap imorgon för att se om vi kan lösa det

Kundservice sa att jag ej kunde återaktivera för att jag valde Qliro som betalningmetod. Men går det så gör jag gärna det för jag skulle ändå beställ samma order?

Permalänk
Inet
Skrivet av leafbranch:

Kundservice sa att jag ej kunde återaktivera för att jag valde Qliro som betalningmetod. Men går det så gör jag gärna det för jag skulle ändå beställ samma order?

Just Qliro har vi ingen teknisk möjlighet till att återskapa
Vi kommer se till att lägga till en varning när man avbokar en order för att göra det tydligare framöver.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Jag trodde sweclockers verifieringen var borttagen men såg precis att det står verifierad i mina uppgifter.
Är det en feat of strength

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Json_81:

Jag trodde sweclockers verifieringen var borttagen men såg precis att det står verifierad i mina uppgifter.
Är det en feat of strength

Vad jag vill minnas så stängdes det av för nyregistreringar bara, medan veteraner lever kvar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vad jag vill minnas så stängdes det av för nyregistreringar bara, medan veteraner lever kvar.

Ja, vad jag vet stämmer det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kan vara värt att notera att man förlorar värdekoden helt om man avbokar/avbryter sin order och vill använda den på något annat.

Jag tog för givet att den skulle gå att återanvända men gick miste om 250kr.

Och jag är ju såpass dum i huvudet så jag stressade på med att beställa ett par hörlurar jag behövde under DK, men efter jag läste recensioner på andra sidor så valde jag att returnera, och butiksbiträdet sa inte ett ord om att värdekoden ej återges till mig...

Så nu är jag lagomt förbannad på varför det är så dumt gjort, iallafall nu i början när konceptet är helt nytt och jag (misstänker) att någon mer än jag kommer göra samma misstag

Förstår inte vad är anledningen till att man inte kan få returnera?
Kunde ju åtminstone ha haft en varning på "återköp" sidan när man väljer att anmäla återköp

Och ja, jag lär få hat för att jag piper om att gå miste om gratis pengar, men vafan.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av totte1015:

[..] Förstår inte vad är anledningen till att man inte kan få returnera?
Kunde ju åtminstone ha haft en varning på "återköp" sidan när man väljer att anmäla återköp

Och ja, jag lär få hat för att jag piper om att gå miste om gratis pengar, men vafan.

Returen kanske har någon mer teknisk stopper, men tyckte 14 dagar giltighetstid kändes lite väl kort.
Det är givetvis inte enda vägen att levla upp, men blir väl särskilt segt när man antagligen precis gjort ett inköp, kanske ett omfattade sådant, som fått kontot att gå upp i nivå.

Nu är vi i alla fall två.
Det hela är givetvis väldigt nytt så finns kanske utrymme för vissa justeringar.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Returen kanske har någon mer teknisk stopper, men tyckte 14 dagar giltighetstid kändes lite väl kort.
Det är givetvis inte enda vägen att levla upp, men blir väl särskilt segt när man antagligen precis gjort ett inköp, kanske ett omfattade sådant, som fått kontot att gå upp i nivå.

Nu är vi i alla fall två.
Det hela är givetvis väldigt nytt så finns kanske utrymme för vissa justeringar.

Jag har missat värdechecken då sisda dagen verkar vara igår. Jag väntade Asus luckan och pang värdechecken var borta. Det skulle vara bra om giltighetstiden var lite längre än två veckor för att inte stressköpa något.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tryckfelsnisse verkar ha varit på glöggen.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Och jag är ju såpass dum i huvudet så jag stressade på med att beställa ett par hörlurar jag behövde under DK, men efter jag läste recensioner på andra sidor så valde jag att returnera, och butiksbiträdet sa inte ett ord om att värdekoden ej återges till mig...

Så nu är jag lagomt förbannad på varför det är så dumt gjort, iallafall nu i början när konceptet är helt nytt och jag (misstänker) att någon mer än jag kommer göra samma misstag

Förstår inte vad är anledningen till att man inte kan få returnera?

Nej, aldrig varit med om att värdekod inte går att återanvändas vid retur eller avbokning av en order. Jag avbokade innan ordern ens behandlats vilket känns ännu mer dumt.

Permalänk
Medlem

Asså liksåväl när jag tycker något är dåligt från inet, så vill jag även berätta när jag tycker något är bra, och det är fallet nu.

Detta är skillnaden med Inet från andra konkurrenter, dom känns verkligen som personliga när dom ska hjälpa en i ärenden.
Dom har alltså löst det hela för mig och jag kan inget annat än att tacka Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Asså liksåväl när jag tycker något är dåligt från inet, så vill jag även berätta när jag tycker något är bra, och det är fallet nu.

Detta är skillnaden med Inet från andra konkurrenter, dom känns verkligen som personliga när dom ska hjälpa en i ärenden.
Dom har alltså löst det hela för mig och jag kan inget annat än att tacka Inet.

Hur gick du tillväga? Jag har försökt med kontakt via chatten och dom står fast vid att det inte finns något dom kan göra.

Permalänk
Medlem

Spännande det här. Jag är på rank top 300 nu i poäng. Guld ger rätt fina priser i fyndvaror men annars inte mkt att ha. Får se om det utvecklas framgent ännu mer.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det kanske kan byggas på med en till nivå "Platinum" vid 35 000 IP och 15% på fyndvaror.