Signal lämnar Sverige om övervakningslag blir verklighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozenbag:

Det är tydligt att det framförallt handlar om att se till så att "fel" åsikter inte får så pass stor spridning att det hotar makten och leder till revolution. Att man inte organiserar sig för mycket så att säga. Vi ser samma mönster i hela Västvärlden. Man vill ju göra inskränkningar i föreningsfriheten vilket är talande.

Tror inte jag behöver förtydliga vilka sorts åsikter det handlar om... Kan ju bara konstatera att ett visst parti som tidigare verkade stå för riktig förändring inte längre verkar göra det. Inget händer. Man låter till stor del som de andra partierna. Kontrollerad opposition.

Är det att det du tycker inte är förenligt med att vara medmänsklig och du möter motstånd när du talar om var du står kulturellt och politiskt? Lutar lite mer åt det konservativa hållet? Det är mina egna slutsatser från ditt inlägg eftersom det har samma upplägg som en viss grupp människor som har ett stort förakt för normbrytande beteenden och kulturer.
Jag kan ju såklart ha fel men "andra sidan" som inte är riktigt av samma åsikt brukar inte känna sig förtryckta i samma omfattning.

Permalänk
Skrivet av frozenbag:

Det är tydligt att det framförallt handlar om att se till så att "fel" åsikter inte får så pass stor spridning att det hotar makten och leder till revolution. Att man inte organiserar sig för mycket så att säga. Vi ser samma mönster i hela Västvärlden. Man vill ju göra inskränkningar i föreningsfriheten vilket är talande.

Tror inte jag behöver förtydliga vilka sorts åsikter det handlar om... Kan ju bara konstatera att ett visst parti som tidigare verkade stå för riktig förändring inte längre verkar göra det. Inget händer. Man låter till stor del som de andra partierna. Kontrollerad opposition.

Exakt. Man vill bryta befolkningen i bitar så att vi är enklare att hantera.

För att införa massövervakning och sånt måste det ju finnas "anledning". Det är därför man byggt upp en sådan gängkriminalitet genom nedprioritering av polisen exempelvis, samtidigt som man talat om hur viktig polisen är.

Allt för att skapa en situation där den enda "lösningen" är massövervakning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Exakt. Man vill bryta befolkningen i bitar så att vi är enklare att hantera.

För att införa massövervakning och sånt måste det ju finnas "anledning". Det är därför man byggt upp en sådan gängkriminalitet genom nedprioritering av polisen exempelvis, samtidigt som man talat om hur viktig polisen är.

Allt för att skapa en situation där den enda "lösningen" är massövervakning.

Så målet är att göra folket lätta att hantera, och det gör man genom att skapa ökad gängkriminalitet. Okej.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Så målet är att göra folket lätta att hantera, och det gör man genom att skapa ökad gängkriminalitet. Okej.

Nej.

Man gör det genom att utgöra sig för att vara den enda räddningen och senare påstå att det enda som kan lösa det är ökad kontroll av befolkningen. "Ack, vi måste tyvärr... massövervaka! [fejkade tårar]"

Jag påstår inte att dessa personer är särskilt bra eller klippska. Jag tror att nyliberal teknokrati inte fungerar längre, men dessa är fortfarande inne på det spåret.

Idag måste du förtjäna varje steg, inte anta att institutioner kommer ha förtroendet från befolkningen.