Kan inte komma åt vissa hemsidor med routern (TUF-AX3000 V2) inkopplad
Tjena!
Har stött på ett litet problem och förhoppningsvis finns det någon kunnig som kan lyckas lösa detta för mig!
Min router har fungerat felfritt sedan jag köpte den. Har spelat Monster Hunter Wilds felfritt online sedan det släpptes för 1½ vecka sedan, men i lördags började det strula. Fick ett felmeddelande och kunde inte gå online, efter lite felsökande visade det sig att även deras support hemsida (https://www.monsterhunter.com/support/wilds) samt Asus support hemsida för routern (https://www.asus.com/supportonly/tuf-ax3000%20v2/helpdesk_dow...) ger mig följande 403 meddelande:
"Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation."
Kör jag sladden in i väggen direkt så fungerar det felfritt. Gjorde en factory reset i söndags och det löste problemet tills det uppstod igen för 30 min sedan. Hade gått online i spelet utan problem, stängde ner det, öppnade det igen efter en halvtimma och fick nu felmeddelandet igen och hemsidorna fungerar inte heller.
Så min fråga är i fall någon kan ha en ide vad för inställning det kan vara på routern som strular till det? Har automatisk IP från leverantören, har testat olika DNS servrar. Har ingen VPN eller speciellt inkopplat i routern. Har testat att stänga av routerns brandvägg men ingen skillnad där heller.