RX 7900XT/XTX Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Ominstallera din drivrutin utan adrenaline och starta om datorn och gå in i inställningarna för afterburner och toggla igång voltage och det.

Adrenaline är dynga.

Säker på att du har rätt drivrutin så du inte laddat ner den för workstations?

Jag har 24.12.1 versionen och för pc. Har redan testat DDU och dylikt men utan hjälp. Testat beta versionen av adrenaline också.

Visa signatur

MOBO: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | GPU: Asrock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming OC 24GB | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylning: Thermalright Peerless Assassin 120 | Skärm: 42" OLED 4K LG C3 | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder V2 X Hyperspeed | SSD: Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB | PSU: NZXT C1000 1000W ATX 3.1 | Chassi: be quiet! Shadow Base 800 FX | OS: Windows 11 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Tack så mycket. Då återstår problemet att jag måste typ clear:a cmos varje gång datorn hamnar i viloläge samt att jag fortfarande inte kan använda något annat än AMD Software: Adrenaline edition för fläktkurvor och överklockning gällande GPU. Spel har också kraschat när jag prövat XMP och turbo x3d. Är riktigt irriterad på allt jävla strul

Viloläge är sån sjuk problemskapare. Sluta använda det. Det går nästan lika fort ändå att stänga av datorn normalt.
Använd bara 1 mjukvara åt gången för GPU och fläktar. Får jag fråga varför vill du använda någon annan mjukvara för överklocka och ändra fläktkurva? Adrenaline gör allt man vill. Du kanske är mer bekant med Afterburner men dessa kort klockar man inte på det sättet du är bekant med. Bästa steg för överklocka är att nyttja Adrenaline genom att sätta Power limit till max och undervolta core för att låta boostalgoritmen jobba själv. Minnet är det enda man överklockar "som vanligt".

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60D

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Viloläge är sån sjuk problemskapare. Sluta använda det. Det går nästan lika fort ändå att stänga av datorn normalt.
Använd bara 1 mjukvara åt gången för GPU och fläktar. Får jag fråga varför vill du använda någon annan mjukvara för överklocka och ändra fläktkurva? Adrenaline gör allt man vill. Du kanske är mer bekant med Afterburner men dessa kort klockar man inte på det sättet du är bekant med. Bästa steg för överklocka är att nyttja Adrenaline genom att sätta Power limit till max och undervolta core för att låta boostalgoritmen jobba själv. Minnet är det enda man överklockar "som vanligt".

Det finns bara inställningar för att sätta datorn i ström och vilosparläge. Hade gärna haft så den stängde av sig helt men det verkar inte finnas som alternativ. Anledningen till att jag använder det är för att jag somnar till YT-klipp osv på datorn. Och jag kommer bara använda Adrenaline i framtiden. Jag har haft problem med RAM-minnen så nya är påväg, förhoppningsvis löser de en del problem. Konstigt dock att Asrocks egen mjukvara inte hittar mitt Asrock kort :S

Visa signatur

MOBO: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | GPU: Asrock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming OC 24GB | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylning: Thermalright Peerless Assassin 120 | Skärm: 42" OLED 4K LG C3 | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder V2 X Hyperspeed | SSD: Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB | PSU: NZXT C1000 1000W ATX 3.1 | Chassi: be quiet! Shadow Base 800 FX | OS: Windows 11 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

Lite sen till 7900xtx partyt
Införskaffade ett Asrock PG OC, härom veckan, proshop hade en liten rea.
Får se om kag får några hotspot / delta problem.
Jag har PTM7950 i beredskap.
Brukar ni även byta kuddarna på minnena?
Till vad i sådana fall?

Kanske funderar på att köpa vätskekylning till kortet, och programera in Aqua extreme bioset.
Jag har ju redan en ch341a redan så. Men får se om jag tycker det är värt att köpa vätske kylnimgen.

Hur ser man historik i av det värdena då man har kört tracking i Adrenalin?
Har sett på yt hur dom kan dra och se historik i kortets användning / temp mm i overlayet antar jag att det är.

Har inte hunnit spela ännu, men kört timespy och landande på 30500 (gpu) på stock, så antar att det presterar som det ska, sen att cpu verkar underprestera jämtemot futuremarks databas tar jag med en nypa salt då många kör överklockade system där.

Men det är alltid roligt med ett grymmare grafikkort än mitt gamla 5700xt. Detta llär jag nog vara nöjd med i många år 😁

Visa signatur

Asus X570-E Gaming, Ryzen 5800x, Corsair Vengeance RGB PRO SL 64GB@3600, Asrock 7900 XTX PGOC, Noctua D15S.c.b, EVGA 750W G2, Sandisk 256 GB SSD, Samsung 980 PRO 512GB / 2TB, Cheifetc ca01b, Innocn 27M2V

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Ibanez_:

Lite sen till 7900xtx partyt
Införskaffade ett Asrock PG OC, härom veckan, proshop hade en liten rea.
Får se om kag får några hotspot / delta problem.
Jag har PTM7950 i beredskap.
Brukar ni även byta kuddarna på minnena?
Till vad i sådana fall?

Kanske funderar på att köpa vätskekylning till kortet, och programera in Aqua extreme bioset.
Jag har ju redan en ch341a redan så. Men får se om jag tycker det är värt att köpa vätske kylnimgen.

Hur ser man historik i av det värdena då man har kört tracking i Adrenalin?
Har sett på yt hur dom kan dra och se historik i kortets användning / temp mm i overlayet antar jag att det är.

Har inte hunnit spela ännu, men kört timespy och landande på 30500 (gpu) på stock, så antar att det presterar som det ska, sen att cpu verkar underprestera jämtemot futuremarks databas tar jag med en nypa salt då många kör överklockade system där.

Men det är alltid roligt med ett grymmare grafikkort än mitt gamla 5700xt. Detta llär jag nog vara nöjd med i många år 😁

Kanske dum fråga. Men varför förutsätter du/ni att ni ska få problem med temp på hotspot? Är det ett utbrett problem med XTX?

Jag har haft mitt nitro XTX i 2 år snart och aldrig sett hotspot över 86 (när jag väl nu hade lite koll på tempen) numera bryr jag mig inte. Men man blir ju lite nojig..

MVH

Visa signatur

360hz MSI Oled,Fractal Torrent, 7800X3D, Nitro 7900XTX.
Ifi Zen Dac v2, Ifi Zen Can 3, Sennheisser 620S

Permalänk
Medlem

@OldScrub bli inte allt för orolig. Det är egentligen få kort som sticker iväg.

Men både det Sapphire Nitro+ och det jag har nu Asrock Taichi, båda 7900 XTX visade sig få högre hotspot efter 6 månader.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldScrub:

Kanske dum fråga. Men varför förutsätter du/ni att ni ska få problem med temp på hotspot? Är det ett utbrett problem med XTX?

Jag har haft mitt nitro XTX i 2 år snart och aldrig sett hotspot över 86 (när jag väl nu hade lite koll på tempen) numera bryr jag mig inte. Men man blir ju lite nojig..

MVH

Jag läste mig till att Asrock Phantom Gaming, den modellen jag köpte hade problem med det, därför köpte jag PTM7950 i beredskapssyfte, och evetuellt ifall jag vill sätta ett vattenblock senare. Men har inte sett nåt problem ännu. Fast jag har ju bara bänkat det tre gånger, och spelat lite Crysis 3 som hängde sig pga fps limitern, så jag fixade riva tuner och tog bort begränsningen.
Inge höga temps direkt, och delta är väldigt låg än så länge, 10-15 grader. 🙂
Nej inte orolig ännu iaf🙂👍

Visa signatur

Asus X570-E Gaming, Ryzen 5800x, Corsair Vengeance RGB PRO SL 64GB@3600, Asrock 7900 XTX PGOC, Noctua D15S.c.b, EVGA 750W G2, Sandisk 256 GB SSD, Samsung 980 PRO 512GB / 2TB, Cheifetc ca01b, Innocn 27M2V

Permalänk

Vet ej om det är intressant för någon men har sen senaste drivrutinsvändan tyckt att jag fått bättre stabilitet vid överklockning. Särskilt vad gäller minnena. Har kört Helldivers 2 med nedan överklock senaste veckan utan problem:

500 min - 3100 max
+15%
1.125v
2714 minnen (ej fast timings)

Visa signatur

14900KF (57/46/50) / AsRock Z790i Lightning / 2x16 A-die G.Skill 6800c34 OCad till 8000c36 med tighta timings / 7900XTX Hellhound med flashad vbios till Aqua bios (552w) / 011 EVO XL / Custom loop with SCC DD CPU block + SCC DD RAM block + GPU block + massa radiatorer och tre D5 pumpar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbo:

Om något i systemet är överklockat såsom CPU eller RAM prova att återställa det också och se om problemet kvarstår.

Du kan också prova följande.

1: Ladda ner och installera Display Driver Uninstaller https://www.wagnardsoft.com/display-driver-uninstaller-DDU-
2: Starta om datorn i felsäkert läge, håll nere shift när du klickar på starta om så kommer du få upp en prompt med olika alternativ.
3: Kör DDU i felsäkert läge.
4: Koppla ur nätverkssladden.*
5: Starta om datorn i normalt läge.
6: Installera drivrutinen.
7: Koppla in nätverkssladden.
8: Testa om detta löste problemet.

* Windows bryr sig inte alltid om inställningen som säger åt det att inte ladda ner "nya" drivrutiner från Windows Update så det enda sättet att vara helt säker på att Windows inte gör något dumt är att fysiskt koppla bort datorn från internet.

Omständigt som tusan men detta borde åtminstone se till att där inte är något problem med själva drivrutinsinstallationen.

Lite återkoppling, men körde på ditt alternativ med att installera om drivare, och peppar peppar så har jag inte fått en driver timeout sedan dess 🤞

Men är det windows då som pajat drivrutinsinstallationen? Installerade om windows och hela köret när jag köpte kortet, och har inte installerat mycket mer än discord, steam och spotify 🤔

Oavsett tackar för tipset!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Lite återkoppling, men körde på ditt alternativ med att installera om drivare, och peppar peppar så har jag inte fått en driver timeout sedan dess 🤞

Men är det windows då som pajat drivrutinsinstallationen? Installerade om windows och hela köret när jag köpte kortet, och har inte installerat mycket mer än discord, steam och spotify 🤔

Oavsett tackar för tipset!

I Windows update ligger där drivrutinspaket som körs in om där inte redan finns någon drivrutin installerad. Den installationen startas redan innan du ens har loggat in i systemet vilket innebär att när man kör en "ren installation" ligger där redan en gammal drivrutin som man kör över och det kan orsaka olika problem som i slutänden leder till instabila drivrutiner och annat. Så som jag skrev i det tidigare inlägget, enda sättet att vara helt säker på att Windows inte har hittat på något dumt är att se till att systemet inte har åtkomst till internet mellan att du rensat ut den gamla drivrutinen till dess att den nya är installerad.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D CO -15 FCLK 2133MHz 1,25VSoC | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill 2x16GB 6000MT/s@6400MT/s 1:1 CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbo:

I Windows update ligger där drivrutinspaket som körs in om där inte redan finns någon drivrutin installerad. Den installationen startas redan innan du ens har loggat in i systemet vilket innebär att när man kör en "ren installation" ligger där redan en gammal drivrutin som man kör över och det kan orsaka olika problem som i slutänden leder till instabila drivrutiner och annat. Så som jag skrev i det tidigare inlägget, enda sättet att vara helt säker på att Windows inte har hittat på något dumt är att se till att systemet inte har åtkomst till internet mellan att du rensat ut den gamla drivrutinen till dess att den nya är installerad.

Vilket jäkla sunk.. Aja, då får man hoppas att windows inte jäklas igen bara, men om det är fallet så vet jag nu hur man löser det iaf

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldScrub:

MVH

Undrar samma.. lite väl överdrivet, om man inte vill klämma de sista 5fps..
Har själv ett XTX Hellhound inga som helst bekymmer med temps.
Får ut riktigt bra med poäng i tex tinespy etc. Och håller sig svalt och tyst.

Tidigare hade jag ett TUF 7900XT, samma sak där. Svalt och knäpptyst.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Undrar samma.. lite väl överdrivet, om man inte vill klämma de sista 5fps..
Har själv ett XTX Hellhound inga som helst bekymmer med temps.
Får ut riktigt bra med poäng i tex tinespy etc. Och håller sig svalt och tyst.

Tidigare hade jag ett TUF 7900XT, samma sak där. Svalt och knäpptyst.

Det man ska hålla koll på är om man har en väldigt stor skillnad mellan GPU- och hotspot-temp. Om skillnaden börjar krypa upp en bit över 20 grader så kan det vara ett tecken på dålig kontakt mellan kisel och kylare. Det är heller inte ovanligt att om skillnaden är hög så kommer den att fortsätta bli sämre och det är något som måste åtgärdas med en remount och repaste. Det man kan göra för att minska risken att det blir sämre igen är att använda någon form av stöd för att se till att kortet inte saggar eftersom detta kan försämra monteringstrycket på kylaren.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D CO -15 FCLK 2133MHz 1,25VSoC | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill 2x16GB 6000MT/s@6400MT/s 1:1 CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk

Om jag tolkat testerna av 9700 (XT) korrekt så verkar 7900XTX relativt prisvärt att det inte känns som ett "prestandaförlustköp" eller vad säger ni?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Om jag tolkat testerna av 9700 (XT) korrekt så verkar 7900XTX relativt prisvärt att det inte känns som ett "prestandaförlustköp" eller vad säger ni?

Mvh,
WKF.

Så länge du inte behöver fsr4 så är xtx bättre

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Mvh,
WKF.

Nja 9070XT är betydligt mer prisvärd och har även FSR4 som i pricnip ser lika bra ut som DLSS

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Mina problem med drivrutinerna fortsätter. Antingen så blir allt svart, ljuder fortsätter spela och efter 20-30 sec så kommer allt igång igen med bugsplash.

Igår gick det steget längre och jag möttes av det här underbara påhittet. Startade om datorn så löste det sig som tur är.

Har prövat att köra en ren ominstallation av drivisar osv.

https://streamable.com/jcprmk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Mina problem med drivrutinerna fortsätter. Antingen så blir allt svart, ljuder fortsätter spela och efter 20-30 sec så kommer allt igång igen med bugsplash.

Igår gick det steget längre och jag möttes av det här underbara påhittet. Startade om datorn så löste det sig som tur är.

Aldrig haft ett enda bekymmer med drivrutiner för 7900XTX under 1,5 år.

Vad menar du med ren ominstallation? Körde du DDU också, eller bara en vanlig avinstallation och sedan körde du in de senaste drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Aldrig haft ett enda bekymmer med drivrutiner för 7900XTX under 1,5 år.

Vad menar du med ren ominstallation? Körde du DDU också, eller bara en vanlig avinstallation och sedan körde du in de senaste drivrutinerna?

Ddu först och sen senaste paketet med drivrutiner

Permalänk
Medlem

Ok, bra!

Ser inte varifrån du installerat spelet, men kan du verifiera filerna via Steam eller Epic Store?

Permalänk
Skrivet av Snuffelbutt:

Ddu först och sen senaste paketet med drivrutiner

Jag hade stora problem med mina drivrutiner. Krascher, kunde inte uppdatera eller installera något efter 24.8.1.

Tröttnade tillslut och installerade om Windows. Efter det har jag inte haft ett enda problem och kör senaste versionen.

Kanske en sista utväg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Har du bytt från Nvidia? Har du installerat om Windows?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Ok, bra!

Ser inte varifrån du installerat spelet, men kan du verifiera filerna via Steam eller Epic Store?

World of warcraft, så battle.net. Samma problem med Apex via Steam, så verkar inte vara just specifikt för launchern. Men har verifierat alla filer via alla klienter.

Skrivet av Unknowncow:

Jag hade stora problem med mina drivrutiner. Krascher, kunde inte uppdatera eller installera något efter 24.8.1.

Tröttnade tillslut och installerade om Windows. Efter det har jag inte haft ett enda problem och kör senaste versionen.

Kanske en sista utväg?

Ja, det verkar inte bättre. Rätt ny installation då datorn byggdes i december, men funkar det inte är det alltid värt ett försök.

Skrivet av Yasko:

Har du bytt från Nvidia? Har du installerat om Windows?

Hade nvidia i förra datorn, i nuvarande som byggdes i december har det bara suttit ett 7900xtx. Men börjar luta åt en nyinstallation rakt av med windows och hela köret.

Permalänk
Medlem

@Snuffelbutt prova grafikkort i en annan dator. Du kan ha fått ett måndagsex.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tråkigt att fsr 4 inte funkar på dessa korten

Permalänk
Medlem

Jag lämnade tillbaka mitt Intel grafikkort och har kollat en hel del på 7800XT, närmare bestämt denna version https://www.inet.se/produkt/5413748/powercolor-radeon-rx-7800... hur står sig 7800XT idag, jag känner inte för att lägga norr om 10k för ett grafikkort. Vad säger ni som är lite mer insatta om det?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag lämnade tillbaka mitt Intel grafikkort och har kollat en hel del på 7800XT, närmare bestämt denna version https://www.inet.se/produkt/5413748/powercolor-radeon-rx-7800... hur står sig 7800XT idag, jag känner inte för att lägga norr om 10k för ett grafikkort. Vad säger ni som är lite mer insatta om det?

7800XT står sig bra on du kör i 1440p men om jag vore dig skulle jag vänta till RX 9070XT går ner till mspr priser igen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

7800XT står sig bra on du kör i 1440p men om jag vore dig skulle jag vänta till RX 9070XT går ner till mspr priser igen.

1440p är max jag kör. Vad är MSRP pris på 9070XT? Jag vet vad MSRP står för, men jag vill inte betala runt 10k för ett grafikkort. Priset för 7800XT är typ min personliga gräns (inte för att jag inte har råd, men för att jag inte spelar jätte mycket idag).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

1440p är max jag kör. Vad är MSRP pris på 9070XT? Jag vet vad MSRP står för, men jag vill inte betala runt 10k för ett grafikkort. Priset för 7800XT är typ min personliga gräns (inte för att jag inte har råd, men för att jag inte spelar jätte mycket idag).

MSPR på 9070XT i Sverige är är 750$ vilket är runt 7600kr.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

MSPR på 9070XT i Sverige är är 750$ vilket är runt 7600kr.

MSRP på 9070 XT var 7990kr.

Daniel Owens jämförelse är den mest extensiva jag sett hittills på 7900 XTX vs. 9070 XT där han finner XT 15% snabbare overall:

https://www.youtube.com/watch?v=3XrX2yef7Vg&t=1294s

Edit: XT såklart, inte XTX.