Bild problem på Tv out...

Permalänk
Medlem

Bild problem på Tv out...

När jag har kopplat S-video ut till tv:n (genom nView)så blir det bild och allt funkar..

MEN när jag ska titta på en film så Blir "filmrutan" bara svart på Tv:n.. men filmen går för fullt på DatorSkärmen med bild...

Vad är det för fel?

Har ett MSI Gf4 ti4200 med tv in och ut....

Permalänk

Hur löste du detta?

Hur löste du problemet? Skriv ett privat message till mig. Har samma problem.

Permalänk
Medlem

Ehh det var något med något mpeg2 codec:en
Jag körde med power dvd's codec men avintallerade det..
Sen installerade jag Windvd och då funkade det problemfritt...

och använder man windvd så kan man köra filmen med fullscreen på tv:n och göra något annat på datorn.... rätt ok! :]

Permalänk
Medlem

Om man utnytjar sök funktionen kan man få mer ingående svar på problemet. Då detta har diskuteras väldigt mycket här på forumet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

Jag har/hade samma problem... Det jag fick göra var att när jag kopplade ut på tv:n fick jag välja den som standard bildskärm och min analoga skärm som sekundär... Då blir det ju tvärtom.. dvs du har ingen bild på datorn men bilden finns på tv vilket är det viktigaste.

Det ska funka om du gör på det sättet... dvs clona bilden välj din tv som primär blidskärm och sen funkar det kanon.. =D

Visa signatur

Computers have a way of fucking up things

Permalänk

Funkade klockrent Drizzler!
Ska testa windvd Darknorsk.

Tack för hjälpen boys!

Permalänk

Darknorsk hur gjorde du så att filmen gick på tvn och du kunde göra annat på datorn? lyckades inte lösa det.

Permalänk
Medlem

Kör du windvd 4 så går du in på:

>inställningar >video

Sen vid konfigurering av tv ut data så väljer du fullskärm på tv...

sen är det klart :]

Permalänk
Medlem

Re: Bild problem på Tv out...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darknorsk
När jag har kopplat S-video ut till tv:n (genom nView)så blir det bild och allt funkar..

MEN när jag ska titta på en film så Blir "filmrutan" bara svart på Tv:n.. men filmen går för fullt på DatorSkärmen med bild...

Vad är det för fel?

Har ett MSI Gf4 ti4200 med tv in och ut....

Du måste ändra så att du har tv som primär skärm. Det gör du när du klonar. Hur lätt som helst.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bild problem på Tv out...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dansk
Du måste ändra så att du har tv som primär skärm. Det gör du när du klonar. Hur lätt som helst.

Iofs så har han redan fixat problemet. Men ditt inlägg hjälper säkert någon stackare.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk

Darknorsk japp nu lyckades jag fixa det..
Men fortfarande ett problem bilden fasnar på tvn när jag minimerar fönstret. Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

Haha, man skall ju inte ha Tvn som primär skärm, sätt på full screen overlay tracking istället så att den lägger överlagringen på tvn. heter väl "helskärmspeglingskontroller" i nview eller nått.