Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Lyckades få igenom en order men var inloggad på amazon.es / de / fr i olika fönster så blev någon konflikt efter beställning. Fått orderbekräftelse men kan inte se min order på hemsidan så antar att den inte finns.

Det borde inte krocka. Satt med samma flikar när jag beställde och fick igenom den. Om du fick e-mail bekräftelse så kontakta deras support. De har öppet 24/7 och ringer upp dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Det borde inte krocka. Satt med samma flikar när jag beställde och fick igenom den. Om du fick e-mail bekräftelse så kontakta deras support. De har öppet 24/7 och ringer upp dig.

Fick något mail om konstigt beteende och var tvungen att byta mitt lösenord. Kanske var för jag spammade refresh på flera olika sidor. Står i mejlet att alla mina orders blivit avbokade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Fick något mail om konstigt beteende och var tvungen att byta mitt lösenord. Kanske var för jag spammade refresh på flera olika sidor. Står i mejlet att alla mina orders blivit avbokade

Ännu mer anledning att kontakta dem för att förklara. De kanske tror du är en bot åt scalpers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Ännu mer anledning att kontakta dem för att förklara. De kanske tror du är en bot åt scalpers.

Amazon.de svarade mig tidigare att de inte kan häva en cancelled order. Därför jag är här och försöker köpa igen. Hade tidigare en order på Amazon.de med garanterat leveransdatum 10 juni. Bad om att få en extra kontroll till leveransen och den blev avbokad av misstag.

Permalänk
Medlem

Mario kart bundle fanns i stock på Amazon.es nu men stod att den inte längre levereras till min adress. Gick tidigare under kvällen och det var bara MKB som inte gick att leverera. Har de strypt export?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Amazon.de svarade mig tidigare att de inte kan häva en cancelled order. Därför jag är här och försöker köpa igen. Hade tidigare en order på Amazon.de med garanterat leveransdatum 10 juni. Bad om att få en extra kontroll till leveransen och den blev avbokad av misstag.

Jag förstår. Häva kan jag förstå går ej. Men du vil inte ha en typ av block på ditt konto så alla beställningar du gör hävs. Hoppas det kan redas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Hade du problem med verifikations-koden för att komma in? Jag verkar inte få någon :E

Strulade för mig också. Fick försöka flera gånger innan det funkade.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet om det går att förboka en på Amazon när man redan har en förbokad? Tänkte försöka knipa en utan Mario kart på .fr för att köpa Mario kart separat fysiskt för 10€ mer.

Därefter annullera första bokningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Någon som vet om det går att förboka en på Amazon när man redan har en förbokad? Tänkte försöka knipa en utan Mario kart på .fr för att köpa Mario kart separat fysiskt för 10€ mer.

Därefter annullera första bokningen.

De olika amazon-siter verkar inte veta om beställningarna sins emellan. Om det går att köpa båda versionerna på samma amazon-site vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem

Det verkar ändå vara rätt god tillgång, tror inte scalpers kommer särskilt långt denna release. (Om man nu inte ser svenska ÅF som scalpers i detta läge )

Permalänk
Medlem

Någon som försökt boka via Amazon och fått "cannot be delivered to location"? Får det hela tiden från Amazon.es.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Någon som försökt boka via Amazon och fått "cannot be delivered to location"? Får det hela tiden från Amazon.es.

Japp.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Hej, har redan två bokningar på både Elgiganten och Power. Skrev tidigare i veckan till dem och frågade om de kunde garantera en konsol till release. De skrev som svar att de inte kan garantera något men med allra största sannolikhet kommer jag få en konsol. När det börjar närma sig kommer jag fråga igen och sedan avboka en av dem. En fråga, dras pengarna direkt om man förbokar på tyska eller spanska Amazon eller först vid leverans?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, har redan två bokningar på både Elgiganten och Power. Skrev tidigare i veckan till dem och frågade om de kunde garantera en konsol till release. De skrev som svar att de inte kan garantera något men med allra största sannolikhet kommer jag få en konsol. När det börjar närma sig kommer jag fråga igen och sedan avboka en av dem. En fråga, dras pengarna direkt om man förbokar på tyska eller spanska Amazon eller först vid leverans?

Dras när de skickar den dvs i juni

Permalänk
Medlem

La en förhandsbokning på Retrospelbutiken nu efter massa strul med Amazon. Får hoppas att jag får en till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanronn:

Förlåt, slarvigt läst av mig.

Skrivet av perost:

Fast ingen har väl sagt att man definitivt får en irländsk nätadapter? Vi vet helt enkelt inte vilken typ av nätadapter de kommer skicka, men man kan ju hoppas på att Nintendo tänkt på det när de själva länkat till den irländska sidan.

Jaha menar ni att Nintendo skickar från Irland? Trodde ni beställt via Amazon från Irland, my bad. Hmm ja då är det ju en klurig fråga.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av billyskate:

Länken finns i min signatur. Men i korthet så valde jag att skapa en liten infosida inför releasen på www.modda.se/switch-2 för att jag blev lite triggad av de höga svenska priserna 🙈

Ska försöka uppdatera den senare ikväll tänkte jag

Fantastisk hemsida, bra jobbat!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem

De visar ju usk/pegi-lådan på bilden. Så jag tänker att lådan säkert har sån plugg som går att byta kontakt på för att passa alla eu länder. Oftast är det ju samma låda genomgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jaha menar ni att Nintendo skickar från Irland? Trodde ni beställt via Amazon från Irland, my bad. Hmm ja då är det ju en klurig fråga.

Nej, vi har beställt från Nintendos egen butik via en länk de själva skickade ut, och då blev man skickad till store.nintendo.ie som är den irländska sidan. Det går att ändra land längst ner på sidan, men det är oklart om det faktiskt har någon betydelse.

Tillägg: Jag skickade en fråga om det till deras support, det borde ju vara lätt att reda ut så vi slipper fundera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av billyskate:

Länken finns i min signatur. Men i korthet så valde jag att skapa en liten infosida inför releasen på www.modda.se/switch-2 för att jag blev lite triggad av de höga svenska priserna 🙈

Ska försöka uppdatera den senare ikväll tänkte jag

På i alla fall Trader games och Fnac tillkommer väl frakt? Så 20€ extra på Trader games 15.63€ på Fnac.

Rätt mycket billigare än 7500Kr ändå, men ganska nära retrospelbutikens pris i fredags.
Kanske borde ha med något tydligt om frakten också på sidan?

Permalänk
Medlem

Visst är det officiella fodralet "Nintendo Switch 2 Carrying Case + Screen Protector" ett lite halvmjukt fodral?

Jag skulle vilja ha ett som motsvarar "Nintendo Switch™: Deluxe Travel Case" till gamla switchen. Alltså med lite hårdare skal och gropar under för L/R knapparna och för utrymme för spelkassetter.

Någon som vet om det finns än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Visst är det officiella fodralet "Nintendo Switch 2 Carrying Case + Screen Protector" ett lite halvmjukt fodral?

Jag skulle vilja ha ett som motsvarar "Nintendo Switch™: Deluxe Travel Case" till gamla switchen. Alltså med lite hårdare skal och gropar under för L/R knapparna och för utrymme för spelkassetter.

Skulle gissa att det är samma, ett halvhårt plastcase med gummerad yta utanpå.

Finns en större version till Switch 2.

https://www.proshop.se/Spel-Tillbehoer/Nintendo-Switch-2-All-...

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

På i alla fall Trader games och Fnac tillkommer väl frakt? Så 20€ extra på Trader games 15.63€ på Fnac.

Rätt mycket billigare än 7500Kr ändå, men ganska nära retrospelbutikens pris i fredags.
Kanske borde ha med något tydligt om frakten också på sidan?

Tjena! Jag har frakt på min todo Självklart ska den också tas i hänsyn till.
Ska försöka få till det ikväll.
Tack för input!

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade. Min prisguide för Switch 2 inkl importpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Skulle gissa att det är samma, ett halvhårt plastcase med gummerad yta utanpå.

Finns en större version till Switch 2.

https://www.proshop.se/Spel-Tillbehoer/Nintendo-Switch-2-All-...

1500kr?!?!? Är dem helt galna eller?? Måste ju vara ett tillfälligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

Okej priset verkar vara 79 dollar, så blir ändå över 1000kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Typ något sånt här? https://www.amazon.se/-/en/NS-Switch-Tempered-Protector-Acces...

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

Okej priset verkar vara 79 dollar, så blir ändå över 1000kr...

Bättre priser direkt från Nintendo i Tyskland. Finns både lilla och stora väskan.

https://store.nintendo.de/de/nintendo-switch-2-cases

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Bättre priser direkt från Nintendo i Tyskland. Finns både lilla och stora väskan.

https://store.nintendo.de/de/nintendo-switch-2-cases

Såg även att en annan väska (som redan finns för Switch 1?) också produceras, mycket dyrare men ska tydligen vara okrossbart, någon här som minns vilket märke jag talar om?

Bra för resor etc.

Permalänk
Medlem

Ja precis något i den stilen. Men vill helst inte handla på amazon, får avvakta och se om det blir enda alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

Svenska återförsäljare levererar igen oslagbara priser! Måste vara den där ”kemikalieskatten” på väskor av någon anledning som gör att de måste ta typ 50 euro mer. Vi på 10 miljoner i en värld med över 8 miljarder människor kommer att rädda planeten med denna kemikalieskatt.