Vad spelar du för tillfället?

Permalänk

Talos Principle 2. Känns som en stor utveckling av ettan.

Permalänk
Medlem

Night Crows sen ett år tillbaka.

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem

Just nu så spelar jag Commandos: Behind Enemy Lines. Jag har inte spelat det sedan 1998 då det släpptes. Får se om jag klarar första banan idag.

Permalänk
Medlem

PowerWash Simulator - Ska klara alla kvarvarande DLCer innan uppföljaren släpps.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirdonia:

DayZ Aftermath modden och kartan är Deer Isle.

Ngt du rekommenderar?

Permalänk
Hedersmedlem

Minecraft-fasen varade kort. Har nu hoppat in i Warhammer 40.000: Space Marine II - som jag har längtat!

Permalänk
Medlem

Spelade precis ut Last of Us 2 på PC, funderar nästan på att köpa Assassin’s Creed Shadows, så man har något att spela i påsk : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valle92:

Tyckte också den var katastrof vid launch men började spela 2 mänader sen och tyckte det blivit nycket bättre. Vet inte nä du testa senast

Har spelat en del i omgångar sen det släpptes men tycker fortfarande att det fundamentalt är ett trasigt spel som brister i allt från design av kartor till gunplay. Verkar som att de som vet hur ett bra battlefield ska göras inte längre jobbar på dice.

Visa signatur

7800X3D//4090
Debian // W10

Permalänk
Medlem

Jag spelar Trepang2 just nu - ett spel som bara är två år gammalt så jag känner mig tidigare ute än jag brukar
Å andra sidan är spelet extremt influerat av gamla FEAR serien, så jag är väl inte speciellt modern av mig iallafall
Kort sagt: gillade man FEAR kan man ha kul med det här spelet
Det följer samma premisser med extremt actionpackade högtempo FPS-strider, blandat med lite mörkare långsammare partier med mer skräcktema.
Jämfört med originalet så är det här lite ett lite mer lågbudgetspel - tänk AA istället för AAA - och det märks en del i upplägget med banor och kartvariation och storytelling mm... Vissa grejer kan vara småfattiga ibland om man tänker på det, men stör mig egentligen inte speciellt mycket.
Överlag har jag rätt kul att meja ner massa smådumma soldater på nära håll i slowmotion
Spelet har ett gäng svårighetsgrader och kan bli rätt tufft i vissa scenarios (speciellt extrabanorna som är mer av typen "arenor") om man kliver upp några steg... Jag håller mig mest till "normal" om det inte krävs högre för att låsa upp något.

Prestanda är "ok" på mitt 3080 men blir lite segt ibland när det är som mest kaosartat med alla effekter och fiender som skjuter på en.
Spelet känns inte speciellt optimerat eller superbuggfixat... tex så hakar det sig ibland vid uppstart och kan ta allt mellan 10 sek till typ en minut att komma igång. (trycka escape hjälper ibland?) Ladda en autosave kan också gå från nästan nolltid upp till ganska många sekunder lite från bana till bana. Ragdoll och sånt kan vara lite kaotiskt ibland också, men känns ganska nostalgiskt

Värt att köpa på rea om man gillar spelstilen

Skrivet av tjobbo:

Spelade precis ut Last of Us 2 på PC, funderar nästan på att köpa Assassin’s Creed Shadows, så man har något att spela i påsk : )

Rent tekniskt i fel tråd då
(nyligen klarade spel har ju en egen tråd här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1583269-senaste-klarad... )

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag spelar Trepang2 just nu - ett spel som bara är två år gammalt så jag känner mig tidigare ute än jag brukar
Å andra sidan är spelet extremt influerat av gamla FEAR serien, så jag är väl inte speciellt modern av mig iallafall
Kort sagt: gillade man FEAR kan man ha kul med det här spelet
Det följer samma premisser med extremt actionpackade högtempo FPS-strider, blandat med lite mörkare långsammare partier med mer skräcktema.
Jämfört med originalet så är det här lite ett lite mer lågbudgetspel - tänk AA istället för AAA - och det märks en del i upplägget med banor och kartvariation och storytelling mm... Vissa grejer kan vara småfattiga ibland om man tänker på det, men stör mig egentligen inte speciellt mycket.
Överlag har jag rätt kul att meja ner massa smådumma soldater på nära håll i slowmotion
Spelet har ett gäng svårighetsgrader och kan bli rätt tufft i vissa scenarios (speciellt extrabanorna som är mer av typen "arenor") om man kliver upp några steg... Jag håller mig mest till "normal" om det inte krävs högre för att låsa upp något.

Prestanda är "ok" på mitt 3080 men blir lite segt ibland när det är som mest kaosartat med alla effekter och fiender som skjuter på en.
Spelet känns inte speciellt optimerat eller superbuggfixat... tex så hakar det sig ibland vid uppstart och kan ta allt mellan 10 sek till typ en minut att komma igång. (trycka escape hjälper ibland?) Ladda en autosave kan också gå från nästan nolltid upp till ganska många sekunder lite från bana till bana. Ragdoll och sånt kan vara lite kaotiskt ibland också, men känns ganska nostalgiskt

Värt att köpa på rea om man gillar spelstilen

Rent tekniskt i fel tråd då
(nyligen klarade spel har ju en egen tråd här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1583269-senaste-klarad... )

Tack, då ska jag skriva i den

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

SW Outlaws på ps5, riktigt kul spel än så länge. Föstår inte kritiken spelet fått.

Permalänk
Medlem

Jag spelar lite Quake III Arena som jag köpte för 14,99€ på Steam. Det var en herrans massa år sen jag spelade det, så jag har kommit av mig lite. Bara att träna så kanske jag blir bra på det igen.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Blev lite inspirerad efter Wrestlemania under påsken så är WWE 2K25 för fulla muggar just nu.

Permalänk
Medlem

they are billions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Jag spelar lite Quake III Arena som jag köpte för 14,99€ på Steam. Det var en herrans massa år sen jag spelade det, så jag har kommit av mig lite. Bara att träna så kanske jag blir bra på det igen.

Köra lite instagib ? 😁

Visa signatur

Moderkort:Rog Strix X870F-Gaming Wifi l CPU: Ryzen 7 9800X3D l GPU: MSI 5090 Vanguard Launch Edition SOC l CPUkylare: NZXT Kraken X73 360 mm l RAM: Trident Z5 NEO RGB 6400 2x24 GB l SSD: 2x WD BLACK SN850 NVMe 1TB, WD BLACK SN850x NVMe 2TB, Samsung 860 Evo 1TB SSD l PSU: Seasonic Prime PX 1300W l Chassi: Lian Li O11 Dynamic EVO l Fläktar: 13x Lian Li UNI FAN AL l Skärmar: TUF Gaming 1x ASUS VG27AQ, 1x Acer Predator XB323QK NV l Tangentbord: Logitech G915 Lightspeed l Mus : Logitech G502 Lightspeed Wireless l Hörlurar: Steelseries Nova 7 l Win 11 Pro lllllll Steam Deck 512GB lllllll
Testrigg: BC1 V2 I Moderkort: Asus Rog Strix Maximus Ranger VII LGA 1150I I 4790K I 1070 Hybrid (Kraken G12), I Evga 2060 SUPER SC I MSI 1080 Ti FE x2 I Rog Strix 1080 Ti OC x4 I Dubbla AiOs 240 NZXT, ASUS ROG STRIX LC2 240 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krezuba:

Köra lite instagib ? 😁

Vad är instagib?

Permalänk
Medlem

Days gone, köpte broken road DLC.

Har kul med Horde Assault.

Men jag fattar inte varför dom inte lade till möjligheten att köra co-op på 2 pers i Horde Assault.
Dom missar ett öppet mål, en slam dunk.

Hade givit spelet ett helt nytt liv..

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Robocop rogue city blev väldigt överraskad hur kul och välgjort spelet är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Vad är instagib?

Är det mode där allt annat avaktiveras och man kör med endast gauntlet och railgun

Visa signatur

Moderkort:Rog Strix X870F-Gaming Wifi l CPU: Ryzen 7 9800X3D l GPU: MSI 5090 Vanguard Launch Edition SOC l CPUkylare: NZXT Kraken X73 360 mm l RAM: Trident Z5 NEO RGB 6400 2x24 GB l SSD: 2x WD BLACK SN850 NVMe 1TB, WD BLACK SN850x NVMe 2TB, Samsung 860 Evo 1TB SSD l PSU: Seasonic Prime PX 1300W l Chassi: Lian Li O11 Dynamic EVO l Fläktar: 13x Lian Li UNI FAN AL l Skärmar: TUF Gaming 1x ASUS VG27AQ, 1x Acer Predator XB323QK NV l Tangentbord: Logitech G915 Lightspeed l Mus : Logitech G502 Lightspeed Wireless l Hörlurar: Steelseries Nova 7 l Win 11 Pro lllllll Steam Deck 512GB lllllll
Testrigg: BC1 V2 I Moderkort: Asus Rog Strix Maximus Ranger VII LGA 1150I I 4790K I 1070 Hybrid (Kraken G12), I Evga 2060 SUPER SC I MSI 1080 Ti FE x2 I Rog Strix 1080 Ti OC x4 I Dubbla AiOs 240 NZXT, ASUS ROG STRIX LC2 240 AIO

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rullponken:

Talos Principle 2. Känns som en stor utveckling av ettan.

Jasså värt ett köp med andra ord ?
Jag har sneglat på det…

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Jasså värt ett köp med andra ord ?
Jag har sneglat på det…

Tycker det är en klar förbättring av ettan så för mig är det definitivt värt det.

Permalänk
Medlem

PUBG I drygt 8år nu.
Cities skyline II samt lite world of tanks.

Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Jag spelar lite Grand Theft Auto III – The Definitive Edition. Jag väntar på att jag ska få min spelkontroll så jag kan spela på TV:n. Det är jobbigt att spela på laptopen med tangentbord och mus.

Permalänk
Medlem

Suikoden 2 HD remaster på steam deck när jag inte är fast i Contractors ExfilZone i VR.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Kingdome come deliverance 2!
Sjukt bra.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkIII | AMD 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-I | 2x2TB Samsung 990 Pro | Inno3D 5070 Ti | G.Skill 64GB DDR5 6000MHz | Noctua NH-L12 | Corsair SF750 | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Division 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Division 2

Hur verkar nya updated vara? Funderar på att dyka in igen efter långt uppehåll.
Mvh

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Cooled by Noctua | ASUS ROG XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundensaren:

Kingdome come deliverance 2!
Sjukt bra.

Måste man spela första spelet först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Måste man spela första spelet först?

Jag skulle rekommendera det, annars kommer man inte förstå 2an och inte nya dlcn som kommer nu den 27e maj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag skulle rekommendera det, annars kommer man inte förstå 2an och inte nya dlcn som kommer nu den 27e maj.

Men man kan ju läsa på om storyn i första spelet ju innan man börjar spela.