Amazon - dela med er av era erfarenheter

Permalänk
Medlem

Amazon, både se och de, har funkat väldigt bra och vid returer har återbetalningen kommit så snart jag postat returen med förbetald fraktsedel 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du testat o skriva om efternamnet. Känns konstigt om det skulle vara det problemet. När jag fick paket från Amazon US så har jag för mig att det stod ö i mitt efternamn på paketet. Hur visas det på Amazon hemsida samt i en orderbekräftelse? Ser det bra ut där?

Jag testade att skriva om efternamnet, men då stod det: "Den här adressen används som bostadsadress för digitala inköp. Du måste först ange en annan bostadsadress för digitala inköp för att redigera adressen"

Även "Dina listor" i appen blir konstiga tecken.

På datorn blir dock mitt efternamn rättstavat.

Personuppgifter raderade - MOD
Permalänk
Medlem

Jag vill köpa dom här jeansshortsen: https://www.amazon.se/gp/product/B0D2Y2VRBJ/ref=ewc_pr_img_1?...
Men det går inte leverera till mitt ombud. Det står: "Den här artikeln kan inte skickas till din valda leveransplats. Välj en annan leveransplats."

Jag kan välja min hemadress, men då undrar jag om jag måste vara hemma, eller om dom lägger paketet utanför min ytterdörr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Jag vill köpa dom här jeansshortsen: https://www.amazon.se/gp/product/B0D2Y2VRBJ/ref=ewc_pr_img_1?...
Men det går inte leverera till mitt ombud. Det står: "Den här artikeln kan inte skickas till din valda leveransplats. Välj en annan leveransplats."

Jag kan välja min hemadress, men då undrar jag om jag måste vara hemma, eller om dom lägger paketet utanför min ytterdörr?

Ofta är det Airmee som levererar hem. De brukar lämna utanför ytterdörr. De gör även PostNord ibland

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Ofta är det Airmee som levererar hem. De brukar lämna utanför ytterdörr. De gör även PostNord ibland

Ok, jag ska testa att beställa shortsen till min adress. Dom var billigare än frakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Ok, jag ska testa att beställa shortsen till min adress. Dom var billigare än frakten.

Skickas från: Hloeeide
Säljs av : Hloeeide

Kolla recensionerna, det ser ju inte direkt lovande ut.

Jag har bara köpt en sak från amazon som både skickats och sålts av en annan säljare. Och vad jag minns så levererades det med bring. Fast det beror antagligen på var man bor. Det kändes mer som att handla på wish, paketet kom i en vit hoplindad plastpåse.
Jag var villig att chansa den gången och för min del gick det bra.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Testa annars om instabox fungerar ? Har också märkt vissa varor inte går att få till ombud, vet ej varför faktiskt men konstigt är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Testa annars om instabox fungerar ? Har också märkt vissa varor inte går att få till ombud, vet ej varför faktiskt men konstigt är det.

Du kan inte välja Instabox hos Amazon. Du kan faktiskt inte välja alls vilket företag som kommer användas för leverans, det väljer Amazon helt själva

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har alltid fått kvällsleverans med Airmee vid köp av Amazon, nu är det Bring leverans som gäller. Men de verkar bara leverera dagtid 8-17,blir så trött 😟

Permalänk
Medlem

Jag har ett stort problem med beställningar Amazon. När leveransinfon skickas från Amazon till Airmee så försvinner 2 siffror i min adress, var gång. Så jag måste manuellt skriva till kundtjänst och be dom ändra, vilket dom som tur va oftast ganska snabbt gör men ibland har det varit på håret. Kundtjänst är trevliga men odugliga när jag försöker be dem åtgärda det "det kan vara för att din adress är för lång"... nä, det är det inte.

Så tyvärr är jag typ hindrad att göra dyrare köp på Amazon, men en del mindre ofta lite obskyra produkter har det blivit historiskt (framöver där emot... får se).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Jag har ett stort problem med beställningar Amazon. När leveransinfon skickas från Amazon till Airmee så försvinner 2 siffror i min adress, var gång. Så jag måste manuellt skriva till kundtjänst och be dom ändra, vilket dom som tur va oftast ganska snabbt gör men ibland har det varit på håret. Kundtjänst är trevliga men odugliga när jag försöker be dem åtgärda det "det kan vara för att din adress är för lång"... nä, det är det inte.

Så tyvärr är jag typ hindrad att göra dyrare köp på Amazon, men en del mindre ofta lite obskyra produkter har det blivit historiskt (framöver där emot... får se).

Kan du inte välja att skicka mina beställningar till ombud? Då skickas inte paketet med Airmee. Jag har aldrig fått ett paket med Airmee då jag väljer att få alla mina beställningar till ombud. Då blir det antingen PostNord eller Bring.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Imponerad av deras miljötänk. Köpte 2 st fönsterlister. Igår körde airme hit en. Idag ska han komma med den andra. Sen står det att de är fossilfri leverans men det vettifan, var en dieselbil.

Varit samma visa flera gånger.

Igår kom ny leverans, denna gången med elbil. Men de orkade inte gå ut, vevade ner rutan och slängde in paketet på vår stenläggning och fotade. Tur att det inte var ömtåligt och att det inte regnade.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Skickas från: Hloeeide
Säljs av : Hloeeide

Kolla recensionerna, det ser ju inte direkt lovande ut.

Jag har bara köpt en sak från amazon som både skickats och sålts av en annan säljare. Och vad jag minns så levererades det med bring. Fast det beror antagligen på var man bor. Det kändes mer som att handla på wish, paketet kom i en vit hoplindad plastpåse.
Jag var villig att chansa den gången och för min del gick det bra.

Jag avbröt beställningen. Leveranstiden var inte för ens 10:e maj typ och frakten var på 100 kr. Jag vill ha leverans till ombud dessutom, men det är mycket kläder på Amazon som inte går att få till ombud, konstigt nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan inte välja Instabox hos Amazon. Du kan faktiskt inte välja alls vilket företag som kommer användas för leverans, det väljer Amazon helt själva

Vad pratar du om ? klart jag kan ? har ju beställt så flera gånger... går utmärkt välja ombud sen ett tag sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad pratar du om ? klart jag kan ? har ju beställt så flera gånger... går utmärkt välja ombud sen ett tag sen.

<Uppladdad bildlänk>

Och paketet skickas med Instabox verkligen? Det jag läste om den där funktionen (iallafall i början när Amazon lanserades eller ett litet tag efteråt) så blev det väldigt bökigt med den där funktionen. Att paket inte dök upp automatiskt i PostNord appen t.ex.

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Första beställningen lade jag nog runt 1998, på det stora hela har det alltid fungerat fint. Däremot får jag stresspåslag av appens UX-upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Och paketet skickas med Instabox verkligen? Det jag läste om den där funktionen (iallafall i början när Amazon lanserades eller ett litet tag efteråt) så blev det väldigt bökigt med den där funktionen. Att paket inte dök upp automatiskt i PostNord appen t.ex.

Ja inte har jag inbillat mig när jag gått till instabox och hämtat ut det jag beställt från amazon.

Orkade inte med deras sena hemleveranser med människor som knappt pratade svenska trots att man gav portkoden så kom dom ibland när man stod i duschen och missade dom.

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad som menas med SIM-fri i beskrivningen?
https://www.amazon.se/OnePlus-Lagring-SIM-fri-Smartphone-Dubb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Nån som vet vad som menas med SIM-fri i beskrivningen?
https://www.amazon.se/OnePlus-Lagring-SIM-fri-Smartphone-Dubb...

https://it-ord.computersweden.se/category/elektronisk-kommuni...

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket. Jag blev lite orolig först.

Permalänk
Medlem

om Amazon sänker priset på en produkt jag nyligen (2 dagar sen) har beställt. Finns det nån möjlighet att betala för det priset då?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Imponerad av deras miljötänk. Köpte 2 st fönsterlister. Igår körde airme hit en. Idag ska han komma med den andra. Sen står det att de är fossilfri leverans men det vettifan, var en dieselbil.

Varit samma visa flera gånger.

Bilarna deras går på HVO100 som består av 100% förnybar och fossilfri diesel 😉.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

om Amazon sänker priset på en produkt jag nyligen (2 dagar sen) har beställt. Finns det nån möjlighet att betala för det priset då?

Inte utan att behöva beställa om och returnera den första tyvärr. Iallafall så var det när jag kontaktade dom om liknande för något eller några år sedan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När man ska göra en retur, får man en QR-kod då som man ska visa till postombudet? Jag tänkte på retursedeln. Det står att skrivare ej behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

När man ska göra en retur, får man en QR-kod då som man ska visa till postombudet? Jag tänkte på retursedeln. Det står att skrivare ej behövs.

Ja, det får du

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, det får du

Jag fick en QR-kod så jag kunde skicka tillbaka mina jeansshorts som var för små.

Jag köpte en OnePlus Nord CE 4 Lite för 1990 kr på Amazon. Bra pris tycker jag.