Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk

Jag gjorde precis en beställning på tyska Nintendo Store men jag fick inget sånt mail. Dröjer nog en dag för beställningen att gå igenom.

Permalänk
Medlem

Jag som ändrade från irländska till tyska förra veckan, fick också det där mailet för en stund sedan 🫡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Folk rapporterar att man kan köpa Switch 2 versionen av Hogwarts Legacy för 10 euro om man äger Switch 1 versionen digitalt.

Tack för tipset!

169,00 kr(-78%) för Digital Deluxe

https://www.nintendo.com/en-gb/Games/Nintendo-Switch-2-games/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tack för tipset!

<Uppladdad bildlänk>

169,00 kr(-78%) för Digital Deluxe

https://www.nintendo.com/en-gb/Games/Nintendo-Switch-2-games/...

Fint! Spelet var precis på rea så synd att man inte visste detta då. De lär köra dyrare rea närmaste tiden för att man inte ska komma undan billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fint! Spelet var precis på rea så synd att man inte visste detta då. De lär köra dyrare rea närmaste tiden för att man inte ska komma undan billigare.

Såg att jag hade gett 236 SEK för Deluxe, så också helt ok pris. Var på väg att köpa den fysiska utgåvan först, men den var betydligt dyrare då. Föll även lite på att jag inte ens kunde hitta en Deluxe-utgåva fysiskt.

Nu är jag glad att jag har det digitalt

Permalänk
Medlem

Nån som har fått mail från irländska Nintendo store än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voidbolt:

Jag antar att mailet som Squallie och andra fått var från den irländska sidan eftersom det var på engelska, det jag fick från den tyska butiken var på tyska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voidbolt:

Jag fick mail igår vid 18:56 på min order som jag lade på irländska My Nintendo 8e April.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voidbolt:

Fick mail från Irländska butiken igår klockan 23:20. Order lagd den 8/5.

Permalänk
Medlem

Har lagt en beställning på Irländska sidan. När jag fick mejl om att pengar skulle dras snart blev jag fundersam på om jag inte skulle försöka avbryta beställningen för att beställa via den tyska sidan istället. Detta för att få rätt laddare. Vid kontakt för att avbryta köp uppger de istället att de uppdaterat min order med en ”EU adapter”. Inte säker på vad jag får, en annan laddare eller en reseadapter. Vi får väl se. Tänkte mest tipsa er andra som kanske är i samma situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holta:

Har lagt en beställning på Irländska sidan. När jag fick mejl om att pengar skulle dras snart blev jag fundersam på om jag inte skulle försöka avbryta beställningen för att beställa via den tyska sidan istället. Detta för att få rätt laddare. Vid kontakt för att avbryta köp uppger de istället att de uppdaterat min order med en ”EU adapter”. Inte säker på vad jag får, en annan laddare eller en reseadapter. Vi får väl se. Tänkte mest tipsa er andra som kanske är i samma situation.

Undrar om de blivit trötta på att folk avbokar och bokar om. Jag fick ju blankt nej tidigare. Ska försöka igen och se om man har tur.

Permalänk
Medlem

Ver inte om man vågar annullera förbeställningen hos Elgiganten nu och bara ha ordern hos Nintendo Store kvar?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Citat:

Thank you for contacting My Nintendo Store.

We have amended your order MNS_IE_000XXX and you will receive an EU adapter.

Jäkla skönt!

Permalänk
Medlem

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2025-nintendo-switch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jäkla skönt!

Tack för tipset! Fixade på min order också

Permalänk
Medlem

Eftersom vi friskt delar med oss kring allt så kan jag ge en statusuppdatering också.

Avbeställde min order från Trader Games, som gick på 6k för MK bundle. Mailade dom i måndags, och fick pengarna på kontot tillbaka idag. Dock inte procentavgiften på kortköpet, så jag fick tillbaka 5900kr på kontot. Kan vara bra info om någon annan går i samma tankar.

Jag gjorde istället en beställning på store.nintendo.de den 7e maj och har fått mail om att pengar ska dras, så vi får se vad slutbeloppet landar på där. Förmodligen runt 6k också då jag köpte en väska + skärmskydd.

Lite mek fram och tillbaka, men tycker det har sin charm det också. Måste även ge cred till Trader Games som varit exemplariska i kommunikation och snabbhet, så för er som beställt därifrån har nog inget att oroa er för.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Sjuk stor skillnad på minne och gpu trots batteridriven låg total effekt.
Kommer bli bra med tanke på va man ändå lyckades med 1an.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Eftersom vi friskt delar med oss kring allt så kan jag ge en statusuppdatering också.

Avbeställde min order från Trader Games, som gick på 6k för MK bundle. Mailade dom i måndags, och fick pengarna på kontot tillbaka idag. Dock inte procentavgiften på kortköpet, så jag fick tillbaka 5900kr på kontot. Kan vara bra info om någon annan går i samma tankar.

Jag gjorde istället en beställning på store.nintendo.de den 7e maj och har fått mail om att pengar ska dras, så vi får se vad slutbeloppet landar på där. Förmodligen runt 6k också då jag köpte en väska + skärmskydd.

Lite mek fram och tillbaka, men tycker det har sin charm det också. Måste även ge cred till Trader Games som varit exemplariska i kommunikation och snabbhet, så för er som beställt därifrån har nog inget att oroa er för.

Vad använde du för betalningsmetod på nintendo? Tänker på det här med konvertering av valuta. Har själv lagt beställning på Nintendo.irland och jag körde bara bankkortet rakt av utan o tänka.

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Vad använde du för betalningsmetod på nintendo? Tänker på det här med konvertering av valuta. Har själv lagt beställning på Nintendo.irland och jag körde bara bankkortet rakt av utan o tänka.

Jag hade först PayPal, men har i efterhand gått in och ändrat så att mitt bankkort är länkat istället. Detta för att jag tror att bankens avgift att göra ett köp i euro är mindre än vad PayPal skulle tagit.

När jag länkade mitt bankkonto kunde jag plocka bort PayPal helt och hållet.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Den där högre CPU-klockan i mobile är rätt absurd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Det lär bli växlingsavgift på 1,65%, nästan alla storbanker har den avgiften. Just nu om min beräkning stämmer kostar enheten 5562 kr + 92 kr (avgiften) = 5654 kr. Så returnerar man enheten eller avbryter efter pengarna dragits kan det nog bli som med trader games att man inte får tillbaka avgiften.

Skrivet av ipac:

Den där högre CPU-klockan i mobile är rätt absurd.

Ja tyckte det var lite förvånande. Men läste att det kan vara så att de fokuserar strömmen på GPUn i dock för att de är viktigare i högre upplösningar typ? Men återstår att se. Som det står i artikeln är båda siffrorna långt från det maximala Nintendo nämnt tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Jag har inte samma upplevelse från trader games. Det tog 2 dagar innan dem svara på avbokning och jag har inte fått pengar än även fast att de svarade fredags.

Låter lite surt också att behöva betala pengar för avbrutet köp, men det kanske är standard?

Inga extrema grejer, men inget utmärkande bra heller.
Hade gärna sett att dem i alla fall hade chat support och inte bara tar allt via mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ja tyckte det var lite förvånande. Men läste att det kan vara så att de fokuserar strömmen på GPUn i dock för att de är viktigare i högre upplösningar typ? Men återstår att se. Som det står i artikeln är båda siffrorna långt från det maximala Nintendo nämnt tidigare.

Att GPU-klockan är högre i docked är självklart men högre CPU-klocka i mobile verkar vid första anblick helsnurrigt. Men de har en teori ser jag nu:

Citat:

We still don't have an explanation on why mobile mode CPU clocks are higher than the performance mode, but memory bandwidth drops in mobile mode which would likely have an impact on CPU performance - that's just a theory on our part.

Låter lite avigt men visst, bättre än ingen teori alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag har inte samma upplevelse från trader games. Det tog 2 dagar innan dem svara på avbokning och jag har inte fått pengar än även fast att de svarade fredags.

Låter lite surt också att behöva betala pengar för avbrutet köp, men det kanske är standard?

Inga extrema grejer, men inget utmärkande bra heller.
Hade gärna sett att dem i alla fall hade chat support och inte bara tar allt via mail.

Tråkigt att vi inte har likadana upplevelser. Kanske haft tur och otur i vilka som hanterat våra ärenden...

Jag tror det är standard eftersom banken har fått konvertera Euro till SEK. Men någon med mer kunnighet för gärna rätta mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ver inte om man vågar annullera förbeställningen hos Elgiganten nu och bara ha ordern hos Nintendo Store kvar?

Jag avbokade min svenska förbokning och kör från Nintendo direkt. Tror dock inte den kommer innan helgen.

Bergsala ska inte ha mina pengar.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Spänannde!
Avbröt också min beställning från Amazon.fr och beställde via Nintendo.de (tyska) direkt.

Använde dock Klarna-kortet.
Är det någon mer som har gjort det? Är lite nervös över att att det inte skulle funka pga. av någon internationell spärr eller så.
Gick ju igenom, men tänker mer att de skulle neka att skicka konsolen (+ 1 st Pro Controller) för att de inte skulle kunna dra/debitera Klarna-kortet 🥹

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Spänannde!
Avbröt också min beställning från Amazon.fr och beställde via Nintendo.de (tyska) direkt.

Använde dock Klarna-kortet.
Är det någon mer som har gjort det? Är lite nervös över att att det inte skulle funka pga. av någon internationell spärr eller så.
Gick ju igenom, men tänker mer att de skulle neka att skicka konsolen (+ 1 st Pro Controller) för att de inte skulle kunna dra/debitera Klarna-kortet 🥹

Krävs det en inbjudan för att handla från Nintendo.de? Jag lyckas inte lägga den i kundvagnen.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Krävs det en inbjudan för att handla från Nintendo.de? Jag lyckas inte lägga den i kundvagnen.

Kan det vara för att du inte har en Nintend Online subscription? Det var mitt problem 🙂
Gick att skaffa för 40 kr och sedan ta bort "renewal"

Permalänk
Medlem

Var helt ointresserad av Charging Grip tills nu, fick reda på att den har knapparna i bak som Pro kontrollern har. Då blev den ju betydligt intressantare!

Jag älskar att ha knappar på baksidan men är lite för snål just nu för att köpa nya Pro kontrollen (hade gjort det om jag inte redan hade kontroller från Switch 1).

Den här skulle ju vara ett billigare alternativ för att få knapparna, men risken är ju att spakar osv är lite för dåliga på joycons för att det ska vara ett bra alternativ ändå.. så spar förmodligen pengarna till en ny kontroll istället lite längre fram. Förhoppningsvis någon bra 8bitdo med knappar i bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Var helt ointresserad av Charging Grip tills nu, fick reda på att den har knapparna i bak som Pro kontrollern har. Då blev den ju betydligt intressantare!

Jag älskar att ha knappar på baksidan men är lite för snål just nu för att köpa nya Pro kontrollen (hade gjort det om jag inte redan hade kontroller från Switch 1).

Den här skulle ju vara ett billigare alternativ för att få knapparna, men risken är ju att spakar osv är lite för dåliga på joycons för att det ska vara ett bra alternativ ändå.. så spar förmodligen pengarna till en ny kontroll istället lite längre fram. Förhoppningsvis någon bra 8bitdo med knappar i bak.

https://assets.nintendo.eu/image/private/f_auto,c_limit,w_1920,q_auto:low/aivgbab8o8yds5vwzdep

Helt sjukt att den där inte ingår.
Jag stör mig som satan på att man måste hålla på och ta loss gripsen från hållaren hela tiden och sätta tillbaka dom i den dockade switchen för att ladda.