Synpunkter om mängden annonser på SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av octopec:

Men det är detta du inte förstår. Man är värd 0 kr sålänge man blockerar annonser.

Jag förstår att du är en ren förlustaffär, det är inte så svårt att förstå. Det spelar dock ingen roll när man prissätter något, det gäller att maximera helheten.

Skrivet av m4gnify:

Har du några exempelsiffror?

Geeks omsätter lite mer än 20 miljoner. Det är mer än bara SweC men du får göra några antaganden helt enkelt. Jag antar att SweC, FZ och Moderskeppet är de 3 stora men jag kan ha fel

Permalänk
Medlem

Insåg att jag måste tydligen fortfarande blockera ads här på nått vis även fast jag länge sen stängde av mitt ublock origin för sweclockers. Ja kör ju adguard home genom min router så kanske är därför? Vet inte alls hur ja skulle göra för att lägga till sweclockers ads som tillåtet i adguard home dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Jag undviker reklam på alla ställen, på sin höjd att jag råkar se någon efter vägen när jag är ute, men det inte så att jag köper en Kia eller förgiftar mig på en snabbmatsrestaurang bara för de har skrika skyltar efter gatan.
Jag tar inte emot gratistidningar, lyssnar inte på radio, har inte sett på gammelTV på över ett decennium, så reklam når inte mig.
Den dagen adblockers sluta fungera så slutar jag besöka hemsidor och hittar alternativa sätt.
Simple as that.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Du är värd en bra bit mer än 10kr per månad i annonsintäkter, så det kommer inte hända.

Med 200.000 registrerade användare så skulle det innebära att SweClockers enl. dig tjänade mer än 2Miljoner kronor per månad, och det vet vi ju att det inte är sant.

Så vi är inte värda mer än 10kr per månad.

Skrivet av pine-orange:

Geeks omsätter lite mer än 20 miljoner.

Sveriges BNP är...

Jag tror att hen när hen efterfrågade exempel-siffror menade något konkret relaterat till annonsaffären har på SweC.

Skrivet av pine-orange:

Om de får 100kr/aktiv användare per månad är det ditt "värde".

Och om annonsören som har betalat 100kr i sin tur får tillbaka <100kr/aktiv användare och månad så har du en marknad som inte fungerar.

Det har vi ju sett dom senaste 5-7 åren i tech-sektorn, att annons affären håller på att haverera.
Där Youtube är det tydligaste exemplet i en nedåtgående spiral.

Så det är en väldigt förenklad analys och säga att om SweC kan få xx antal kr per användare så är det användarens värde.

Det kan vara sant för SweC, men det är inte (nödvändigtvis) hållbart.

Skrivet av octopec:

Men det är detta du inte förstår. Man är värd 0 kr sålänge man blockerar annonser.

Du är en användare som skapar innehåll och genererar trafik. Om värdet på användare som blockerar annonser är 0, så är värdet på forumet 0.

Du vet ju inte ens hur SweC kommunicerar det här för sina annonsörer, redovisar dom hur många av användarna som blockerar annonser?
(annonser kan ju säljas på flera sätt, det finns gott om köpt innehåll t.ex, där spelar det ingen roll om användaren blockerar annonser)

Permalänk
Medlem

Tycker inte ens site' huvudinkomst skall vara annonsintäkter. Driver själv en rätt populär site där jag tar betalt för annat.

Kan man inte livnära sig på sina tjänster, så gör man något fel. Man skall kunna stänga av Adsense på sidan och överleva ändå.

Men det är mitt subjektiva tankesätt och hur jag tänkte när jag lanserade min sida/tjänst.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070