Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är vanligt men min Switch 2 (vanliga, köpte MKW fysiskt då jag gillar fysiska spel) står att den skickas från Netonnets Centrallager fast jag beställde från Webhallen.
På webhallen visas 50+ i webblager på Bundlen men ingenting på vanliga Switch 2, vet inte om det har något med det att göra.

Permalänk
Medlem

(Expected) Delivered
tors 05.06.2025, 23:59
(Expected) Out for delivery
tors 05.06.2025, 08:59

Står det för mig.

Permalänk
Medlem

Min order från Retrospelbutiken, MK bundle, som skickas med DHL har nu ankommit terminal i Halmstad. Så finns nog chans på leverans imorgon.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlarss:

Jag vet inte om det är vanligt men min Switch 2 (vanliga, köpte MKW fysiskt då jag gillar fysiska spel) står att den skickas från Netonnets Centrallager fast jag beställde från Webhallen.
På webhallen visas 50+ i webblager på Bundlen men ingenting på vanliga Switch 2, vet inte om det har något med det att göra.

<Uppladdad bildlänk>

Netonnet och Webhallen delar lager i Borås. Samma lokal då båda bolagen ägs av komplett.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlarss:

<Uppladdad bildlänk>

Netonnet, Webhallen och komplett är samma koncern.

De har sitt lager i Borås, allt skickas från samma ställe.

Permalänk
Skrivet av Waliant:

Min order från Retrospelbutiken, MK bundle, som skickas med DHL har nu ankommit terminal i Halmstad. Så finns nog chans på leverans imorgon.

Samma här. Skönt efter inga uppdateringar på 24 timmar...

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

Fick meddelande i WhatsApp från DHL att min Switch kommer på måndag. Beställd från Tyskland men skickas från Polen.
Controllern kommer imorgon kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

(Expected) Delivered
tors 05.06.2025, 23:59
(Expected) Out for delivery
tors 05.06.2025, 08:59

Står det för mig.

Står så för mig men går inte att spåra genom DHL ännu så verkar inte som de plockat upp den. Tvivlar på att de tar sig från Polen (som de andra verkar få den från) till Sverige till imorgon. Gissar på att det uppdateras till måndag som inlägget ovan när den blivit hämtad men har gärna fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Netonnet och Webhallen delar lager i Borås. Samma lokal då båda bolagen ägs av komplett.

Skrivet av esafesa:

Netonnet, Webhallen och komplett är samma koncern.

De har sitt lager i Borås, allt skickas från samma ställe.

Det förklarar saken Jag visste inte att Netonnet var med i den koncernen! Tackar

Permalänk
Medlem

Mitt paket med DHL från Polen har status "lämnat DHLs terminal" sedan en timme. Beräknad leverans måndag 9/6. Jag valde att de ska lämna på service point i fall ingen är hemma.

Permalänk
Medlem

Damn it!
Får Pro och GameCube kontrollen i morgon av Postnord men konsolen kommer på Måndag med DHL Express... Sadface!
Beställde från Nintendo store Irland.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe-:

Damn it!
Får Pro och GameCube kontrollen i morgon av Postnord men konsolen kommer på Måndag med DHL Express... Sadface!
Beställde från Nintendo store Irland.

får gamecube kontrollen imorgon, resterande sitter fast hos komplett, order mottagen my ass.

felstav
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

får gamecube kontrollen imorgon, resterande sitter fast hos komplett, order mottagen my ass.

@Gorgi15
Tänk om ordern från komplett skulle makuleras 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@Gorgi15
Tänk om ordern från komplett skulle makuleras 😉

tanken har slagit mig, HAHA, då jag fick den fina benify rabbatten, men tro mig skulle alldrig låta folk glömma det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Segt!
Nationaldagen på Fredag annars hade man nog haft den före helgen..

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

tanken har slagit mig, HAHA, då jag fick den fina benify rabbatten, men tro mig skulle alldrig låta folk glömma det.

jag använde den rabatten också och den har skickats för mig, så lär vara lugnt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

jag använde den rabatten också och den har skickats för mig, så lär vara lugnt!

misstänker att jag hamnade sist i kön då jag ändrade ordern till att dom skulle skicka varorna som fanns i lager, pro kontrollen var ej i lager till en början^^

Permalänk
Medlem

VGC har börjat ladda upp Switch 2 gameplay av några Switch 1 titlar:

Bowser's Fury ser riktigt skarpt ut. Var 720p docked tidigare, skulle gissa runt 1440p nu. Handheld var det 720p 30 fps och nu förmodligen 1080p 60 fps. Zelda spelen verkar ha lite stutter problem fortfarande men bättre? Inte kört spelen faktiskt.

Permalänk

Även om helgdagen ställer till det för vissa leveranser så kunde det ju varit värre, om switchen hade släppts på fredagen.

Det är inte utan att man undrar om inte en viss svensk entreprenör hade något med det att göra.

En japansk man vandrar längs en lång korridor, djupt försjunken i tankar. Hans panna ligger i djupa veck under den svarta, rufsiga kalufsen och det pojkaktiga ansiktet bär spår av många sömnlösa nätter. Han verkar inte ens märka att han följs av ett dussin karriärmän i kostym. De tågar bakom honom i tystnad, iakttar och lyssnar, redo att agera på minsta befallning.

Så hörs ljudet av snabba steg. En man närmar sig springande! Andfådd ropar han "Mr. Miyamoto! Mr. Miyamoto! Wait! One word, please!" Det är Håkan Lans!

Den störste av de kostymklädda männen ställer sig i hans väg. "Stopp! Vem tror du att du är? Vet du inte att Mr. Miyamoto fått i uppdrag av Mr. Nintendo själv, att skapa en ny spelmaskin som ska ta världen med storm, redan den sjätte juni? Han har inte tid för dina upptåg."

Men Miyamoto sänker sitt svärd och viftar trött med handen: "Låt honom tala. Hans klumpighet och okunskap kan hjälpa mig. Om mitt geni ska kunna briljera måste jag omges av mörker." Den store kostymklädde lyfter ett varningens finger åt Håkan. "Du får säga ett ord. Välj det med omsorg." Håkan, sittandes på knä, tittar ner i golvet. Han samlar sig och återfår kontroll över sin andning. Sen lyfter han armen och med ett ord nämner han vad han håller upp. "Mouse."

Miyamotos ögon spärras upp. Han står orörlig i flera sekunder medan svettpärlor bryter fram på hans panna. Sen utbrister han "Hämta mina tänger!" Snart ekar ljudet av hårt arbete genom korridorerna. I takt med hammarslagen mässar de kostymklädda "Ingen vilar! Vi arbetar till gryningen!"

Vid soluppgången är den klar. Den perfekta spelmaskinen! Utmattad vänder sig Miyamoto till Håkan. "Tack. Du har räddat Mr. Nintendo och mig från undergång. Du får vad du vill som belöning."

"Mr. Miyamoto. Den sjätte juni är helgdag i Sverige. Vi skulle inte kunna köpa på släppdatum! Om du verkligen menade vad du sa, släpp istället på den femte."

Permalänk
Medlem

Beställde 3 enheter från Amazon i tyskland, 5500kr styck med mario kart. Skickades under dagen och står att det ska komma hem till dörren i morgon torsdag. Lade beställningen i december 2024 genom deras invite program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nem0:

Beställde 3 enheter från Amazon i tyskland, 5500kr styck med mario kart. Skickades under dagen och står att det ska komma hem till dörren i morgon torsdag. Lade beställningen i december 2024 genom deras invite program.

Switch 2 blev väl inte presenterad förrän januari i år? Gick det att beställa innan det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nem0:

Det låter suspekt. Förbeställning av en konsol som inte presenterats för att inte tala om inga förbokningar hade börjat ännu. Säker du menar december 2024? För de hade invite lite kort efter att förbeställningar öppnades. Sedan kunde alla lägga en beställning. Så kanske de som beställt med invite i april via tyska Amazon får den imorgon redan. Dessutom har Amazon en policy med 1 enhet per kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Du kommer få den imorgon, alternativt kan du köpa en på Power. Sen lämna tillbaka den du får senare i så fall.

Ja. Det verkar faktiskt så!
Haft dålig erfarenhet innan bara. Plus att Power skickade ett mail igår om att det blivit förseningar..

Men, nu är det på väg. Står i PostNord-appen att paketet ska anlända imorn till paketskåpet här där jag bor 🥳😁

Och ja. Hade det som backup. Att om det blev sent åka in och köpa och sen köra retur på det skickade. Har på känn att det ändå kommer finnas kvar i butik imorn.

Men men, verkar ju lösa sig iaf. Smidigt med paketskåp alldeles där man parkerar bilarna 😁

Permalänk
Medlem

Min Switch från Franska Fnac är påväg med. Postnord appen plingade till idag och visar en spårning igår kväll 22:13. Fnac hemsida säger att den skickades idag med beräknad leverans imorgon, menjag tar det med ro.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk

Min från fnac skickades med idag. Tveksamt om den kommer imorrn va? Dom borde skickat den igår.

Skrivet av Skee^:

Min Switch från Franska Fnac är påväg med. Postnord appen plingade till idag och visar en spårning igår kväll 22:13. Fnac hemsida säger att den skickades idag med beräknad leverans imorgon, menjag tar det med ro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Vore nice om den dök upp imorrn med DHL Express.
En liten reservation dock är att alla försändelser som hanteras av DHL Express är inte Express. Har vart med om i andra fall att varor skickats med ”Economy Select” fast de hanteras av DHL Express. Aja bara hålla tummarna

Så det va som jag misstänkte. DHL har hämtat den, och den hanteras av DHL Express, men tjänsten som Nintendo köpt är Economy Select. Hade det varit Express hade den dykt upp imorrn.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk

Dåligt att nintendo inte skickade den i måndags då.

Skrivet av eFoppa:

<Uppladdad bildlänk>

Så det va som jag misstänkte. DHL har hämtat den, och den hanteras av DHL Express, men tjänsten som Nintendo köpt är Economy Select. Hade det varit Express hade den dykt upp imorrn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:
  • Xenoblade 3

• Super Mario 3D All-Stars

• Super Mario Bros. Wonder

• Kirby Star Allies

• Kirby's Dream Buffet

• Pikmin 3 Deluxe

Xenoblade 3! Då borde ju X få en patch också, det släpptes nyss och folk har ju hittat något gömt prestandaläge där. 1 och 2 hoppas jag får lite kärlek också, speciellt Xenoblade 2 kan ju sjunka rätt lågt i upplösning i vissa fall när man spelar bärbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Xenoblade 3! Då borde ju X få en patch också, det släpptes nyss och folk har ju hittat något gömt prestandaläge där. 1 och 2 hoppas jag får lite kärlek också, speciellt Xenoblade 2 kan ju sjunka rätt lågt i upplösning i vissa fall när man spelar bärbart.

Från vad jag sett verkar ingen av de spelen fått "riktiga" Switch 2 patches. Det är bara fixar så de funkar som de ska på Switch 2 konsolen. Tänker att de löpande kommer släppa res + fps patches för att locka folk till konsolen och spelen efter hand.

Det positiva med Switch 2 är att även spel utan patches nog kommer fungera bättre. Spel där upplösningen är dynamisk och sjunker kommer nog stanna på den högsta möjliga bestämda upplösningen konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Från vad jag sett verkar ingen av de spelen fått "riktiga" Switch 2 patches. Det är bara fixar så de funkar som de ska på Switch 2 konsolen. Tänker att de löpande kommer släppa res + fps patches för att locka folk till konsolen och spelen efter hand.

Det positiva med Switch 2 är att även spel utan patches nog kommer fungera bättre. Spel där upplösningen är dynamisk och sjunker kommer nog stanna på den högsta möjliga bestämda upplösningen konstant.

Jag kan tänka mig att de i alla fall är kompilerade för Switch 2 och således inte kör emueringslagret. Bara en sådan sak skulle kunna bidra väldigt mycket.