Snabbkoll: Har du köpt Switch 2?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Har du köpt Switch 2?

Nintendo Switch 2 släpptes förra veckan. Har du lagt vantarna på Nintendos nya spelkonsol?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nej, och avvaktar tills dess att det kommer några spel som faktiskt intresserar mig, t.ex. ett nytt Zelda.

Tycker f.ö. detta är den märkligaste konsol-releasen någonsin från Nintendo när det kommer till tillgängliga spel vid launch. Bara 10 spel varav hälften är uppdaterade/remakes av redan existerande spel? Inte ens ett bog standard Mario-spel finns att köpa...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Förutom att det inte alls är för mig, för dyrt, för låst, för dyra spel och urusla policyn så är Nintendo en maffialiknande konglomerat som förstör andra faktiskt roliga och innovativa spel fast än att de själva inte har ett enda hjärnskvätt originalitet att komma med. Så skulle bli boycott ändå

Permalänk
Konsolgrävare

Självklart 🤩

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Nej, och avvaktar tills dess att det kommer några spel som faktiskt intresserar mig, t.ex. ett nytt Zelda.

Tycker f.ö. detta är den märkligaste konsol-releasen någonsin från Nintendo när det kommer till tillgängliga spel vid launch. Bara 10 spel varav hälften är uppdaterade/remakes av redan existerande spel? Inte ens ett bog standard Mario-spel finns att köpa...

Var väl samma för Switch? De "stora" spelen hade redan släppts till Wii U.

Permalänk
Medlem

Självklart! Trevligt att få en liten boost i gamla Switch-spel samt kunna pensionera min Switch OG.

Ska bli kul att skapa spel i Game Builder Garage igen!

Älskar Forza Horizon, så trevlig att Mario Kart går lite åt samma håll nu

Permalänk
Medlem

Inte på fråga förrens priserna går ner.

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/2TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

Finns det Pokémon Blue och Red till Switch/ Switch 2. Annars finns det nog ej något spel som Nintendo har gjort.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har för mig att när N64 kom fanns det typ bara 3-4 spel. Men då fanns det iallafall ett Mario iofs

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem

Nepp inte ännu. Kommer köpa när det finns en version med OLED

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Känslan när man var liten och fick ett Gameboy bundlad med Super Mario Land i julklapp går inte att övertrumfa. Blir ingen för mig och barnen är helt ointresserade av Nintendo (och konsoller i övrigt).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Utbudet på nya spel är för dåligt just nu

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Nej. finns ingen anledning att köpa när iPhone finns som jag kan spela på

Permalänk
Medlem

Nope, spelar bara på PC.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Finns det Pokémon Blue och Red till Switch/ Switch 2. Annars finns det nog ej något spel som Nintendo har gjort.

Du tänker inte på Game Freak?

Just spelet ovan känns dock mer som Monster Hunter, men själv ser jag fram emot Pokémon Legends: Z-A.

Kan bli det bästa Pokémon-spelet på länge, då det känns som en blandning av mina favoriter X/Y och Arceus

Permalänk
Discokungen

Nej, jag är inte så intresserad av Nintendo-spel och har ett Steam Deck, så jag klarar mig fint!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Nä för dyr. Väntar tills hombrew finns att köra

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Nej, undviker Nintendo som pesten, p.g.a. att de är ett patenttroll, vars handlingar är skadliga för både konsumenter såväl som spelutvecklare.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Konsoler brukar ju inte direkt ha en fet lineup precis på lanseringsdagen. Kommer ju annars flera Nintendo-titlar under året. Sedan är det ju extremt smart att släppa uppföljaren på det bäst säljande spelet från föregående.

Permalänk
Medlem

Sugen på en handheld men Switch känns för dyr. Hade typ bara varit för Mario Kart isåfall.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Det var ett våldsamt tjat om Switch...

Hör väl mer hemma på FZ i denna utsträckningen?

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Det blir ett klart nej.
Att spela på konsol är för specifikt och inlåst, för att inte tala om priserna.
Alltid PC (spel är bara en liten del av vad du kan göra på datorn) och DRM-fritt såklart, ingen inlåsning, jag ska äga, så blir det för mig...
Härliga gamla spelklassiker

Permalänk
Medlem

Jajjemen.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

När Nintendo har släppt Metroid Prime 4 och ett nytt 3D-Mario kan jag tänka mig att köpa en. Kommer dock aldrig betala det priset som är i Sverige.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Yes,
det blev en då jag inte vill ha någon tung x86 bärbar för att spela indiespel.

Gillar 8" betydligt bättre än 7" som jag har på min ayn odin portal.

Förhopningsvis så kommer en moonlight klient även till 2:an men det får tiden utvisa.

Permalänk
Medlem

Nej. Mitt Switch 1 samlade för mycket damm, helt på grund av priserna på de konsollexklusiva spelen.

Permalänk
Medlem

Kanske jag hade övervägt det till halva priset.

Permalänk
Medlem

Priset verkar sjukt, om man räknar bort momsen 6000kr är det 40% högre än det amerikanska riktpriset $450 trots att de infört tariffer….

Permalänk
Medlem
Skrivet av systra:

Priset verkar sjukt, om man räknar bort momsen 6000kr är det 40% högre än det amerikanska riktpriset $450 trots att de infört tariffer….

Vi är många som rundat Bergsala och Sverige. Blir väl ~5100 SEK direkt från Nintendo of Europe?

Gav 5650 SEK inkl. Mario Kart World

Edit: Priset inom EU är med 20% moms, medan USA alltid visar priserna utan sales tax etc.

@Bankai: Barnsjukdomar = Exploits

Permalänk
Medlem

Nej, ska avvakta tills det kommer fler spel och/eller en OLED variant som kanske har fått genomgå några revisioner. Köper aldrig nya prylar dag 1 längre då barnsjukdomar finns i allt nu förtiden.