Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Beställde via Nintendo Irland i fredags kväll. Status på Nintendo Store är Complete men trackinglänken fortsätter ge mig error. Är detta något andra upplevt innan leverantören mottagit varan eller liknande? Var det någon röd dag i Europa idag som gör att det kanske dröjer?

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Beställde via Nintendo Irland i fredags kväll. Status på Nintendo Store är Complete men trackinglänken fortsätter ge mig error. Är detta något andra upplevt innan leverantören mottagit varan eller liknande? Var det någon röd dag i Europa idag som gör att det kanske dröjer?

Det var många som fick samma felmeddelande innan spårningen kom igång, så det är normalt. Troligtvis har paketet inte skickats än p.g.a. det varit helg, den lär komma igång snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det var många som fick samma felmeddelande innan spårningen kom igång, så det är normalt. Troligtvis har paketet inte skickats än p.g.a. det varit helg, den lär komma igång snart.

Som jag tänkte då

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Tyska Amazon drog pengarna i fredags kväll, men fortfarande så har de inte hanterat min order (står på sidan att den ska levereras imorgon, men jag har mina tvivel 😅). Not yet dispatched, står det. Hmmmm.

Min skulle varit framme i torsdags. Tror också att den hade varit det om den bara åkt 2-3 timmar tidigare från Polen (baserat på vad andra har rapporterat).

Nåja, DHL anger leverans idag. Förhoppningsvis kommer väskan hem idag också.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Tallem:

<Uppladdad bildlänk>

Står exakt samma för mig, beställde också i fredags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

samma här och jag tror inte vi ska förvänta oss någon snabbare leverans då halva centraleuropa (nl, belgium, tyskland iaf) har röd dag idag

Ja, troligen har du rätt att det blir tisdag eller onsdag som gäller för dessa ifrån Amazon som är "fast" i Saxen/Tyskland/Centraleuropa.

Skrivet av Tallem:

<Uppladdad bildlänk>

Det är normalt när du inte allokerats någon. När du allokerats en som påbörjas logistiskt så kommer länken att uppdateras.

Skrivet av Tiamat:

Mitt är redo att hämtas upp på service point.

Härliga tider!

Beställde du från Amazon eller Nintendo?

Skrivet av Entash:

Är rädd att den ändå hamnade i Leipzig där det är röd dag idag… så isåfall lär det inte hända något förrän imorgon.

Min leverans från Nintendo DE som tidigare stod still hela helgen i DHL:s terminal POZNAN - POLAND uppdaterades nyligen att den nu finns i Danmark.

Så det finns hopp för din också!

måndag
9 juni 2025
11:01 (UTC +02:00)
Har anlänt till DHL:s sorteringsterminal COPENHAGEN - DENMARK

COPENHAGEN - DENMARK

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Ja, troligen har du rätt att det blir tisdag eller onsdag som gäller för dessa ifrån Amazon som är "fast" i Saxen/Tyskland/Centraleuropa.

Det är normalt när du inte allokerats någon. När du allokerats en som påbörjas logistiskt så kommer länken att uppdateras.

Härliga tider!

Beställde du från Amazon eller Nintendo?

Min leverans från Nintendo DE som tidigare stod still hela helgen i DHL:s terminal POZNAN - POLAND uppdaterades nyligen att den nu finns i Danmark.

Så det finns hopp för din också!

måndag
9 juni 2025
11:01 (UTC +02:00)
Har anlänt till DHL:s sorteringsterminal COPENHAGEN - DENMARK

COPENHAGEN - DENMARK

Från Tyska Nintendo det satt fast i Tyskland under helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Står exakt samma för mig, beställde också i fredags.

Jag beställde för över en månad sedan och sitter fortfarande och väntar på att DHL ska sluta stoppa min försändelse i 1-2 dygn vid varje hub 😭 DHL har inte riktigt levererat, både bildligt och fysiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Var din senaste uppdatering i POZNAN 6 juni kl 21:42? Vi är ett gäng i den leveransen som väntar på uppdatering..

Så här skriver en på FZ om denna leverans:

Citat:
Citat:

Hur går det för Polen 21:42 gänget ?

Inget uppdatering ännu för min del. Snackade nyss med dhl och enligt dem skulle den levereras mellan onsdag och fredag även fast det fortfarande står i spårningen att förväntad leverans är imorgon...

Jag som hade tänkt att det åtminstone måste komma imorgon som trackingen säger 😭 Extremt seg express från DHL annars om det tar nästan en vecka från Polen.

Permalänk
Medlem

13:22 Anlänt i Köpenhamn #21:42klubben

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att ansluta switch 2 till dockan utan att "docka" den? Läste precis på Reddit om många som fått repor när de försökt docka. Har inget skärmskydd förrän imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Någon som vet om det går att ansluta switch 2 till dockan utan att "docka" den? Läste precis på Reddit om många som fått repor när de försökt docka. Har inget skärmskydd förrän imorgon.

klipp ut en bit papper och håll framför switchen när du sätter ner den i dockan

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Skrivet av Ohasselgren:

13:22 Anlänt i Köpenhamn #21:42klubben

Yes 👍

Permalänk
Expertgissare

Tjohoo, äntligen en uppdatering.
Sitter i samma bil som några fler här, 13:22 @ Köpenhamn, fortfarande beräknad leverans idag. Då får dom ligga i nu

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Har status "completed" hos Nintendo, och trycker man på tracking får jag bara felmeddelande. Någon som vet vad det betyder eller har mer info? Det står 3-5 dagar leverans fortfarande, antar vi pratar om vardagar? Beställde i fredags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWZ:

Har status "completed" hos Nintendo, och trycker man på tracking får jag bara felmeddelande. Någon som vet vad det betyder eller har mer info? Det står 3-5 dagar leverans fortfarande, antar vi pratar om vardagar? Beställde i fredags.

Har exakt samma fel. Beställde i fredags också.

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWZ:

Det betyder att den är färdig hos Nintendo men står kvar på lagret. När DHL har hämtat paketet kommer tracking-sidan att fungera, kan dock ta ett par timmar efter att dom hämtat den. Sedan är Nintendos tracking-sida värdelös, bäst att följa hos DHL.

Nintendos säger mig att den ska levereras förra torsdagen fortfarande, medan DHL säger att den levereras idag.

Har du tur har du den imorgon eller onsdag. Vissa fick på 1 dygn.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Det betyder att den är färdig hos Nintendo men står kvar på lagret. När DHL har hämtat paketet kommer tracking-sidan att fungera, kan dock ta ett par timmar efter att dom hämtat den. Sedan är Nintendos tracking-sida värdelös, bäst att följa hos DHL.

Nintendos säger mig att den ska levereras förra torsdagen fortfarande, medan DHL säger att den levereras idag.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Hurra!
Beställt 7e maj från Nintendo DE.

Spelen är alla begagnade för ca 370kr styck. Är sen på bollen men ska bli jädrar med skoj 😄

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag beställde för över en månad sedan och sitter fortfarande och väntar på att DHL ska sluta stoppa min försändelse i 1-2 dygn vid varje hub 😭 DHL har inte riktigt levererat, både bildligt och fysiskt.

Nu ska jag sluta spamma tråden med just mitt fall, men jag ringde DHL bara för att se så det inte krävdes någon handpåläggning eftersom paketet stoppats så ofta. Det ser ut som jag bara haft otur med att man missat nästa transportlänk och då får paketet ligga till nästa avgång, dvs oftast till nästa dag. Imorgon lovade de leverans. Nu har dessutom fodral och skärmskydd hunnit komma så förhoppningsvis blir det lite julafton imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

klipp ut en bit papper och håll framför switchen när du sätter ner den i dockan

Tack för tipset!

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Xangeon:

<Uppladdad bildlänk>

Hurra!

Spelen är alla begagnade för ca 370kr styck. Är sen på bollen men ska bli jädrar med skoj 😄

Du har mycket skoj att se fram emot

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Beställt från Fnac.com tidigare, varit i Køge sen i fredags och i Postnord appen dök det upp att paketet planeras levereras idag mellan 09:30-15:30 men känns inte så troligt eftersom det inte kommit fler uppdateringar...

Permalänk
Medlem

Fick min med idag från tyska Nintendo, lite störigt att både gamla och nya enheten var tvungen att ha strömadapter ansluten (och dög inte med min 3:e part) för att kunna göra en transfer, trots att både hade 100%.

Verkar inte gå att testa kameran utan att ha någon att chatta med, men den hittade åtminstone min generic utan problem om man kollar inne på ljudinställningarna.

Permalänk
Medlem

Tips. Retrospelsbuitiken säljer 8bitdo ultimate demoex för 299:- https://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=51085 Denna ska ju även fungerar på switch 2 efter firmware uppdatering. Beställde först en ny svart från Maxgaming för 599:-, men beställde sedan även en från Retrospelsbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

<Uppladdad bildlänk>

Hurra!

Börja med BOTW och spela de andra spelen emellan för att sedan hoppa på ToTK, annars lär du bli Zelda-utbränd

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk

Mitt paket från fnac var i köge i fredags, men sen tog postnord över det i helgen, står att det ska levereras idag mellan 17-22.

Skrivet av milkshake91:

Beställt från Fnac.com tidigare, varit i Køge sen i fredags och i Postnord appen dök det upp att paketet planeras levereras idag mellan 09:30-15:30 men känns inte så troligt eftersom det inte kommit fler uppdateringar...

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Hur ser man spårningsnummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxiMasse:

Hur ser man spårningsnummer?

Man får länk från dhl via sms, whatsapp eller mail, där man då även kan göra val för ombud eller hemleverans.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!