Söker mini PC / NUC för emulation

Permalänk
Medlem

Söker mini PC / NUC för emulation

Tjenare SweC!

Då systersonen snart fyller tänkte jag att det vart dags för hans allra första spelkonsol/dator. Eftersom han är helt insnöad på en massa retro-spel så tänkte jag sätta ihop en retroarch eller dylikt till honom och söker därför något typ i klass med 1115G4 eller GMKTec's billigare burkar i 1000-2000kr klassen.

Allra helst någon Ryzen burk men detta kanske är lite väl mycket att önska givet prisklassen, även sneglat lite på någon Lenovo miniPC från 7700T 16GB och uppåt så även WiiU är på tapeten.

Så är det någon av er där ute som sitter på en som bara samlar damm eller inte kommer till användning, eller bara rentav har tips på hur jag sätter ihop den mest prisvärda burken för användningsområdet släng mig gärna ett DM eller skriv här

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Skulle det vara intressant med en intel NUC, DN2820FYK?
För typ två paket kaffe plus frakt.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en Lenovo Thinkcenter 710Q. I5-7400T, 16GB ram och 256GB m2.

Din för 1300 Kan hämtas i Karlstad eller fraktas

Mvh Kalle

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk
Medlem

Jag har en NUC10i3FNK om det är av intresse

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har testat Retropie en del och flyttade sen allt till en NUC. Men flyttade sen tillbaka. Det var så mycket issues för att få det bra på en NUC om jag minns rätt. Kör du Retropie så kändes allt mer färdigt och fungerade out of the box. Men kanske beror på om man spelar Atari från 80 talet eller C64. Skall man köra typ PS2 så kanske en NUC fungerar bättre. Men du kommer ju billigt undan med en RPI och installationen är simpel.

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Batocera disten när du har hårdvaran klar så får du en väldigt enkel setup där det mesta fungerar out of the box. www.batocera.org

Permalänk

Jag har en lenovo Thinkcentre M75q-1 med en Ryzen processor för en tusenlapp om det kan vara intressant?

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad