Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Fick meddelande om att mitt paket med Switchen var levererad från Airmee appen (Amazon.fr). Tänkte att kanske chauffören hade ställt paketet utanför dörren men det var inte något där heller.. Någon med liknande erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Ni som köpt och applicerat ett skärmskydd, vilket rekommenderar ni?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk

Primära konto

Skrivet av iller:

Är switch2 din primära konsol eller är det fortfarande din första switch?

Troligen det som är problemet.

Jo försökt förstå hur jag hittar inställningen. Varit i estore. Kanske om någon kan visa en bild på inställningen. Känner mig korkad. Frågat chatgpt och kollat reddit.

*Löste det. Var inte som jag trodde det funkade. Även om huvudkonto kunde spela. Måste jag trycka i gamecard virtuellt för mitt barn konto. Konstig lösning enligt mig. Spelet är ju endast på Switch 2. Trycker jag mitt konto går det direkt. Med sonens måste jag ha mountat Mario kart world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Jag rekommenderar inte nintendos egna plastfilm som hängde med väskan. Kan dock inte ge något annat tips än, råkade beställa spigen till Oled så blir att vänta några dagar till 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

@Treant

Jag köpte 2st glas från Amazon för 57kr.
Riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag rekommenderar inte nintendos egna plastfilm som hängde med väskan. Kan dock inte ge något annat tips än, råkade beställa spigen till Oled så blir att vänta några dagar till 😅

Jag rekommenderar den, var ju dock ingen plastfilm utan glas man fick med.

Fick på den på flrsta försöket utan några dammkorn. Drog på den direkt innan switchen användes. Fynkar utmärkt 😄

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Och original filmen som sitter på Switch 2 skulle man låta sitta kvar när man sätter på eget va?

Läste något om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Och original filmen som sitter på Switch 2 skulle man låta sitta kvar när man sätter på eget va?

Läste något om det

Ja det rekommenderas.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt från amazon.fr nu
Kanon ju

Lämnar tillbaka mitt svensktköpta

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Jag kan rekommendera https://www.amazon.se/Spigen-Sk%C3%A4rmskydd-kompatibel-Insta...

Sjukt lätt applicering.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Helvete vad dyrt... brukar de kosta så mycket?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Tvåpack, har samma. Fungerar bra, lätt att få dit

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Matt modell!

https://www.amazon.se/dp/B0DSHQ192C

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem

Fick Zelda Tears of the Kingdom Switch 2 versionen från franska Amazon levererad idag! Ser framemot det! Däremot så skulle Pro 2 kontrollen och väskan kommit idag med från spanska Amazon men Airmee meddelade att det blir försenat pga felsortering. Hoppas inte paketet försvunnit då jag fick bra pris på kontrollen jämfört med priset här i Sverige.

Permalänk

Spelade TOTK igår, ser riktigt bra ut. Vad fick du betala för pro controllen? Tror jag betalade 79euro från fnac.
Gillade dock inte att kontrollen var så hal, känns inte bekvämt.

Skrivet av SittingDuck99:

Fick Zelda Tears of the Kingdom Switch 2 versionen från franska Amazon levererad idag! Ser framemot det! Däremot så skulle Pro 2 kontrollen och väskan kommit idag med från spanska Amazon men Airmee meddelade att det blir försenat pga felsortering. Hoppas inte paketet försvunnit då jag fick bra pris på kontrollen jämfört med priset här i Sverige.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa två kontroller till barnen. Kommer 2 av dessa fungera utan en adapter eller måste det också köpas till?

https://www.amazon.se/8Bitdo-Ultimate-Bluetooth-Controller-Vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

De ska funka. NES kan man dock inte ladda med usb-c, utsn behöver någon switch 1 charging grip eller liknande.

Tror de står med i FAQ på nintendo.com

Perfekt!

Skrivet av iller:

Kontrollerna fungerar. Har dem alla själv.

För att ladda NES-kontrollerna via USB köpte jag ett charge grip och skruvade av handtagen på baksidan.

Tack för tipset! Har precis beställt NES och Sega-kontroller från Nintendo IE, och SNES-kontroller från Fleebay.

Var köpte du charge grip? Är det Nintendo original du skaffade?

Skrivet av DiamondDogs:

Fick meddelande om att mitt paket med Switchen var levererad från Airmee appen (Amazon.fr). Tänkte att kanske chauffören hade ställt paketet utanför dörren men det var inte något där heller.. Någon med liknande erfarenhet?

Min andra SW2 från Amazon FR kom precis och lämnades vid ytterdörren av Airmee (hade angett att de kunde lämna utan påskrift).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Inet sålde ut öppnade förpackningar för ca en månad sedan. Så Nintendo original.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Perfekt!

Tack för tipset! Har precis beställt NES och Sega-kontroller från Nintendo IE, och SNES-kontroller från Fleebay.

Min andra SW2 från Amazon FR kom precis och lämnades vid ytterdörren av Airmee (hade angett att de kunde lämna utan påskrift).

Efter lite turer med support så kontaktade de chauffören som fick vända tillbaka. Tydligen hade han lämnat det till någon annan med samma namn??? Har ingen som delar samma namn här så han måste rört till det lite. Gick till och med runt på alla våningar i min trappuppgång och kollade så det inte låg något paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Inet sålde ut öppnade förpackningar för ca en månad sedan. Så Nintendo original.

<Uppladdad bildlänk>

Perfekt tur du hade där!

Då de inte finns kvar så funderar jag på att beställa en sådan här, och antar att den borde fungera?

https://www.nintendo.se/nintendo-switch-familjen/tillbehor/jo...

https://www.amazon.se/Nintendo-10014639-Joy-Con-laddningsstat...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Köpte min via amazon.fr men konsolen har inte svenska menyer? Är det region låst på de?

Jag har kabel ethernet kopplat till docken men den verkar inte kunna köra med kabel sen måste man aktiv välja ansluta till wifi. Är det nåt ni upplever samma?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Jag har precis testat med mina gamla KMD Wireless Pro Controller (svarta) här! Fungerar utmärkt!

Synkade genom att koppla in via USB direkt i min Switch 2

Spännande. Min röda som är av den 4-5 år gamla modellen gick att synka, men alla knapptryckningar laggar 1 sekund vilket gör den oanvändbar.

Min 8bitdo funkar dock nice efter att man uppdaterar den.

Har spelat 2-3h mario kart world, har undvikit recensioner pga spoilers men måste säga jag är besviken. Det är ju i stort sett samma spel som MK8 med lite uphottad grafik och nya banor. Jag hade förväntat mig nya ”mechanics” i gameplay, men till och med power upsen är ju exakt(?) samma.

Permalänk
Medlem

@minh konsolen har inte svenska som alternativ oberoende var den säljs.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Spigens är dyraste. Det är 2-pack med monteringsanordning dock. Men finns billigare märken som också är 2-pack med det t ex amFilm för 188kr. Eller 3-pack utan monteringsanordning för 100kr. På amazon alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Tänkte köpa två kontroller till barnen. Kommer 2 av dessa fungera utan en adapter eller måste det också köpas till?

https://www.amazon.se/8Bitdo-Ultimate-Bluetooth-Controller-Vi...

Funkar utan adapter men du behöver uppdatera firmware först dock.

Finns även en nyare modell med hall sticks och lite andra ändringar för typ samma pris:
8BitDo Ultimate 2C Bluetooth Controller for Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag rekommenderar den, var ju dock ingen plastfilm utan glas man fick med.

Fick på den på flrsta försöket utan några dammkorn. Drog på den direkt innan switchen användes. Fynkar utmärkt 😄

Är skärmskyddet man får med officiella väskan i glas?

Visa signatur

PC: 57003xd, 4070
Ljud: Dragonfly/Feliks audio tub, schiit bifrost, Empyrean II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Är skärmskyddet man får med officiella väskan i glas?

Mitt var i plast och ganska kass kvalitet. Ska beställa ett i glas istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Mitt Switch från franska Amazon stod oxå som levererat idag. Men kollar jag kollinummer från Amazon appen så står det att mitt paket är levererat i Tyskland ...
Har du kollat var de står att ditt blivit levererat ?

Permalänk
Medlem

Köpte detta glasskydd: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DW8WQ8L2?psc=1&ref=ppx_pop_mo...

Enkelt att installera. Blev bra på första försöket.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaping Jupiter:

Spelade TOTK igår, ser riktigt bra ut. Vad fick du betala för pro controllen? Tror jag betalade 79euro från fnac.
Gillade dock inte att kontrollen var så hal, känns inte bekvämt.

Är så fin grafik på Switch 2! Jag beställde kontrollen och väskan för totalt 105 euro. Jag hade sen innan tillgodo från en retur nästan 200kr som jag använde vid köpet. Så fick bra pris. Tråkigt att den är hal. Blir nog mindre hal vid svettiga spelsessioner, haha