Wolfenstein blir TV-serie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

"Produceras av Amazon" där försvann intresset efter 2 sekunder.

Dödat både lord of the ring och wheel of time. Har inga förhoppningar att Wolfenstein blir bättre på något sätt

Fallout är ju mycket bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

IMO: njae. likt bethesda så görs retcons på tok för ofta och bygger inte upp någon stabil grund.

Den är okej överlag dock.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

John Cena? 😂😂😂

<Uppladdad bildlänk>

Hellre Cena än en överskattad C-skådis som Alan Ritchson full på TRT. Sen har vi andra alternativ som Jensen Ackles, Karl Urban, Henry Cavill...

...eller Pedro Pascal 😂🤣😂🤣

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hellre Cena än en överskattad C-skådis som Alan Ritchson full på TRT. Sen har vi andra alternativ som Jensen Ackles, Karl Urban, Henry Cavill...

...eller Pedro Pascal 😂🤣😂🤣

Och John Cena är inte en överskattad C-skådis fullpumpad med droger och trt?
Mannen är också väldigt kort och väldigt gammal och hängig i ansiktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Fallout respekterade inte källmaterialet överhuvudtaget och det var långt ifrån bra. Ingenting i storyn betydde något, mycket flipfloppande och korkade moment i storyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Cena sitter inte o gnäller i varannan podcast att han testosteronbrist som ursäkt för sitt intag av PEDs (vilket jag stört mig på) och även om Cena inte är aspirant på en Oscar så har han visat upp en betydligt bredare repertoar som skådespelare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Cena är underskattad om något. Han är så kort att man inte kan se han.

Permalänk
Medlem

Automatkanonshitler, annars får det vara.

Permalänk
Medlem

Utan att veta någonting om detaljerna känna det ju ändå som att Wolfenstein innehåller tillräckligt med källmaterial för en fungerande serie. Andra världskriget finns ju hur mycket som helst att ösa ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Fallout respekterade inte källmaterialet överhuvudtaget och det var långt ifrån bra. Ingenting i storyn betydde något, mycket flipfloppande och korkade moment i storyn.

? Nästan varje scen i Fallout hade kopplingar till de olika spelen, hur i hela fridens namn kan du få det till att de inte respekterade källmaterialet?

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Vad folk förväntar sig: The New Order
Vad vi kommer att få: Youngblood

Exakt. Jag är försiktigt förhoppningsfull om The New Order men lär nog bli som du säger..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Minns inte sista Wolfenstein jag spela men att döda nazister (är ju alltid kul) men om de inte får till det occulta så kommer ju serien falla platt. Krigsfilmer/serier (i alla dess former) är så jävla uttjatat enligt mig och visar bara på hur jävla korkade vi som människor är. Det som är intressant är ju det okända, det occulta. Annars hade wolfenstien kunnat vara "Battlefield 1945"

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

? Nästan varje scen i Fallout hade kopplingar till de olika spelen, hur i hela fridens namn kan du få det till att de inte respekterade källmaterialet?

Tycker du faktiskt ska ta och spela Fallout New Vegas på djupet istället för ytligt.

Permalänk

Problemet idag.. Det finns x antal serier som säkerligen är superbra. Men när man har tillgång till så många så får man begränsa sig. Och dagens serier är ofta gjorda för folk som har väldigt mycket fritid.

Vi andra ser ett avsnitt, det kan gå någon vecka, kanske några månader innan vi ser nästa avsnitt. Det går superbra för serier som Star Trek, Simpson, Seinfeld etc, där varje avsnitt börjar med en ny utmaning som löses i slutet av avsnittet. Men dagens dramaserier där det ofta inte händer ett skit i varje avsnitt, så blir det inte alls roligt att se ett avsnitt i taget.

Detta leder till att jag har långa förväntningar av serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Tycker du faktiskt ska ta och spela Fallout New Vegas på djupet istället för ytligt.

New Vegas är inte enda Fallout. Det är nog där era åsikter går isär.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Spännande att se satsar på detta efter the Man in the High Castle på samma plattform och med någorlunda lik premiss.

Permalänk
Medlem

Älskade Machine Games bidrag till Wolfenstein serien. Amazon gjorde något fantastiskt med Fallout. Saknar the Man in the High Castle.

Detta blir bra.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

New Vegas är inte enda Fallout. Det är nog där era åsikter går isär.

Att ha referenser till spel, kan ni nämna några? Innebär inte att de respekterar källmaterialet. I stort sett allt som sker i spelen är retconnade i serien. Och sedan glömde de bort att det finns massor med olika varelser i speluniversat men tyvärr såg vi nån bläckfisk och en björn i 5 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Det är väldigt talande för hur man ser så olika på saker och ting.
Om man tycker ytliga eller tematiska kopplingar är det som faktiskt är viktigt...

Permalänk
Medlem

Jag har bara provat DOS-varianten av Wolfenstein, så jag undrar om det blir 12 eller 16 avsnitt av svettigt lunkande genom katakomberna för att leta upp förvirrade na*ister som inte kan försvara sig.

Permalänk
Medlem

Det kommer bli propagandaskräp som allt annat som produceras.

Permalänk
Medlem

Ytterst tveksam om dom kommer lyckas, betalar inte för det iaf

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Ja tur att det är det enda spelet i serien och att vi helt kan ignorera (Wasteland), Fallout1, Fallout2, Fallout3 och Fallout 4

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Det kommer bli propagandaskräp som allt annat som produceras.

Tycker du att det är synd att PK-maffian framställer nazismen i dålig dager eller vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

Ja tur att det är det enda spelet i serien och att vi helt kan ignorera (Wasteland), Fallout1, Fallout2, Fallout3 och Fallout 4

Med tanke på att du inte läser följande inlägg styrker bara mitt påstående. Ytlig gamer, ytlig läsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Med tanke på att du inte läser följande inlägg styrker bara mitt påstående. Ytlig gamer, ytlig läsare.

såvida det inte finns kommentarer som är borttagna så fanns det enbart ett enda där från dig och det har i princip ingen konkret kritik öht, mer än att de inte har en massa olika varelser i serien (vilket ju kan bero på att de fokuserat på den mänskliga faktorn i serien eftersom miljarder med fiendetyper är gameplay, och gameplay passar inte speciellt väl för en tv-serie). Grejen med Fallout är inte att det finns en miljard med varelser.

Visa signatur

Permalänk

Blir säkert bra, men tvivlar på Warhammer 40k bara, det blir väldigt svårt att göra en serie av 40k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

såvida det inte finns kommentarer som är borttagna så fanns det enbart ett enda där från dig och det har i princip ingen konkret kritik öht, mer än att de inte har en massa olika varelser i serien (vilket ju kan bero på att de fokuserat på den mänskliga faktorn i serien eftersom miljarder med fiendetyper är gameplay, och gameplay passar inte speciellt väl för en tv-serie). Grejen med Fallout är inte att det finns en miljard med varelser.

Åter igen visar du att du inte läser ordentligt.

Du påstår att jag endast har ett inlägg, men jag har två?

Vilken mänskliga faktor? Alla beter sig som småbarn i Fallout serien, alla skämt är dessutom som anpassade för barn. Det finns ingen logik i hur de beter sig alls. Det är så långt från spelet man kan komma där. Ingen pratar på det sättet. I spelen är i stort sett alla vuxna och talar på ett vuxet sätt med extremt få undantag.

Jag chansar på att du tokälskade last of us serien? Trots att den är så långt ifrån faithful man kan komma.