Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Äntligen en uppgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Funderat på att köpa dessa. Hur lång var leveranstiden?

Att få in dem till Sverige tog bara några dagar, beställde Aug 8, i Sverige 14e.
Sen var DHL/Postnord riktigt sega, den låg på lokala distributionscenter direkt på den 14e, en Torsdag, dem försökte inte leverera på Fredag, försökte en gång på Måndag utan att ringa.
Sen på Tisdagen står det bara "delivered", åker till min lokala DHL checkpoint, dem har inget.
Tillslut så söker jag på ett av de 3 spårningnummer jag fått och då visar det sig att Postnord har paketet och hämtar ut det den idag.

Edit, kan även rekommendera den här review + kalibrering
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/dr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Äntligen en uppgradering <Uppladdad bildlänk>

Kul! Får lägga upp någon bild när det är färdig byggt

Skrivet av kinkyboo:

Att få in dem till Sverige tog bara några dagar, beställde Aug 8, i Sverige 14e.
Sen var DHL/Postnord riktigt sega, den låg på lokala distributionscenter direkt på den 14e, en Torsdag, dem försökte inte leverera på Fredag, försökte en gång på Måndag utan att ringa.
Sen på Tisdagen står det bara "delivered", åker till min lokala DHL checkpoint, dem har inget.
Tillslut så söker jag på ett av de 3 spårningnummer jag fått och då visar det sig att Postnord har paketet och hämtar ut det den idag.

Edit, kan även rekommendera den här review + kalibrering
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/dr...

Vilken jäkla soppa! Skönt att det löste sig till slut för dig Blev det någon tullavgift eller något sådant?

Tack, ska ta och lösa den recensionen!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Hedersmedlem

Fick nyligen tag på en mekanisk numpad med blå switchar (hade föredragit röda) samt bling och lite extraknappar, för 150 :- på Amazon.
Verkar som att de gav upp någonstans halvvägs när dessa byggdes då FN-knappen är helt meningslös, och endast ändrar funktionen för en knapp, men fungerar fint annars.

Alltid skönt med produkter som verkligen är skräddarsydda.

Dold text
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Kul! Får lägga upp någon bild när det är färdig byggt

Vilken jäkla soppa! Skönt att det löste sig till slut för dig Blev det någon tullavgift eller något sådant?

Tack, ska ta och lösa den recensionen!

Importmoms 185,00 kr
Deklarationsavgift 100,00 kr (inkl. moms 20,00 kr)
Betalt belopp 285,00 kr

Permalänk
Medlem

Fick den här godbiten hemlevererad idag. En ovanlig svart Dell P991 Trinitronskärm, i kanonfint skick.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Nytt kragg med modulära USB headers och annan typ av inkoppling..

Citat:

Lian li EDGE är ett Modulärt "T-shape" nätaggregat speciellt utformat för enklare installation i chassin där PSU installeras vertikalt, ex i Dual chamber chassin för lättare åtkomst till kabeldragning.
Nätaggregatet kommer även med 5 st USB headers för 4 ytterligare enher som Streamers och fläktar. Det ingår även olika formade sata kablar för att lättare installera fler lagrings enheter.

... samt ett verktyg för att kontrollera funktion, den mindre grejen.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13760401

Helgen är räddad....jippii...

Dold text
Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Victron laddare och vad jag trodde var alldeles för stora krympslangar.

Enligt spec krymper det till mindre än 1/4 del av sin storlek, imponerande.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Pls, håll oss underrättade om, när bygget är färdigt.
Lycka till. : )

Ursäkta att det inte är den bästa fototagningen:

Delarna:

Jag fick flytta ned medföljande frontfläktarna för att få plats med radiatorn och var tvungen att ha slangarna där bak.
Gigabytes kontroll-center funkar bra för att styra alla 7 fläktarna, tyvärr fanns inte ARGB-platser nog för att seriekoppla in även lampan på pump/vattenblocket, får se om jag fixar en splitter till det eller ej.

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe + 1+1TB 2,5" HDD RAID|Acer XV272Uz 1440p 240Hz

*14400f|GB B760M D3HP|64GB 2x32 Corsair LPX 2666C16|B580|RM650e|Phanteks Ultra|MSI CL A13 360AIO|1TB NVMe Crucial P310|Sony 720p 60Hz

Permalänk
Medlem

Lite fler pluggar

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Ursäkta att det inte är den bästa fototagningen:
<Uppladdad bildlänk>
Delarna:
https://komponentkoll.se/bild/kusVZ.png
Jag fick flytta ned medföljande frontfläktarna för att få plats med radiatorn och var tvungen att ha slangarna där bak.
Gigabytes kontroll-center funkar bra för att styra alla 7 fläktarna, tyvärr fanns inte ARGB-platser nog för att seriekoppla in även lampan på pump/vattenblocket, får se om jag fixar en splitter till det eller ej.

Tack snälla. Riktigt tjusigt, vettja !

Permalänk
Medlem

Har fått tag på tre cd-singlar (Mea Culpa, Principles Of Lust och Rivers Of Belief) i helt ok skick, från Enigmas första album (MCMXC a.D.). Haft dom i min ägo tidigare men ett ex roffade åt sig dom för länge sen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

@Mono Enigma är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Filmkväll😀

Permalänk
Medlem

Första delen till min nya Homeassistant server har anlänt, samt kom Homeassistant nya z-wave kontroller här om dagen.
Jag hade dock helt missat att det ingick en kylare till cpu så det sug ju lite när jag redan beställt vatten block och delar för att integrera den nya servern i befintlig vatten lösning. å andra sidan är det ju lite coolt att vattenkyla Homeassistant
Valet att gå på 7900 istället för 7900x eller högre var att den har mycket lägre tpu men ändå lär hantera allt jag ska slänga på den utan större problem.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Handlat för mycket senaste tiden så har säkert glömt något..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

En Subaru Outback 2025 2.5 limited xfuel blev det - nu skulle det väl vara fan om vi inte fick plats med 2 småbarn och tillbehör
Väldigt trevligt med plats trots bakåtvänd barnstol bakom och lång pappa (193 cm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

En Subaru Outback 2025 2.5 limited xfuel blev det - nu skulle det väl vara fan om vi inte fick plats med 2 småbarn och tillbehör
Väldigt trevligt med plats trots bakåtvänd barnstol bakom och lång pappa (193 cm).

<Uppladdad bildlänk>

Trevlig bil, har också sneglat på Outback

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Grabben drar på folkhögskola med inriktning Game Art nu till helgen och förra laptopen dog plötsligt och blev inlämnad på garanti - så fick dra och nödköpa den här.

Hp Omen 16 5060/16/512 och så slängde jag i en extra TB .m2-disk imorse.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Trevlig bil, har också sneglat på Outback

Känns väldigt trevlig än så länge en bra kompromiss och sen att den blir lite extra användbar när man ska ta sig ut och fiska också.

Permalänk
Medlem

Min första DAC Fosi Audio K5 PRO Gaming och ett par Beyerdynamic DT 990 som jag fyndade begagnade billigt. Kommer även köpa till en ModMic

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var dags att byta ut mina tallrikar, skålar och sånt. Hade typ delar från 5 olika set som går tillbaka typ 20 år i tiden.
Hittade ett set som heter "bitz" på cervera.se (och även Mio.se).

https://www.bitzliving.com/se/gastro/

Köpte även ett litet rökfärgat bord (Anne Sidobord, 38x38x45 cm) till min recliner-fotölj.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Ett av batterierna anlände idag, det andra sitter i tyskland, nåja jag ger dom ett par vardagar innan jag jagar dom. En till decimal för cellvolten hade väll inte skadat men det duger nog.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Var dags att byta ut mina tallrikar, skålar och sånt. Hade typ delar från 5 olika set som går tillbaka typ 20 år i tiden.
Hittade ett set som heter "bitz" på cervera.se (och även Mio.se).

https://www.bitzliving.com/se/gastro/

Grattis! Bitz Gastro-serie är stengods av riktigt bra kvalitet. Har jobbat lite med det och vet att det var godkänt för att användas i restauranger pga hög hållbarhet. Det enda som är kasst är att de stora tallrikarna passar riktigt dåligt i min diskmaskin.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Köpte kortare kabel till mina HD 600.
Balancerad 4,4mm 1,4m (lämpligare längd än 3m som standardkabeln är).
Man får mycket kabel för pengarna från Aliexpress.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Köpte kortare kabel till mina HD 600.
Balancerad 4,4mm 1,4m (lämpligare längd än 3m som standardkabeln är).
Man får mycket kabel för pengarna från Aliexpress.
<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Är ute efter en sådan här med 4,4 mm balanserad. Du har inte länk till den på AE som du köpte?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Snyggt! Är ute efter en sådan här med 4,4 mm balanserad. Du har inte länk till den på AE som du köpte?

Absolut, jag köpte från OPENHEART Official Store
denna kabel
Beställde 11:e leverans den 23:e.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade en fest och behövde lite mer plats för att kyla ner öl. Mycket praktiskt med en dedikerad ölkylare/partycooler.

Permalänk
Medlem

lite mer delar till nya servern samt en kickstartad pryl för snabbare återhämning vid idrottsskador på knä

EDIT: ett litet tillägg, den kickstartade prylen för knä var fantastiskt bra, 4 olika personer med knäskador har testat med nästan samma kommentar, "känns som någon oljat knäna" vi testade även på en trasig axel vilket fungerade väldigt bra med.
för mig höll effekten i ett par timmar efter 15min behandling, tanken är att jag ska köra den dagligen under ett par veckor för att se om det knäet blir ok över tid.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Lite bra o ha grejer till dammsugaren

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro