fast det är ju skillnad att folk beter sig idiotiskt och att vi inte vill leva som stammar där man vända sig till äldsten för att nån glott på din fru och du vill berätta det och din stam skall anse att den personens arm skall huggas av på hörsägen.
Därför skiftar vi lagar så vi slipper stamtänket och hederskulltur sen ett par hundra år bak i tiden.
jämfört med med i dag en fast mojäng i mitt hem som visar det som förr var papper media , bilder och ofta totala livsviktiga saker som att vända sig till Sjukvård. Skola, Bank, Nödvändig information som nyheter ofta av politiskt vinklad media, Alltihop alltihop.
Det är ju det som kommer in i mitt hem som jag måste ta del av. Det är INTE ett fritt val. när det inte är ett fritt val då tycker jag att det skall vara grundlag och allas våra skyldigheter ligger att sånt där ALDRIG får förekomma inte ens i tanken.
Det är skillnad på vad som leder till lagar och vad jag måste ta del av för att i princip kunna ha ett drägligt liv och ta del av livsnödvändiga och information som sker i samhället.
Jag vill kunna använda mig till sjukvården som exempel utan att bli överöst med reklam när jag är sjuk och vänder mig dit för att få hjälp, Bara som ett exempel.
Sen för mig privat så vill inte jag att mitt nyhetsläsande och annat ´skall störas av att se ut som ett jävla blinkade flipperspel på ett nöjesfält eller en blinkade tysk porrklubb. jag drabbas i bland av hjäntröthet så det är nog redan som det är.
Det är inte ett fritt val, och jag måste köra med blockering av medicinska skäl faktiskt.