Ska du göra en höstrensning bland din teknik?

Permalänk
Medlem

Jo funderar på städa garderoben från lite retro konsoller som saknar hdmi och gamla datorer

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Inget roligt i dem, typ c2d, 8800GT, eller annat skoj?

Vi snackar Intel Atom och AMD E-350...

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Nej blir ingen rensning eller städning behövs nu för jag gjorde det när jag köpte laptopen i juli.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vi snackar Intel Atom och AMD E-350...

Jag minns första eller andra generationen av Intel Atom - öppnade du utforskaren samtidigt som notepad började OS lagga

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

I år blir det förhoppningsvis att köpa helt ny PC och sälja av min gamla. Får se om man orkar gå igenom prylar i garaget, där är en del tomma kartonger som antagligen inte fyller någon nytta mer än spindelbo.

Permalänk
Medlem

Städningen är fixad efter dom sista inköpen och en sektion i förrådet
på vinden är fylld med tomkartonger från diverse teknik prylar.

Nu blir det nog lugnt på köp fronten förutom en beställd it dusters compucleaner xpert.
Så nu blir det förhoppningsvis en rolig höst med mycket spelande.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Vill göra, men om jag kommer göra är en helt annan fråga. Så på frågan om man ska blir svaret 'njae'.

Vill hellre bygga något nytt, förmodligen för sista gången. Hårdvaran börjar bli för dyr och spelintresset svalnar äntligen. mycket tack vare all skit som släppts i ofärdigt skick senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Tänker alltid jag ska göra, men sen öppnar jag garderoben och plockar några grejer, men sen tänker jag "hmmm den kan ju vara bra att ha..." och tillslut är högen med saker jag kan ta bort så liten att jag inte ids och stoppar in det igen.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

Jag rensar/säljer kontinuerligt och har inget onödigt hemma. I veckan såldes min gamla Switch Oled så nu har jag inget att sälja för tillfället.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Hösten är här och det kliar i fingrarna att rensa lite i min kombinerade man cave / familjekontor. Ska ni göra en höstrensning bland tekniken? Uppgradera datorn, sälja av gamla grejer eller kanske bara försöka få ordning på kabelhärvan i garderoben?

Själv funderar jag på en avancerad form av självbedrägeri - rensa ut tomma komponentkartonger för att ge plats åt framtida inköp.

Jag gjorde precis själv en rensning av tomma kartonger! Dock inte för att göra plats för nya prylar, utan få plats i förrådet för att flytta ner en Compaq Presario 5060 med 500MHz AMD K6-2, 172 MB RAM, 15" CRT och originalhögtalare.... Nya gamla prylar kanske

I övrigt har jag inga planer på några fler inköp i närtid, jag har allt jag behöver vilket känns skumt. Det kliar i köpnerven hela tiden (kan ha blivit ett billigt armbandsur idag...) men... min speldator klarar allt jag vill att den skall klara. Min laptop (och den dator jag sitter med i 95%) klarar med bravur allt jag slänger på den, och den är ändå typ 4 år gammal, min kamera är allt jag behöver den med...

Känns bra, men underligt.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bara om ja skaffar nytt.

Undrar om nån i närområdet har nåt dem vill bli av med....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Kablar kan man ju sällan få för många, då det alltid kommer att fattas precis en sådan man slängde igår, men ska faktiskt rensa ut lite annat mök är tanken.

Halvdana grafikkort som inte gör någon glad (Nvidia 650, jag tittar på dig) då de varken är passiva och tysta eller snabba nog ens för vardagligt bruk numera, kanske några optiska enheter som mest är i vägen (behöver inte fler än kanske max 10), det ena med det andra.

Tror nog att jag kommer att kunna slänga en hel skokartong med elektronik bara de närmsta dagarna. Då är det iofs några flyttkartonger kvar att gå igenom...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave