Det är svårt att inte vara nöjd men såhär i efterhand skulle jag nog ha satsat på 1500-modellen, även om 800 är dubbla min effektiva yta så blir det många laddpauser om hela tomten ska klippas. Med den större kapaciteten kan du också hantera fler zoner men jag har hittills bara använt 6 av 10.
Ena hörnet på en av mina sluttningar är för utmanande. Den glider iväg i sidled på grund av omni-hjulen fram och den fastnar lätt där gräset växer i tofsar. Det går att laborera med vilken riktning den angriper sluttningen men det blir snart stökigt om den måste vända mitt i backen. Här hade det varit bättre med vanliga hjul fram.
Jag har hittills bara startat klippningar manuellt så jag kan inte uttala mig om hur schemalagda klippningar fungerar.
Har du minsta antydan till vildmark runt sommarstugan så skulle jag rekommendera Luba Mini över Yuka Mini. Jag hjälpte mina föräldrar köpa och installera en Yuka Mini och även om den fungerar utmärkt på deras helt plana tomt så är den mycket känsligare för små håligheter, grusgångar, kantstenar än den 4-hjulsdrivna Luba Mini.
Jag tänkte att en surfplatta skulle vara bättre att hantera kartan på men appen verkar vara för tung för en Asus ZenPad från 2017. Det fungerar men blir ibland långa svarstider och batteritiden försvinner i rasande takt.
Något jag saknar är möjligheten välja startpunkt och att justera gränserna direkt i appen, som det är måste klipparen köras den sträcka som ska ändras. Inte ett jätteproblem men det blir gärna hack i gränslinjen där justeringen börjar och slutar. Att få välja startpunkt skulle också underlätta hanteringen av min problemsluttning. Kanske nåt som kommer i en framtida uppdatering?