Veckans fråga: Hur hög DPI kör du på din mus?

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning vilken inställning det var på min MX Master 3S så fick hämta ner Logi Options+ och det visade sig vara inställt på 1000 DPI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

https://www.rocketjumpninja.com/top-mice
https://www.eloshapes.com/

Två bra sidor för att hitta och välja rätt mus.

Att välja rätt mus är baseras på handstorlek, grepp, budget osv. Går ju inte bara rekommendera en för alla utan info. Men trådlöst fungerar hur bra som helst iaf de senaste 5-10 mössen jag kört.

Eloshapes var skitbra, går lätt se att t.ex. min gamla Logitech G9x storleksmässigt nära den Corsair Raptor M45 jag kör nu. Episk funktion att kunna trycka på "..." och välja "Find similar mice" utifrån storlek! ❤️

Den första länken förstår jag inte riktigt; någon har gjort en godtycklig lista över "bra möss"...? Jag vill absolut inte ha en mus som väger 38 gram t.ex. men antar att det är någon slags fokus på kompetitiva FPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Eloshapes var skitbra, går lätt se att t.ex. min gamla Logitech G9x storleksmässigt nära den Corsair Raptor M45 jag kör nu. Episk funktion att kunna trycka på "..." och välja "Find similar mice" utifrån storlek! ❤️

Den första länken förstår jag inte riktigt; någon har gjort en godtycklig lista över "bra möss"...? Jag vill absolut inte ha en mus som väger 38 gram t.ex. men antar att det är någon slags fokus på kompetitiva FPS?

Rocketjumpninja recenserar möss. Hans lista är baserad på hans krav för en mus och han värdesätter låg vikt ganska högt. Men det är en bra utgångspunkt om man bara vill ha en lista på bra möss som är värda att titta närmare på. Sen behöver du såklart inte välja hans #1 utan de flesta möss i listan presterar bra.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Rocketjumpninja recenserar möss. Hans lista är baserad på hans krav för en mus och han värdesätter låg vikt ganska högt. Men det är en bra utgångspunkt om man bara vill ha en lista på bra möss som är värda att titta närmare på. Sen behöver du såklart inte välja hans #1 utan de flesta möss i listan presterar bra.

Haha ja synd att låg vikt automatiskt diskvalificerar en mus för mig då, vill ha 100-150 gram. 😅

Tack för länken till Eloshapes hur som helst! La den i min signatur, hade sparat mig enormt mycket tid om jag haft den för ~10 år sedan när jag behövde hitta en ersättare till Logitech G9x. Enorm potential där!

Permalänk
Medlem

Jag kör på 6400 DPI. Kör med Logitech G502 Lightspeed.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

11600 kör jag med