Samsung S25 Edge mecenatrabatt diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Jag får inte upp de priser ni får upp och det också via mecenat. Jag får runt 10-11k beroende på lagring

Tåget har gått sen länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Hehe ok ok

Permalänk
Medlem

Efter beställning av 256 GB icyblue igår.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk

Beställde en 512gb i onsdags, idag fick jag paketet med bara telefonskalet i 🤣🙈

Permalänk
Medlem
Skrivet av zokasthlm:

Beställde en 512gb i onsdags, idag fick jag paketet med bara telefonskalet i 🤣🙈

Knepigt. Jag beställde i onsdags med, en 512, den kom idag med laddare och skal.

Andra försöket för mig att gå från Apple till Samsung. Får se hur det går denna gång

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Jag får inte upp de priser ni får upp och det också via mecenat. Jag får runt 10-11k beroende på lagring

Samsung har nu tagit bort de flesta kampanjer på Samsung Galaxy S25 Edge.

Permalänk
Medlem

Beställde någon annan med abonnemang från Hallon? Har fått mobilen och skalet men inte hört ett knyst om abonnemanget (vilket betyder att jag inte kan avbryta det!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Beställde någon annan med abonnemang från Hallon? Har fått mobilen och skalet men inte hört ett knyst om abonnemanget (vilket betyder att jag inte kan avbryta det!)

jag sa precis upp några Hallon abonnemang.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Kan vara så att det blev något fel så du inte får ett abonnemang, hänt mig en gång.

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka att de borde ha en maxbeställning på 1-2 mobiler.

I just detta fallet tror jag dock att scalpers inte driver upp priset så mycket (det är inte brist på S25 Edge vad det verkar), och begagnatpriserna har väl gått ner en tusing eller två redan. Hade det inte tipsats om denna kampanj hade färre kunnat använda den, och begagnatpriserna hade fortsatt ligga kring 8000+ elller vad de nu låg på förra veckan.

Mitt lyxproblem är annars att Spigen inte tycks ha samma skal till s25 edge som jag har till min s21, skalet har någon magnet och stöd och skit

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Skrivet av [Qvist]:

Kan vara så att det blev något fel så du inte får ett abonnemang, hänt mig en gång.

Det hände mig med när jag beställde en Samsung i vintras. Kom aldrig något från Hallon, så det var inget att bry sig om. Man kan ju alltid försöka logga in på Hallon.se med Bank-id för att dubbelkolla så att det inte ligger något abonnemang registrerat på en.

Denna gång fick jag dock ett mail från Hallon om att de skickat simkortet, och det går att se abonnemanget på deras hemsida när jag loggar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Fast varför är man scalper bara för att man nyttjar ett bra erbjudande? I mina öron låter det som att du är bitter 😊 folk får väl göra vad de vill med sina lurar, sälja, behålla, slänga. Inget fel med att göra en hacka på en affär, jag ser det som business. Dessutom får de potentiella köparna Köpa telefonen till ett riktigt bra pris!

Därför att det att nyttja ett bra erbjudande enbart i syfte att sälja till en vinst är definitionen av en scalper (vilket den kommentar du svarade på handlade om). Eller vad menar du?

Jag hade möjligheten att knappa hem en av dessa telefoner men avstod då jag insåg att jag inte ville ha den, så jag är inte bitter. Och jag lägger ingen moralisk poäng i det heller. Men ord kan väl ändå få betyda vad de faktiskt betyder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Haha 😁

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man säger upp vimla? Jag får att kontouppgifter inte är skapade ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexison:

Någon som vet hur man säger upp vimla? Jag får att kontouppgifter inte är skapade ännu.

Du måste vänta tills du får sim kortet samt aktivera det först, betala första månaden för 20kr och sedan säga upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ar95:

Du måste vänta tills du får sim kortet samt aktivera det först, betala första månaden för 20kr och sedan säga upp.

med Hallon så går det säga upp innan och man behöver inte heller betala.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

med Hallon så går det säga upp innan och man behöver inte heller betala.

När och hur säger man upp för att undvika det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

När och hur säger man upp för att undvika det?

görs via Hallon appen, du ser där om något är aktivt.

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av pmugghc:

Är det någon som beställde en 512GB Iceblue som fått den skickad ännu?

Står fortfarande under "frakt beställd" på min order 😡
Beställde den på onsdagen den 4e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Står fortfarande under "frakt beställd" på min order 😡
Beställde den på onsdagen den 4e.

Prel. leveranstid för min var den 15/9. Tror vi ska ha lite is i magen. De brukar leverera. Köpte sonens S24+ på en liknande kampanj förra året för drygt 5k, levererades utan konstigheter tillslut.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Mitt abonnemang hos hallon aktiverade aldrig, enklast sättet att kontrollera det är att logga in på hallon.se med bank-id. Ser man att de finns ett vilande abb så säger man upp det hos chatten. Om inte så har man inget abonnemang där helt enkelt

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Mitt preliminära datum är 22:a september. Det är bara jag som är otålig.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Mitt preliminära datum är 22:a september. Det är bara jag som är otålig.

Hade preldatum 19e, men den kom i fredags, 2 dagar efter beställning, så lite hopp finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ar95:

Beställde den blåa i förra veckan och den ska preliminärt komma den 22 sep. Loggade in på vimla och ser att nästa betalning ska göras i början av oktober och att beloppet är 36kr. Ser det ut ungefär såhär för er andra också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lewerntz:

Beställde den blåa i förra veckan och den ska preliminärt komma den 22 sep. Loggade in på vimla och ser att nästa betalning ska göras i början av oktober och att beloppet är 36kr. Ser det ut ungefär såhär för er andra också?

Ja samma sak här med preliminär leveranstid 15 september.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lewerntz:

Loggade in nyss och avslutade mitt abonemang. Och det ser ut såhär:

Jag förstår inte varför de tar betalt i oktober, men det återstår att se. Det borde ju makuleras eftersom abonnemanget är avslutat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Skrivet av Gilgamesh:

jag sa precis upp några Hallon abonnemang.

Skrivet av [Qvist]:

Skrivet av voro12:

Det hände mig med när jag beställde en Samsung i vintras. Kom aldrig något från Hallon, så det var inget att bry sig om. Man kan ju alltid försöka logga in på Hallon.se med Bank-id för att dubbelkolla så att det inte ligger något abonnemang registrerat på en.

Denna gång fick jag dock ett mail från Hallon om att de skickat simkortet, och det går att se abonnemanget på deras hemsida när jag loggar in.

Skrivet av underwatch:

Mitt abonnemang hos hallon aktiverade aldrig, enklast sättet att kontrollera det är att logga in på hallon.se med bank-id. Ser man att de finns ett vilande abb så säger man upp det hos chatten. Om inte så har man inget abonnemang där helt enkelt

Har har gjort Samsung deal 3ggr nu med Hallon abonnemang och har aldrig någonsin fått nått abonnemang. Tror dom fattar grejen när abonnemanget kommer via samsung och spar tid för dig och dom själva.

BTW Många s25 Edge på blocket nu =D=D=D

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av ar95:

Loggade in nyss och avslutade mitt abonemang. Och det ser ut såhär:

https://i.imgur.com/QY9HR2u.png

Jag förstår inte varför de tar betalt i oktober, men det återstår att se. Det borde ju makuleras eftersom abonnemanget är avslutat.

Behöver du skicka tillbaka simkortet? I villkoren står det att man måste skicka tillbaka den om man ångrar abonnemanget!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zokasthlm:

Behöver du skicka tillbaka simkortet? I villkoren står det att man måste skicka tillbaka den om man ångrar abonnemanget!?

Har inte fått något sim kort i min brevlåda än, loggade in och såg att jag hade valet att avsluta. Men det står att abonemanget avslutas den 1a oktober, så jag betalar ju 20kr för den första månaden.

SIM-kortet är ditt att behålla även efter att abonnemanget avslutas. Det spärras bara när ditt abonnemang slutar gälla. Vimla kräver bara retur av SIM-kort om du utnyttjar din ångerrätt inom 14 dagar och vill ha pengar tillbaka för köpet.

Permalänk
Medlem

Har ni förslag till bra skärmskydd eller behövs det ens? Har inte haft det på mina senaste 2 telefoner och aldrig har glaset gått sönder. Men Samsung är kanske lite mer ömtålig 🤔