Permalänk

Moderkort p4

Nu är de så att jag skulle vilja veta ett riktigt bra moderkort till min p4 2,4 800 mhz, budgeten ligger väl kring 2000 för moderkortet. å så ska jag köpa nytt minne minst 512 pc3200 pris högst 2000....snälla kom med förslag... ska helst köpa från dustin lr db

Permalänk
Avstängd

Abit IC7-G

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

Jag har ett P4C800-E på väg med posten, får se om det lever upp till mina förväntningar eller inte.

Permalänk
Medlem

Om du inte e ute efter massa kraffs o sånt, kör på ett IS7 bra pang för pengarna

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk

vill helst kunna klocka en massa oxå så vilka minnen ska man ha har tänkt köpa 2 256 stickor minst pc3200 kingston hyper X e väl bland de bästa lr?

Permalänk
Medlem

Vill du klocka kan du välja valfritt Abit-kort med 800 MHz bus. Plånboken kan avgöra. Själv gillar jag både IC7-G och IC7. Har inte testat IS7-G eller IS7 men dom är säkert helt OK. Vill du vänta någon vecka eller två så kommer IC7 Max3. Inte så billigt men verkar vara lite utöver det vanliga.

Asus P4C/P4P korten är också ett bra alternativ för klockning enligt min egen erfarenhet men deras kort har i mitt tycke en sämre Bios (AMI) och är snålare utrustade än Abit korten.

Kingston HyperX funkar bra både i Abit och Asus korten men om dom är bäst har jag ingen aning om.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Ne du Köp du ett P4P800/GD funkar skit fint.. för 1400kr

Permalänk

minne:adata pc5000 är det enda som duger

Visa signatur

alla barnen hade roligt på lanet utom kjell han hade en pc från dell