Permalänk

Hur startar jag om min LG tv?

Tjenare!
Fattar inte hur svårt det ska vara 😵.
Har en LG G4

Fått en avisering" att en programuppdatering har installerats
Uppdateringen verkställs när du startar om tv:n..

Har slagit av den med fjärren men det var visst fel inget hände!

Har dragit ur strömkabel några minuter men icke inte startar den om sig heller!

HUR GÖR MAN?
Min första LG Så inte kompis än med den 🙂
Mvh Peter

Permalänk
Medlem

När du slog av med fjärren höll du in strömknappen i minst 5 sekunder?
Då ska den stänga av sig och starta om inom någon minut. Så fungerar det på min mors LG.

Permalänk
Skrivet av johanb78:

När du slog av med fjärren höll du in strömknappen i minst 5 sekunder?
Då ska den stänga av sig och starta om inom någon minut. Så fungerar det på min mors LG.

Testade det men inget hände men Iofs så när det inte hände något på en gång så slog jag på tv igen!
Ska testa igen 🙂

Edit : hände inget fast jag höll in strömknappen på fjärren
I 5 sekunder.. 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Testade det men inget hände men Iofs så när det inte hände något på en gång så slog jag på tv igen!
Ska testa igen 🙂

Har den verkligen ingen avstängningsknapp? Märkligt. Brukar finnas men på min Sony Bravia 8 så kan man gå in i menyn och där stänga av tv så att den slocknar helt. Kanske finns liknande i menyvalet på din tv.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Skrivet av NightFred:

Har den verkligen ingen avstängningsknapp? Märkligt. Brukar finnas men på min Sony Bravia 8 så kan man gå in i menyn och där stänga av tv så att den slocknar helt. Kanske finns liknande i menyvalet på din tv.

Kanske missuppfattat dig nu men jag kan ju stänga av den men jag vill starta om tv och lg OS web
Pga uppdateringen!

Hittar inget sånt i menyerna (kanske blind 😂)

Permalänk
Medlem

Det finns en inställning som heter Quick Start under inställningar, allmänt, ytterligare inställningar. Jag tror att om du inaktiverar den och sedan stänger av tvn via dosan så stängs tvn faktiskt av. Testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Kanske missuppfattat dig nu men jag kan ju stänga av den men jag vill starta om tv och lg OS web
Pga uppdateringen!

Hittar inget sånt i menyerna (kanske blind 😂)

Stänga av med fjärren så hamnar den på standby, den stängs inte av helt, även om den slocknar. Skall du starta om tv för uppgradering så måste du stänga den helt och sen starta upp den så kommer programvaran in. Det var det jag menade.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Du har väl en fysisk knapp/joystick under tv? (mitt under loggan i nederkant)

Permalänk
Skrivet av ackwell:

Det finns en inställning som heter Quick Start under inställningar, allmänt, ytterligare inställningar. Jag tror att om du inaktiverar den och sedan stänger av tvn via dosan så stängs tvn faktiskt av. Testa

👍 Testade att slå av den och då slog tv av sig och när jag slog på den så kom lg Web Os logga up på tv.
Så då borde den ha startat om sig?

Permalänk
Skrivet av Unsupervised:

Du har väl en fysisk knapp/joystick under tv? (mitt under loggan i nederkant)

😐 Har jag inte tänkt på det måste utforskas 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

👍 Testade att slå av den och då slog tv av sig och när jag slog på den så kom lg Web Os logga up på tv.
Så då borde den ha startat om sig?

Får du bild efter LG loggan på TV:n ?

Det man kan göra är att söka efter ny uppdateringar å får till svar att det finns inga nya uppdateringar finns, har du lyckats.

Brukar göra så bl.a på min 4K Apple TV.
Som då kan säga att senaste uppdatering är installerad eller det finns en ny uppdatering.

Kanske en dålig jämförelse.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Får du bild efter LG loggan på TV:n ?

Det man kan göra är att söka efter ny uppdateringar å får till svar att det finns inga nya uppdateringar finns, har du lyckats.

Brukar göra så bl.a på min 4K Apple TV.
Som då kan säga att senaste uppdatering är installerad eller det finns en ny uppdatering.

Kanske en dålig jämförelse.

Ja jag får bild och den funkar som den ska. Som sagt meddelande sa att den installerat uppdateringen och att dom skulle gälla efter en omstart..
Men inget fått någon bekräftelse på så vis men tror attallt är okej nu. Finns ingen uppdatering mer

Permalänk
Medlem

Jag har en 65" C2a som faktiskt just idag fick en uppdatering, och för mig är det väldigt simpelt i alla fall: när man får det meddelandet om att en uppdatering har hittas och installeras och man ombeds starta om, så stänger jag av TVen precis som vanligt (röda knappen).
Sen väntar jag en stund tills man hör ett klick-ljud från TVn; då är den helt avstängd. Anledningen till att just detta tar lite tid ibland är för att TVn kör OLED pixel cleaning då och då, och då alltså framförallt när TVn stängs av.

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag har en 65" C2a som faktiskt just idag fick en uppdatering, och för mig är det väldigt simpelt i alla fall: när man får det meddelandet om att en uppdatering har hittas och installeras och man ombeds starta om, så stänger jag av TVen precis som vanligt (röda knappen).
Sen väntar jag en stund tills man hör ett klick-ljud från TVn; då är den helt avstängd. Anledningen till att just detta tar lite tid ibland är för att TVn kör OLED pixel cleaning då och då, och då alltså framförallt när TVn stängs av.

Okej när jag tryckte ur "Quick Start" så vart det som du säger att den stänger av sig och man hör ett klick.. Och den startade om sig som man ville att den skulle göra 🙂.

Har du Quick Start på eller av lite nyfiken..

Men som sagt fick det att fungera efter jag klickat ur "Quick Start"

Permalänk
Medlem

Om du håller i stäng av knappen på kontrollen i typ 10 sekunder så startar den om.

Edit: nej det gällde bara min samsung tv, så nvm... lol

Permalänk
Medlem

Bara stäng av tvn som vanligt för dagen å nästa dag när du startar den så lovar jag att den uppdateras. Alltid varit så för mig.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2